کد خبر: ۷۱۹۲
۱۴۰۱/۱۰/۱۹ ۱۲:۵۹:۳۰

جشنواره فجر امسال برنده است با رضا عطاران و جواد عزتی و دیگران!

جشنواره فیلم فجر با حضور کارگردانان پیشکسوت و جوان در راه است و فراموش نکنیم که این فستیوال ملی برای سینما که با نگاهی بین المللی به خانه چهل و یکم رسیده است بخشی از شناسنامه سینمای ما است که می تواند در تاریخ ماندگار شود.

این روزها بحث و نقل در خصوص جشنواره فیلم فجر داغ است ، خیلی ها از انصراف می گویند ، خیلی ها از تحریم جشنواره می گویند، مسئولین از آرامش خاطر در خصوص حضور فیلم های جذاب می گویند و البته برخی از شرکت کنندگان در محافل مختلف حضورشان را تکذیب می کنند اما فرم های جشنواره را پر کردند واز سویی اعلام آمادگی کردند و البته برخی نیز در صدد این هستند که همکارانشان را از حضور در جشنواره منصرف کنند، اما موضوع این نیست.

 جشنواره فیلم فجر به عنوان مهمترین فستیوال سینمایی این مملکت جایی برای حرف های مهمتر است و اینجا موضوع  سینما است.

 در واقع  جشنواره فرصتی است که خودش می تواند حرف های خودش را بزند ، نقد های خودش را داشته باشد، اعتراض کند ، اطمینان کند، اعتماد کند ، اعتراف کند و البته فرصتی است تا توانمندی های هنری یک سینما بعد از یکسال پیشرفت ، شناخت ، مطالعه و ... را دوباره به منصه ظهور بگذارد. 

به نظر افرادی که جشنواره را مستمسکی برای ایده های شخصی خود می دانند نمی توانند دلسوز جامعه و البته جامعه هنری باشند ، جامعه هنری مگر چند جشنواره با این قدمت ، رونق و قدرت که می تواند تاثیر بسیاری در روند اکران های عمومی فیلم ها در طول سال داشته باشد ، دارد .

که روی آن مباحث خودمان را داشته باشیم و این فرصت را از خودمان و دیگرانی که برای این سینما جان کندند و وقت گذاشتند و از مالشان گذشتند و از سرمایه های معنوی شان هزینه کردند، بگیریم.  

وزیر ارشاد خبر از بازبینی فیلم ها می دهد و چه خوب بود که اسامی بازبینان جشنواره را زودتر اعلام می کردیم  تا نشان دهیم که جشنواره مثل هر سال با شیوه مرسوم خود کارش را آغاز کرده و با فیلم های متعددی روبرو است  و البته علاقمندان به سینما در انتظار یک جشنواره پر سر و صدا و پررونق با حضور گرم ودرخشان هنرمندان در حوزه های مختلف باشند. 

کاش مسئولین جشنواره و وزارت ارشاد با آرامش خاطر بسیار اسامی هیات بازبین را اعلام کنند تا دوباره تنور جشنواره حوالی دی ماه گرم شود و کارگردانان و فیلمسازان ، تهیه کنندگان ، نویسندگان و بازیگران مختلف بیایند و از فیلم هایشان صحبت بکنند ، فیلم هایی که از بازبینی جا می مانند خبر بدهند که می رسیم ، سانسوری ها اعتراض بزنند ، فیلم هایی که در انتظار رسیدن به جشنواره هستند خبر بدهند ، فیلم هایی که روزهای پایانی فیلمبرداری شان را پشت سر می گذارند اخبارشان را در رسانه های مختلف دست به دست کنند، آثاری که روی میز تدوین هستند سروصدای خود را دوباره آغاز کنند و در نهایت همه در جریان آنچه که قرار است اتفاق بیفتد باشند تا جشنواره پیش رو نیز با قدرت و قوت همیشه برگزار شود. 

شواهد نشان از این دارد که در جشنواره امسال نیز حضور متعدد فیلمسازان قابل حدس است و طبیعی است که جشنواره می تواند به دور از حواشی با حضور آثار درخشان برگزار شود. 

آمار و اخباری که از فیلم ها و نقل و قول ها به گوش می رسد نشان از این دارد که جشنواره امسال نیز چند فیلم پر سر و صدا، یکی دو فیلم کمدی و البته چند اثر در ژانرهای دیگر دارد که به زودی به اسامی آنها اشاره خواهیم کرد. 

 

«استاد » تدوین می شود

فیلم سینمایی «استاد» به تهیه کنندگی بهروز افخمی و کارگردانی سید عماد حسینی توسط هانیه جلوخانی در حال تدوین است و این اثر با موضوعی اجتماعی می تواند یکی از آثار جشنواره فیلم فجر پیش رو باشد. 

حسن معجونی و هدیه حسینی نژاد همراه با سجاد بابایی در این فیلم که محمد حسین مهدویان مشاور کارگردان است ایفای نقش کرده است. 

«استاد» را پیام لاریان وعماد حسینی نوشته اند. 

محمد علی باشه آهنگر با فیلم «سینما متروپل» و مسعود جعفری جوزانی با فیلم   «بهشت تبهکاران » می توانند امسال در جشنواره حضور داشته باشند. 

فیلم «جنگ پرتقال» را رسول صدرعاملی تهیه کرده است و کارگردانی آن بر عهده آرمان خوانساریان است. 

«بند باز» به کارگردانی حامد رجبی و «اردو بهشت » به کارگردانی کاظم دانشی هم از آثاری است که می توانند در جشنواره دیده شوند. 

در این فیلم ها شاهد حضور سارا بهرامی به عنوان یکی از پرکارترین بازیگران جشنواره هستیم .

پژمان بازغی  نو روزبه حصاری با فیلم «شوماه» به کارگردانی مژگان بیات می آیند . جواد عزتی با کت چرمی می آید .

رضا عطاران و پژمان جمشیدی مهمان «ویلای ساحلی» کیانوش عیاری هستند 

باران کوثری با «رگ های آبی» پدرش جهانگیر کوثری احتمالا مهمان جشنواره چهل و یکم خواهد بود و به زودی اخباری از حضور دیگر بازیگران و آثار جشنواره به اطلاع خواهد رسید.

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی