کد خبر: ۸۳۲
۱۴۰۱/۰۶/۱۸ ۱۴:۲۶:۰۴

یک جایزه جدید سینمایی؛ فناوری‌های نوین!

دبیر اولین رویداد جلوه‌های بصری سینمای ایران بیان کرد در تلاش هستیم تا این رویداد را از سال آینده به صورت بین‌المللی برگزار کنیم.

علیرضا حقیقی دبیر اولین رویداد جلوه‌های بصری سینمای ایران درباره اهمیت برگزاری این رویداد گفت: در دنیا اتفاقات ویژه‌ای در حوزه سینما رخ می‌دهد و تکنولوژی در این صنعت ورود قابل توجهی داشته است، اما تکنولوژی در بدنه سینمای ایران آنچنان رسوخ نکرده و این مساله‌ای است که باید به آن توجه کرد، به همین دلیل این نیاز را احساس کردیم تا بدنه سینما به دیدن تکنولوژی و البته آشنایی با آن عادت کند و همین مساله باعث شد تا چنین رویدادی را در بنیاد سینمایی فارابی شکل دهیم.

وی بیان کرد: نقش جلوه‌های بصری در تولیدات سینمایی، از ابعاد مختلف از جمله هزینه، زمان، کیفیت و …بسیار مهم است، مخاطب این رویداد که اولین دوره آن برگزار شد اهالی سینما، کارگردانان، فیلمبرداران، تهیه کنندگان و دیگر کسانی که در این اکوسیستم فعالیت می‌کنند، هستند.

دبیر اولین رویداد جلوه‌های بصری سینمای ایران توضیح داد: هدف از برگزاری این رویداد این بود که بتوانیم امکان دسترسی به اساتید این حوزه را برای سینماگران، دانشجویان و علاقه مندان فراهم کنیم. در واقع تعداد آدم‌هایی که در این حوزه حرفی برای گفتن دارند، کم است و البته دسترسی به آنها نیز بسیار سخت است، به همین دلیل تلاش کردیم تا اساتید درجه یکی از جمله آقایان امیررضا معتمدی، امیر سحرخیز، سعید بیدزردی، جواد مطوری، امین انتشاری که در حوزه جلوه‌های بصری کارهای جذابی انجام داده‌اند را کنار هم جمع کنیم تا این رویداد به صورت تعاملی برگزار شود.

وی تاکید کرد: شکل برگزاری این رویداد به صورت گفتگو و انتقال تجربه بود و شرکت کنندگان در جریان پروسه جلوه‌های بصری در سینمای ایران و البته سینمای جهان قرار می‌گیرند.

حقیقی گفت: این دوره از رویداد که به همت بنیاد سینمایی فارابی، صندوق صنایع خلاق و معاونت علمی برگزار شد، آخرین رویداد از این جنس نبوده و ما در اختتامیه رویداد دبیرخانه دائمی رویداد افتتاح شد و تلاش می‌کنیم تا در سال آینده بتوانیم آن را به صورت بین المللی برگزار کنیم و همچنین در تلاش هستیم تا جایزه سال فناوری‌های نوین سینما را در کشور راه بیاندازیم.

وی توضیح داد: با توجه به زمان یک ساله‌ای که تا رویداد ۲۰۲۳ جلوه‌های بصری خواهیم داشت، زیر رویدادهای مرتبط با این موضوع را به صورت تخصصی‌تر و تمرکز روی حوزه‌های مرتبط بررسی و برگزار می‌کنیم.

دبیر اولین رویداد جلوه‌های بصری سینمای ایران بین کرد: لازم است یادآور شوم که دو موضوع برای این رویداد در نظر گرفته‌ایم، اولین موضوع که در رویداد امسال نیز امکان آن فراهم شد، در پایان رویداد کسانی که در این رویداد شرکت کردند نمونه کارهای خود را در اختیار دبیرخانه قرار می‌گیرد تا به اساتیدی که در رویداد حضور داشتند ارائه شده تا در صورت تمایل این افراد به پروژه‌های مختلف معرفی می‌شوند.

حقیقی در پایان گفت: در نظر داریم تا در سال آینده و با توجه به فراخوان‌هایی که منتشر می‌شود، نمونه کار افراد گرفته و در جشنواره سال آینده داوری و برترین‌ها معرفی شوند.

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی