کد خبر: ۵۱۷۶
۱۴۰۱/۰۸/۲۹ ۱۳:۵۰:۰۰

رئیسی پایان کار دولت خود را اعلام کند/ از پس این ابربحران بر نمی‌آیید

رجایی گفت: آقای رئیسی اگر دلسوز کشور است و می خواهد خدمتی به کشور کند، پایان کار دولت خود را اعلام و از مسئولیت ریاست جمهوری استعفا دهد تا دولت جدیدی که از پس اداره کشور برمی آید مسئولیت را به دست گیرد.

 

غلامعلی رجایی درباره مصادیق خواص مردودشده از نگاه رئیس جمهور گفت: هرچند می شود حدس زد ولی این کار درستی نیست که بگوییم چه کسانی مصادیق صحبت رئیس جمهور بودند. آقای رئیسی باید طوری صحبت کند منظور صحبتش برای مردم روشن باشد.

وی افزود: قاعدتا منظور آقای رئیسی کسانی نیستند که هم اکنون بر سر مسئولیت قرار دارند بلکه آنهایی هستند که از حاکمیت دور شدند. در این رابطه باید یادآور شد این افراد با اراده و میل خودشان از حاکمیت دور نشدند چون شرایط انتخابات را برای آنها به گونه ای کردند که آنها نتوانند در حکومت نقشی ایفا کنند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی اظهار کرد: افرادی که در گذشته در رأس قوای مجریه و مقننه بودند، می توانند طرف صحبت آقای رئیسی باشند. حرف نزدن این افراد به معنای آن نیست که آنها موافق اغتشاشات و اعتراضات هستند بلکه شاید زمینه تأثیر را نمی بینند که حرف نمی زنند. البته دایره این انتقاد رئیس جمهور شامل حال اصولگرایان و اصلاح طلبان نیز می شود.

وی ادامه داد: باید به آقای رئیسی گفت «مگر شما چقدر از نظر این خواص ظرف یک سال و نیم گذشته برای اداره قوه مجریه استفاده کردید؟»، شاهد بودیم دولت سیزدهم ارز ترجیحی را حذف کرد و اسمش را جراحی اقتصادی گذاشت، نتیجه این اقدام نیز گرانی اقلام غذایی و کوچک شدن سفره مردم شد. آیا دولت قبل از اجرای این تصمیم از خواص نظر گرفت؟ یا اگر آنها در این قضیه نظری می دادند دولت گوش می کرد؟

رجایی گفت: نمی شود خواص را گزینشی یعنی هر جا خواستیم وارد میدان کنیم و وقتی درباره موضوعی حرف نزدند آنها را محکوم کنیم. معتقدم باید به کسانی که روزی در مسند امور بودند توجه کنیم.

وی افزود: در جهان مصادیق زیادی داریم که دولت ها خودشان اعلام کرده اند «توانایی اداره امور کشور را ندارند» بنابراین استعفا می دهند. اخیرا نیز در انگلستان شاهد آن بودیم بنابراین هیچ اشکالی هم ندارد که در کشور ما این اتفاق بیفتد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: از آنجا که دولت سیزدهم از پس این ابربحران بر نمی آید و نشان داد تدابیرش برای معیشت مردم، دیپلماسی خارجی، دیپلماسی داخلی کارایی ندارد بنابراین آقای رئیسی اگر دلسوز کشور است و می خواهد خدمتی به کشور کند، پایان کار دولت خود را اعلام و از مسئولیت ریاست جمهوری استعفا دهد تا دولت جدیدی که از پس اداره کشور برمی آید مسئولیت را به دست گیرد.

 

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی