کد خبر: ۲۵۱۱
۱۴۰۱/۰۷/۲۵ ۱۰:۲۳:۳۴

سیگنالی که دلار به طلا داد/ وضعیت بازار سکه در روزهای آینده چیست؟

​بازار طلا و سکه دیروز همراه با افزایش قیمت دلار، وارد فاز صعودی شدند، به طوری هر قطعه سکه امامی دوباره وارد کانال ۱۵ میلیون تومان شد.

 هرگرم طلای ۱۸عیار دیروز در بازار تهران با افزایش ۰.۸۵ درصدی، یک میلیون و ۳۵۴ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد. هر مثقال طلا نیز افزایش ۰.۸۸ درصدی را تجربه کرد و به قیمت ۵ میلیون و ۸۶۶ هزار تومان افزایش یافت.

این در شرایطی است که سکه امامی در بازار، با افزایش ۱۰۱ هزار تومانی، ۱۵ میلیون و ۷۴ هزار تومان نرخ‌گذاری شد. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم هم ۱۴ میلیون و ۴۹ هزار تومان معامله شد که ۴۲ هزار تومان رشد را تجربه کرده است. نیم‌سکه بهار آزادی نیز در قیمت ۸ میلیون و ۲۳۵ هزار تومان معامله شد که قیمت آن ۳۵ هزار تومان رشد یافت.

همچنین ربع‌سکه به قیمت ۵ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان رسید که ۲۰ هزار تومان گران شد. در عین حال، هر سکه گرمی به قیمت ۳ میلیون و ۶۰ هزار تومان معامله شد که قیمت آن ۱۰ هزار تومان گران شد.

بنا به این گزارش، افزایش قیمت طلا و سکه در بازار در حالی رخ داده که در حال حاضر این بازار در رکود خرید و فروش قرار دارد، اما تحلیلگران معتقدند که دلار تأثیر خود را روی بازار طلا و سکه گذاشته است.

کارشناسان عنوان می‌کنند در حال حاضر قیمت اونس جهانی طلا در وضعیت باثباتی قرار دارد و به نظر می‌رسد قیمت دلار نیز با توجه به تلاش‌های دولت، نوسان زیادی نداشته باشد و به‌تبع قیمت طلا هم با ثبات خواهد ماند.

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی