کد خبر: ۴۰۷۴
۱۴۰۱/۰۸/۱۴ ۱۷:۲۹:۵۷

واکنش زاکانی به گزارش عجیب ناسا درباره تهران: همه چیز ناسا دروغ است/ گزارشی از انتشار گاز متان در تهران به ما نرسیده/ نمی‌گذاریم شهر را آشوب زده در ذهن مردم جا بیندازند

​شهردار تهران با تاکید بر اینکه ۴۷ نقطه به عنوان گلوگاه‌های سیلابی در تهران شناسایی شده است، گفت: ۱۲ نقطه از این گلوگاه‌ها رتبه یک، ۱۵ نقطه رتبه ۲ و ۲۰ نقطه رتبه ۳ را به خود اختصاص دادند.

علیرضا زاکانی در آئین‌ بهره‌برداری از پنج پروژه توسعه و نگهداشت شبکه اصلی مدیریت آب‌های سطحی پایتخت در جریان یازدهمین شنبه افتخار و امید، گفت:‌ برای تهران علاوه بر حوادث غیر مترقبه و تهدیداتی که در حوزه‌های مختلف در آن وجود دارد همیشه موضوع سیل را نیز باید مورد توجه قرار داد. در حال حاضر ۱۲ هزار بافت ناپایدار به همراه سه گسل فعال در تهران وجود دارد که تهدیدی بالفعل ایجاد شده که باید نسبت به حل و فصل آن اقدام کنیم. در همین راستا نوسازی شهری بر مدار حمل و نقل عمومی هدفگذاری شده است.

سیلاب‌ دومین تهدید برای پایتخت

وی افزود: تهدید دیگر علاوه بر زلزله موضوع سیلاب‌های تهران است که در گذشته فاجعه‌هایی را ایجاد کرده، بی تردید با ایجاد ۷۰۰ کیلومتر شبکه اصلی جمع‌آوری آب‌های سطحی که در طرح جامع، هدفگذاری شده می‌توانیم نسبت به ایمن سازی تهران اقدام کنیم. در حال حاضر ۵۳۰ کیلومتر از این طرح اجرا شده که ۱۷۰ کیلومتر آن در دستور کار قرار دارد. امیدواریم بتوانیم به سرعت این ایمنی را برای شهر تهران ایجاد کنیم.

شهردار تهران ادامه داد: قبل از موضوع بازسازی بخشی از معابر ایجاد شده جلسات متعددی برگزار شد و نسبت به مرمت شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی اقدام شد. برخی از این شبکه‌ها همچون کانال قلقلی که فرسودگی زیادی داشت ناایمن شده بود اما امروز مرمت و ایمن سازی شده است.

 

موضوع توفان و فرونشست زمین نیز در دستور کار مدیریت بحران تهران

وی ادامه داد: موضوع توفان و فرونشست زمین نیز در دستور کار مدیریت بحران قرار گرفته تا با ایجاد رفاه و ایمنی برای شهروندان اقدامات موثرتری را در سطح شهر شاهد باشیم. امروز ناظر بر موضوع سیلاب به عنوان دومین تهدید در تهران، پنج افتتاح صورت گرفت و در ادامه نیز قطعا شاهد توسعه در این حوزه خواهیم بود.

شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور، گفت: فتنه بزرگی در کشور روی داده که دست‌های پیدا و پنهان در این فتنه خواسته‌های حداکثری، میانی و حداقلی را دنبال می‌کند. خواسته حداکثری آنها تجزیه ایران عزیز است و می‌دانند که بزرگترین مانع آن انقلاب اسلامی و اتحادی است که میان هموطنان‌مان به واسطه اسلام وجود دارد. البته در این راستا مقدمه چینی سنگینی را انجام داده‌اند. خواست میانی آنها جلوگیری از سرعت و شتاب پیشرفت کشور است و تلاش می‌کنند نظام کارآمد را در دید جهانیان مخدوش کنند و خواست حداقلی آنها این است که ظرفیت خدمت رسانی در کشور را کاهش دهند و در نهایت تمام تلاش آنها برای رسیدن به خواسته‌های حداکثری است ولی خود را در مسیر خواسته‌های میانی و حداقلی نیز قرار داده‌اند.

وی تاکید کرد: در شورا و شهرداری تهران تلاش این بوده که خواست دشمن را زیر پا لگدمال کنیم و افق روشنی را پیش روی خود قرار دهیم. در همین راستا هنوز این فتنه آغاز نشده بود که ما شنبه‌های امید و افتخار را شروع کردیم و آن را مستمر ادامه خواهیم داد. امروز در این فتنه بزرگ و پیچیده به روشنی خواست دشمن مشخص شده به شکلی که رئیس جمهور آمریکا در روزهای گذشته قول آزادی به اغتشاشگران داده است. جنس آلزایمری که رئیس جمهور آمریکا دارد دستاوردی برای ما داشته به شکلی که پس ذهن خواسته خودشان را اعلام کرده‌اند. در شرایطی که این فرد برای سرپا بودن نیازمند عصای زیربغل است، ظرف روزهای گذشته تیر مشقی را در تاریکی شب شلیک کرده است.

نمی‌گذاریم شهر را آشوب زده در ذهن مردم جا بیندازند

زاکانی افزود: وقتی در این اغتشاشات جایی آتش زده می‌شود و فتنه گران در صحنه هستند ما باید در آنجا حاضر شویم و نسبت به خاموش کردن آتش و رفع سد معبر اقدام کنیم. وظیفه داریم در صحنه حاضر شویم و پاکبانان ما نسبت به برگرداندن شهر به حالت عادی اقدام می‌کنند. در این ایام هر شب این خدمت را مستمر ارائه کردیم. از این آشوب‌ها ناراحتیم ولی نمی‌گذاریم شهر را آشوب زده در ذهن مردم جا بیندازند.

آشوب‌ها مانع کند شدن پیشرفت شهر نیست

وی تاکید کرد: به پاکبانان و آتش نشانان ما حمله می‌کنند؛ لذا نیازمند تمهیدات ویژه‌ای هستیم، ولی این آشوب‌ها مانع کند شدن پیشرفت شهر نیست و برابر تدبیر در مسیر خود حرکت خواهیم کرد و برای توسعه افتتاح‌ها را پیگیری خواهیم کرد. هر چه فشار را بیشتر می‌کنند توسعه خدمت به مردم توسط ما افزایش می‌یابد و امیدواریم این مسیر را جدی دنبال کنیم.

 

پرتی ۳۰ درصدی آب در تهران به دلیل فرسودگی شبکه

وی ادامه داد: از طریق بازچرخانی منابع آبی که در حال حاضر ۱۰ میلیون متر مکعب است باید آن را به ۲۰۰ میلیون متر مکعب برسانیم تا تهران در حوزه منابع آبی تقویت شود. تهران پنج سد دارد که امروز در شرایط کاملا ناپایداری است. در جلسات متعددی در خصوص پرتی ۳۰ درصدی آب به دلیل فرسودگی شبکه صحبت شده، شبکه‌ای که بیش از ۵۵ سال قدمت دارد. در کنار نوسازی این شبکه باید نسبت به فرهنگسازی و صرفه جویی در مصرف آب نیز اقدامات لازم را انجام دهیم. با وزارت نیرو تفاهم‌های جدی داشته‌ایم و تضمین وجود آب در دسترس و سالم با کمک وزارت نیرو را پیگیری خواهیم کرد. در جهان برای قطره قطره آب نقشه می‌کشند لذا باید ما نیز نسبت به این موضوع حساسیت داشته باشیم.

شهردار تهران تاکید کرد: دشمن ایجاد نفاق و تضعیف هویت انقلابی و ملی ما را دنبال می‌کند ولی ما با صلابت و اتحاد و یکرنگی مانع این خواست دشمن خواهیم شد. باید از مردم برای حماسه ۱۳ آبان که یکبار دیگر بصیرت خود را به رخ همه جهان کشیدند تقدیر کنیم. حماسه‌ای که دشمن را ناامید کرد و امیدواریم ما نیز دِین خود را به امام، رهبری و مردم به خوبی ادا کنیم.

در پایان این مراسم علیرضا زاکانی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص انتشار عکسی از سوی ناسا مبنی بر تشکیل ابری از گاز متان در جنوب تهران، گفت: هنوز از سوی دستگاه‌های بالادستی چیزی به ما اعلام نشده است و البته ناسا همه چیزش دروغ است و این هم دروغ است.

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی