کد خبر: ۵۵۳۰
۱۴۰۱/۰۹/۰۳ ۲۰:۱۵:۰۰

روایت یک خبرگزاری از درگیری در دانشگاه شریف

بعدازظهر روزسه شنبه، در پردیس اصلی دانشگاه صنعتی‌شریف درگیری‌های میان برخی از طیف‌های دانشجویان رُخ داد.

ایسنا نوشت: بعدازظهر سه شنبه، در پردیس اصلی دانشگاه صنعتی‌شریف درگیری‌های میان برخی از طیف‌های دانشجویان رُخ داد.

در این تجمع که گفته می‌شود بخاطر فراخوان ماجرای مهاباد بوده است روز گذشته اول آذر ماه در دانشگاه صنعتی شریف انجام گرفت. جمعیت دانشجویان معترض بین ۱۰۰ الی ۱۵۰ نفر بود

این تجمع از حوالی ساعت ۱۴ شروع شد و تجمع‌کنندگان شعار‌هایی رادیکالی همراه بود را سردادند

در این بین یکی از اساتید دانشکده فیزیک تلاش کرد با معترضان صحبت کند و آن‌ها را آرام کند، اما موفق نشد. حدود ساعت ۱۴:۳۰ جمعی حدوداً ۱۰۰ نفره از دانشجویان بسیجی نیز در مقابل شعاردهندگان حاضر شده و متقابلا به سر دادن شعار اقدام کردند.

پس از شکل گرفتن تجمعات دو طرف مقابل دانشکده هوافضا و با تندتر شدن شعارها؛ درگیری میان آن‌ها شروع شد و برای دقایقی فضا ملتهب شد.

گفته شده برخی از دانشجویان معترض در حاشیه این درگیری به پرتاب سنگ، بطری و شاخه‎‌های شکسته درخت اقدام کردند.

با وجود تلاش انتظامات و برخی از اساتید برای آرام کردن فضا؛ التهاب تا دقایقی ادامه داشت.

شاهدان عینی و برخی از دانشجویان که نظاره‌گر این درگیری بودند، اعتقاد داشتند که در صورت اقدام به موقع و سریع‌تر انتظامات و حراست دانشگاه؛ درگیری بین دانشجویان اتفاق نمی‌افتاد.

در حین این درگیری و التهاب، یکی از دانشجویان به دلیل ضعف جسمانی با مشکل مواجه شد که در همین رابطه آمبولانس مرکز بهداشت دانشگاه به مقابل دانشکده هوافضا منتقل شد.

البته این دانشجو مشکل حادی نداشت و در نهایت به سرعت مورد مداوا قرار گرفت. عکس منتشر شده آمبولانس در دانشگاه شریف که در فضای مجازی منتشر شده نیز مربوط به همین صحنه است. کلاس‌های دانشگاه به دلیل همین حواشی از ساعت ۱۶:۳۰ تعطیل شد.

بررسی‌های خبرگزاری دانشجویان ایران از حوادث روز گذشته نیز تاکید بر وجود برخی درگیری‌هایی میان دانشجویان از طیف‌های مختلف بوده است.

یکی از منابع خبری ایسنا و از شاهدان عینی این اتفاق با تایید خبر فوق در همین رابطه اظهار کرد: در تجمع روز گذشته، در ابتدا دو گروه از دانشجویان مقابل درب ورودی دانشگاه تجمع کردند. حدود ۳۰ دقیقه پس از تجمع دانشجویان معترض، دانشجویان بسیجی نیز وارد شدند و شعار‌هایی سر دادند. پس از مدتی، دانشجویان معترض به سمت شمال دانشگاه حرکت کردند.

وی افزود: تجمع‌هایی از این دست مجوز ندارد؛ به همین دلیل، نمی‌توان دلیل مشخصی برای آن بیان کرد. برخی معتقدند که این تجمع در حمایت از دانشجویان ممنوع‌الورود و بازداشتی‌ها است. گروهی دیگر معتقدند که تجمع دانشجویان در اعتراض به انتشار اطلاعیه احکام کمیته انضباطی است. به طور قطع نمی‌توان گفت که این تجمع در حمایت از مردم کردستان، جوانرود یا مهاباد است.

وی ادامه داد: پس از شکل‌گیری این تجمع، دانشجویان بسیجی با در دست داشتن پرچم و الله‌اکبر گویان در مقابل تجمع اعتراضی دانشجویان قرار گرفتند. دانشجویان بسیجی شعار‌های جدیدی در مقابله با معترضان سر دادند. بسیاری از شعار‌های دانشجویان بسیجی، نقطه مقابل شعار دانشجویان معترض بود.

این منبع آگاه درباره درگیری دانشجویان نیز گفت: پرتاب‌های آجر و سنگ بسیار محدود بود؛ بیشتر بطری‌های آب پرتاب شد. در این میان، یکی دو نفر از دانشجویان مصدوم می‌شوند. آمبولانس مرکز بهداری دانشگاه شریف برای انتقال یکی از دانشجویان آسیب دیده به محل درگیری می‌آید و او را به بهداری دانشگاه منتقل می‌کند. در حال حاضر نیز شخص آسیب دیده وضعیت مساعدی دارد.

 

دیدگاه

ناشناس
ارسالی در ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
0
0
آفرین به این ادب دانشجویان. اینها فردا پس فردا گردانندگان مملکت خواهند بود.واقعا آدم شرم می کنه بگه اینها باهوش های ایرانند.

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی