کد خبر: ۳۱۹۷
۱۴۰۱/۰۸/۰۴ ۱۰:۳۰:۰۰

پهپادهای انتحاری به این دلیل جایگزین موشک های کروز شدند!

​دقت بالا و قیمت پایین سبب شده تا تقریبا در اکثر نیروهای نظامی دنیا ، استفاده از پهپادهای انتحاری جای استفاده از موشک های کروز گران قیمت را بگیرد. ایران در سال های اخیر به یکی از قدرت های جهانی در ساخت انواع پهپادهای نظامی در جهان تبدیل شده است.

پهپادهای انتحاری پرنده‌های بدون سرنشینی هستند که پس از پرتاب قرار نیست به مقر برگردند و با کوبیدن خودشان به هدف ماموریتشان به اتمام می‌رسد. این پهپادها در نقش‌های گوناگون در جنگ استفاده می‌شوند و کارایی بالایی در جنگ‌ از خود نشان داده‌اند.

ایران هم کاربر پهپادهای انتحاری است و نمونه‌های پیشرفته‌ای در زرادخانه خود دارد. آرش یکی از مشهورترین پهپادهای انتحاری ساخت ایران است که تازه‌ترین مدل از آن چندی پیش در رزمایش ارتش رونمایی شد.

از مزیت‌های این پهپادهای زیاد گفته‌اند اما به گفته کارشناسان روس، قابلیت گشت‌زنی روی هدف، پرواز در ارتفاع پایین و قیمت پایین از مهم‌ترین مزیت‌های آن‌ها است. در حالی که قیمت یک موشک کروز مثل کالیبر روسی حدود یک میلیون دلار است، این پهپادها قیمتی بین ۱۰ تا ۵۰ هزار دلار دارند.

پهپاد

 

دیدگاه

حمید
ارسالی در ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
0
0
چرا غربی ها حق ارسال اسلحه به اوکراین را دارند اما ایران این حق را ندارد به روسیه ارسال کند؟ در صورتی که خود روسیه سازنده قوی ترین موشکهاست چه لزومی دارد از ایران خریداری کند؟

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی