کد خبر: ۶۸۲۲
۱۴۰۱/۰۹/۱۹ ۱۵:۱۶:۰۵

خبر ناامیدکننده درباره اعتراضات؛ در جلسه رئیسی و نمایندگان معضلات کشور را به پای اینترنت نوشتند!/ هیچ کس دفاعی از رفع فیلترینگ نکرد

رئیس فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی می‌گوید: درباره تأسیس گشت ارشاد ابهام وجود دارد حتی خود دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی هم گفت چنین مصوبه‌ای درباره گشت ارشاد نداشتیم اما به نیروی انتظامی ابلاغ شده است، اینکه این وسط چه کسی دست کاری کرده باید مشخص شود و گشت ارشاد از جمله مواردی است که خواستار رفع ابهام درباره آن هستیم.

غلامرضا نوری قزلچه، رئیس فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی، با اشاره به محور جلسه رئیس جمهور با نمایندگان گفت: رئیسی در جلسه با نمایندگان مجلس اشاره‌ای به اتفاقات اخیر و اعتراضات نکرد و واقعاً موضوع مفیدی در جلسه مطرح نشد. 

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اینکه در جلسه مذکور درباره سرعت اینترنت و رفع فیلتر برخی اپلیکیشن‌ها مباحثی مطرح شد یا خیر افزود: خیر، عمدتاً درباره اینترنت انتقادی صحبت کردند و گفتند همه این معضلات به دلیل فضای مجازی و اینترنت است. لذا در جلسه رئیس جمهور با نمایندگان مجلس اصلا برای برگشت وضعیت اینترنت به سرعت قبل صحبتی نشد بلکه برعکس اغلب مشکلات را پای فضای مجازی و اینترنت نوشتند.

 از هنرمندان انتظار می‌رود که فرهنگ شهدا و انقلاب را تقویت کنند

نوری قزلچه در ادامه تصریح کرد: بنابراین در جلسه رئیس جمهور با نمایندگان مجلس نه تنها در مورد بازگشت سرعت اینترنت به سرعت قبل مباحثی مطرح نشد بلکه کسی هم دفاعی از رفع فیلترینگ نکرد و اتفاقا فضا برعکس بود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که گشت ارشاد از کجا تأسیس شده بود که می‌گویند از همان‌جایی که تأسیس شده بود تعطیل شد؟ تصریح کرد: در حقیقت نحوه تأسیس گشت ارشاد نامعلوم است و مشخص نیست چه کسی گشت ارشاد را تصویب کرده است، صاحب آن مشخص نیست و معلوم نیست که چه کسی گشت ارشاد را تأسیس کرده است.

نوری قزلچه در پایان یادآور شد: در مجموع در خصوص تأسیس گشت ارشاد ابهام وجود دارد چنانچه حتی خود دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی هم گفت چنین مصوبه‌ای درباره گشت ارشاد نداشتیم اما به نیروی انتظامی ابلاغ شده است. اینکه این وسط چه کسی درباره گشت ارشاد دست کاری کرده باید مشخص شود. در این میان نکته حائز اهمیت این است که گشت ارشاد از جمله مواردی است که خواستار رفع ابهام درباره آن هستیم./ منیبان

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی