کد خبر: ۵۷۹۷
۱۴۰۱/۰۹/۰۷ ۱۱:۴۲:۵۲

سیگنال جدید بانک مرکزی به بازار ارز/ خرید و فروش دلار قفل شد

​ در حالی بازار ارز به سمت رقم‌های بالاتر خیز برداشته است که برخی از معامله‌گران در بازار ارز عنوان می‌کنند که سیاست‌های جدید بانک مرکزی باعث تغییر رفتار در خرید و فروش شده است.

 بازار ارز آرام آرام به سمت کانال جدید خیز برداشته است. دیروز هر دلار آمریکا در بازار ۲۰۸ تومان گران شد و روی عدد ۳۵ هزار و ۳۰۷ تومان ایستاد.

این در شرایطی است که از ابتدای آذرماه تاکنون قیمت دلار قیمت دلار ۳۴۰ تومان افزایش پیدا کرده است. هر وزارت آمریکا در ابتدای آدر ۳۴ هزار و ۸۸۰ تومان بود.

در این میان گزارش‌ها نشان می‌دهد که از ابتدای پاییز، قیمت دلار ۳ هزار و ۵۹۵ تومان گران شده است. هر دلار آمریکا در ابتدای پاییز ۳۱ هزار و ۷۱۲ تومان بود.

سیگنال بانک مرکزی به بازار ارز

به نظر می‌رسد با وجود روند افزایشی دیروز، بازار از حالت احتیاطی خارج نشده است. در حالی بازار ارز به سمت رقم‌های بالاتر خیز برداشته است که برخی از معامله‌گران در بازار ارز عنوان می‌کنند که سیاست‌های جدید بانک مرکزی باعث تغییر رفتار در خرید و فروش شده است، به طوری که از حجم خریدوفروش‌ها کم شده است.

بانک مرکزی دیروز اعلام کرد که برای پاسخ به بخشی از تقاضای موجود در بازار ارز و با توجه به سطح مطلوب ذخایر اسکناس ارز در داخل کشور، انتشار اوراق ارزی بانک مرکزی با سررسید کوتاه‌مدت (سه‌ماهه) در دستور کار قرار گرفت و در زمان سررسید و بنا به درخواست دارندگان اوراق، اسکناس آن به سهولت پرداخت می‌شود.

با این حال، برخی از تحلیلگران اقتصادی اعتقاد دارند که مهار نرخ دلار با این روش‌ها، روشی موقتی است و در نهایت بازار ارز راه خود را در پیش خواهد گرفت.

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی