کد خبر: ۳۵۵۸
۱۴۰۱/۰۸/۰۸ ۱۱:۱۰:۴۶

حقوق کارکنان و بازنشستگان دوباره زیاد می‌شود/ جزییات مصوبه امروز مجلس

بر اساس لایحه اصلاح قانون بودجه ۱۴۰۱ حق اولاد ۱۰۰ درصد و حق عائله مندی کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری ۵۰ درصد در راستای قانون حمایت از خانواده افزایش می‌یابد.

 در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه -۸ آبان- مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی جزئیات لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری با ردیف ۳ این لایحه و همچنین در ادامه با رفع ابهام ردیف مذکور به پیشنهاد مجتبی یوسفی با ۱۳۱ رأی موافق، ۵۴ رأی مخالف و ۱۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۷ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس ردیف۳ اصلاح و رفع ابهام شده، ماده واحده این لایحه به شرح زیر است:

‌- در اجرای ماده (۱۶) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب ۱۴۰۰، حق عائله‌مندی وکمک هزینه اولاد تمامی گروههای مختلف حقوق‌بگیر در دستگاههای مذکور در ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و همچنین نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی ایران (به استثنای مشمولان قانون کار) از قبیل کارکنان کشوری و لشکری، اعضای هیأت علمی دانشگاهها و مؤسسات آموزش‌عالی و پژوهشی و قضات و بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مستمری بگیران صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاههای اجرائی، به ترتیب به میزان پنجاه درصد (۵۰%) وصددرصد (۱۰۰%) افزایش می‌یابد.

مبلغ ریالی حق عائله مندی و حق اولاد مشمولان قانون نظام هماهنگ پرداخت همسان با مشمولان قانون خدمات کشوری افزایش و تعیین می گردد.

در ادامه نمایندگان با ردیف ۴ ماده واحده لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری نیز موافقت کردند.  

براساس ردیف ۴ ماده واحده لایحه مذکور؛ - فوق العاده ویژه موضوع بند(۱۰) ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری مشمول جزء(۳) بند(الف) تبصره(۱۲) نمی باشد.

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی