کد خبر: ۵۳۹
۱۴۰۱/۰۶/۰۹ ۱۱:۵۳:۳۰

برنج ارزان شد؟/ هر کیلو برنج هاشمی چند؟

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: امسال بازار برنج با فراوانی روبروست همه انبارها مملو از برنج ایرانی و خارجی است. در حال حاضر قیمت برنج نو در شمال کشور کاهش ۴۰ درصدی داشته است.

 با توجه به روزهای پرنوسانی که بازاربرنج در سال گذشته پشت سر گذاشت اکنون این بازار به یک وضعیت آرام و ثبات رسیده و با آغاز فصل برداشت در استان های شمالی قیمت برنج نو ۴۰ درصد ارزان شده است و باید منتظر ماند این برنج تا رسیدن به بازار با چه قیمتی به دست مصرف کننده می رسد.

قاسمعلی حسنی در گفت و گو با خبرنگار همشهری آنلاین با اشاره به دلایل کاهش قیمت برنج در سراسر کشور گفت: دلیل این کاهش افزایش ۳۰ درصدی تولید برنج ایرانی در کشور است. در حال حاضر انبارها مملو از برنج کهنه است و ما دنبال مشتری برای فروش هستیم. چون برداشت برنج هم که تمام شود ما با فراوانی برنج در انبارها مواجه خواهیم شد. بنابراین رکود در بازار و پر بودن انبارها  و رفع ممنوعیت برای واردات برنج موجب کاهش قیمت این محصول شده است.

وی اضافه کرد: محدودیت‌ها برای واردات برنج برداشته شده و از یک مرداد امسال تا دی ماه همچنان واردات برنج خارجی را داریم. قیمت برنج خارجی هم ۱۵ درصد کاهش داشته است و از کیلویی ۳۷ هزار تومان به ۳۲ هزار تومان رسیده است.

حسنی در پاسخ به این سئوال که خرید برنج سال گذشته یا همان برنج کهنه با برنج نو و تازه برداشت شده کدام به صرفه است؟ بیان کرد: این موضوع کاملا سلیقه ای است و به نظر من برنج نو با کهنه تفاوت چندانی ندارند.

وی در مورد قیمت برنج های ایرانی گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم برنج ایرانی طارم گیلان ۸۲ هزار تومان، هاشمی ۷۲ هزار تومان، فجر ۴۲ هزار تومان و ندا ۳۲ هزار تومان شده است.

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی در پاسخ به این سئوال که با توجه به فراوانی برنج در انبارها ممکن است بحث صادرات برنج مطرح شود؟ افزود: ممکن است در آینده با توجه به افزایش تولید و انبوه برنج در انبارها و کاهش قیمتی که به دنبال دارد بتوانیم برای صادرات راهکارهایی را فراهم کنیم.

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی