کد خبر: ۵۲۴۸
۱۴۰۱/۰۸/۳۰ ۱۱:۳۵:۰۳

تلاش رئیس فیفا برای برگزاری جام جهانی در کشور دیکتاتوری کره شمالی!

​برخی هواداران فوتبال ممنوعیت مصرف الکل در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را مورد تمسخر قرار دادند.

هواداران به شوخی می گویند که ممنوعیت الکل در جام جهانی قطر به این دلیل است که جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا، قبل از کنفرانس خبری عجیب و غریب خود، تمام آن را مصرف کرده است.

صبح روز گذشته، اینفانتینو دربرابر رسانه‌های دنیا قرار گرفت تا به حجم گسترده‌ای از انتقادات که در مورد برگزاری این مسابقات در قطر به وجود آمده، پاسخ دهد. البته یکی از اصلی‌ترین انتقادات در مورد چرخش دقیقه نودی میزبان و فیفا در مورد مصرف الکل در طول برگزاری بازی‌ها بود که مطابق قانون جدید هواداران حق استفاده از مشروبات الکلی در زمان برگزاری مسابقات را ندارند. این در حالی است که شرکت آبجوسازی بودویزر به عنوان اسپانسر رسمی جام جهانی شناخته می‌شود.

رئیس ۵۲ ساله فیفا نزدیک به یک ساعت دفاع قاطعانه از میزبانی قطر از جام جهانی انجام داد و همچنین اعتراف کرد که تلاش کرده است جام جهانی را در یک کشور دیکتاتوری مانند کره شمالی برگزار کند. وی گفت “فیفا یک سازمان جهانی فوتبال است، ما اهل فوتبال هستیم نه سیاستمدار و می‌خواهیم مردم را دور هم جمع کنیم، هر کشوری می تواند میزبان یک رویداد باشد. اگر کره شمالی بخواهد می‌تواند میزبان مسابقه‌ای باشد. من در واقع چند سال پیش به کره شمالی رفتم تا از کره شمالی بپرسم که آیا آنها آماده میزبانی بخشی از جام جهانی زنان همراه با کره جنوبی هستند یا خیر. واضح است که موفق نبودم.”

اما پاسخ اینفانتینو به انتقادات بخصوص در مورد مصرف الکل، واکنش‌های زیادی را در میان هواداران دنیای فوتبال به همراه داشت. یکی از کاربران توئیتر در این مورد نوشت “خوب ما می‌دانیم که بودویزر کجا رفت، همه را جیانی مصرف کرده چون او مست است.” دیگری نوشته است “فکر می کنم ما می دانیم که تمام بودویزر کجا مصرف شده است”. دیگری هم به تمسخر گفته است “اگر الکل ممنوع است چگونه جیانی اینفانتینو اینقدر مست شده است؟

یکی دیگر نوشته است “حداقل ما اکنون می دانیم که همه بودویزر کجا رفته است. جیانی اینفانتینو رئیس فیفا تمام آن را نوشیده است”. یکی دیگری هم توئیت مشابهی کرده است. “اکنون می‌دانیم که چرا بودوایزر در ورزشگاه‌های قطر وجود ندارد، جیانی همه آن را قبل از شروع مونولوگ آگاه‌سازی خود نوشید.”

رئیس فیفا در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تبعیض موجود در دنیا اشاره کرد و گفت می‌داند آفریقایی، همجنس‌گرا، معلول و یک کارگر مهاجر چه حسی دارد، زیرا در کودکی به دلیل مو قرمز بودن مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌، به همین دلیل می‌داند تبعیض‌آمیز بودن چگونه است. علیرغم اینکه سخنرانی او مورد انتقاد گسترده قرار گرفت، او دوباره به عنوان رئیس فیفا انتخاب شده چراکه هیچ رقیبی در انتخابات نداشته است.

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی