کد خبر: ۶۸۳۸
۱۴۰۱/۰۹/۱۹ ۱۴:۰۷:۴۸

جزییات و تصاویری حدید از آتش‌سوزی در دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه شریف

​در پی وقوع آتش سوزی در دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف، مسئول شورای مرکزی بسیج این دانشگاه جزئیاتی از این حادثه را تشریح کرد.

ابوالفضل حاجی‌زاده اظهار کرد: حوالی ساعت ۲ تا ۲:۳۰ نیمه شب گذشته دو نفر از روی دیوار وارد دانشگاه می‌شوند و با در دست داشتن ماده اشتعال‌زا دفتر بسیج دانشگاه صنعتی شریف واقع در همکف ساختمان ابن‌سینا را به آتش می‌کشند. 

حاجی‌زاده خاطر نشان کرد: دو فردی که دیشب وارد دانشگاه شدند، نشانی دفتر بسیج را داشته‌اند. درب دفتر بسیج هم دیشب قفل نبوده و باز بوده است‌.این دو فرد وارد دفتر شده و دوبطری حاوی ماده اشتعال‌زا به سمت دفتر پرتاب می‌کنند و دفتر را به آتش می‌کشند.حدود ساعت ۷ صبح امروز دانشجویان بسیج از بروز آتش‌سوزی آگاه می‌شوند. البته در آن زمان آتش خاموش شده بود.

این دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف گفت: این دو فرد هنوز شناسایی نشده‌اند. البته فیلم‌های دوربین مداربسته موجود است و حراست دانشگاه در همکاری با نهادهای امنیتی از جمله نیروی انتظامی در حال شناسایی این دو فرد هستند. 

وی افزود: البته در تاریخ ۳ آذر ماه نیز مشابه همین اتفاق رقم خورد و آن زمان نیز از سوی هیات رئیسه دانشگاه هیچ اقدامی صورت گرفت. در جریان آن حادثه نیز یکی از اتاق‌های دفتر نهاد رهبری در دانشگاه آتش گرفت ولی تمهیداتی برای جلوگیری از بروز مجدد این حوادث اندیشیده نشد. 

در پی وقوع این اتفاق، دانشگاه صنعتی شریف اطلاعیه‌ای صادر کرد. در متن این اطلاعیه آمده است: "بر اساس شواهد اولیه، بامداد شنبه ۱۹ آذر، افرادی ناشناس وارد پردیس مرکزی دانشگاه شده و دفتر بسیج دانشجویی را به آتش کشیده‌اند. دانشگاه تعاملات خود را با نیروی انتظامی جهت شناسایی عوامل این اقدام خرابکارانه آغاز کرده است."

 در این حادثه تقریباً تمامی وسایل این دفتر اعم از کتاب‌ها، صندلی‌ها، دستگاه فکس، کشوها و میز جلسات، تخته و تصاویر در آتش سوخته و قابل استفاده نیستند.

تصاویر دوربین‌های مداربسته‌ی اطراف این ساختمان در حال بررسی است که جزئیات آن به زودی اعلام خواهد شد.

آتش سوزی شریف
آتش سوزی شریف

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی