کد خبر: ۷۲۸۵
۱۴۰۱/۱۲/۱۵ ۱۱:۴۲:۲۰

چه زمانی کودک را باید از پوشک بگیریم ؟

در اینجا نشانه هایی برای والدین آورده شده است تا به آنها یادآوری کند زمان مناسب برای استفاده ی کودک از لگن یا قصری فرا رسیده است.

این آموزش کوچک معمولاً در ذهن والدین ظاهر می شود، زیرا این نقطه عطف مهم هم هیجان انگیز و هم کمی پر از دردسر است و می تواند تا حدودی گیج کننده نیز باشد، زیرا طیف وسیعی از تمرینات در سنین مختلف وجود دارد که بچه ها ممکن است با موفقیت آن ها را بگذرانند.

تعدادی از نشانه های آمادگی تمرینی وجود دارد که به شما نشان می دهد کودک نوپا شما آماده است تا پوشک را کنار بگذارد.

بنابراین سعی کنید فراموش کنید که کودک نوپا همسایه شما در سن 2 سالگی بسیار سریع آموزش دیده است و روی سیگنال های فرزند خود تمرکز کنید.

در اینجا برخی از نشانه‌های آمادگی برای آموزش لگنی وجود دارد که ممکن است نشان دهد کودک شما آماده است یک بار برای همیشه با آن پوشک عزیزش خداحافظی کند.

 

کودک نوپا شما برای مدت طولانی تری پوشکش را خشک نگه می دارد

 

آیا پوشک های خیس کمتری عوض می کنید؟ تا سن حدود۲۰ماهگی، بچه ها آنقدر مکرر ادرار می کنند که انتظار کنترل مثانه از آنها غیرواقعی است. اما کودک نوپایی که حداقل دو ساعت در طول روز پوشکش را خشک نگه می دارد (مثلاً بعد ازیک چرت معمولی) از نظر بدنی آماده است تا تمرینات لگن را امتحان کند.

 

او می تواند دستورالعمل های ساده را دنبال کند

 

اگر «لطفاً آن کتاب را به من بدهید» یا «این اسباب‌بازی را در دست بگیرید» منجر به عملکرد مناسب کودک نوپاتان شد، به این معنی است که او می‌تواند دستورالعمل‌های آسان را دنبال کند و این یکی دیگر از نشانه‌های آمادگی برای آموزش است.

دنبال کردن و درک فرآیند پایین کشیدن شلوار، نشستن روی لگن یا قصری و سپس تلاش برای مدفوع، همه بخشی از یادگیری موفقیت آمیز تمرین لگن است.

 

کودک نوپا شما در حال نشان دادن استقلال است

 

آیا می خواهید چیزهای جدید را امتحان کنید؟ خواه او خودش غذا بخورد، بدود و پرش کند یا توپ را پرتاب کند، میل شدید به استقلال می تواند یکی دیگر از سیگنال های تمرینی کوچک باشد و تمایل به نشستن روی لگن مانند خواهر یا برادر بزرگ‌ترش، نشانه دیگری است که نشان می‌دهد او آماده است تا آموزش ببیند و پوشکش را کنار بگذارد.

 

او طبق برنامه مدفوع می کند

 

در روزهای مه آلود دوران نوزادی، دفع مدفوع کودک شما در تمام ساعات شبانه روز ظاهر می شد. اما به عنوان یک بچه بزرگتر، مدفوع کودک نوپای شما ممکن است قابل پیش بینی تر باشد.چه او در صبح، چه بعد از غذا یا درست قبل از خواب، یک ریتم منظم به شما کمک می‌کند تا پیش‌بینی کنید چه زمانی باید قصری را بیرون بیاورید و در نتیجه احتمال موفقیت او را افزایش می‌دهد.

 

او به این روند علاقه مند است

 

سایه کوچکی که هنگام ورود به حمام برای استفاده از توالت همراه شما می‌نشیند، می‌تواند نشانه دیگری باشد که نشان می‌دهد کودک نوپا شما آماده است تا تمرین کند.

اگر کودکتان مایل است برای داستان‌هایی در مورد آموزش لباس‌های زیر بی‌حرکت بنشیند، درباره پوشیدن لباس زیر واقعی بپرسد یا بخواهد خودش روی لگن یا صندلی کوچک بنشیند، شما یک کاندیدای اصلی دارید که می توانید آموزش او را با موفقیت آغاز کنید.

 

تمرین لگن

 

نوزاد شما ادرار و مدفوع خود را اعلام می کند

 

مهارت‌های کلامی بهبود یافته، حتی اگر هنوز فقط به زبان کودک نوپا صحبت می‌کنند ("من الان پوف می‌کنم")، به این معنی است که کودک نوپای شما با بدن خود هماهنگ است، یک سیگنال آمادگی برای تمرین دیگر.

کودکان نوپا از طریق روش های کلامی کمتر ارتباط برقرار می کنند - مثلاً با عقب نشینی به گوشه ای یا یک غرغر پیشگیرانه.

مهم نیست که چه نوع علامتی از خود نشان می دهند، کودکی که از عملکرد بدن خود آگاه است، احتمالاً برای تمرین با قصری نیز آماده شده است.

 

کودک شما خیس یا کثیف بودن را دوست ندارد

 

در برخی مواقع، اکثر کودکان نوپا زمانی که از آشفتگی‌های شخصی بیزارند، مرحله‌ای (گذرا) را پشت سر می‌گذارند؛ درواقع اگر آنها توسط خرده‌های ریخته شده غذا و یا انگشت‌های چسبنده درگیر می‌شوند، هوشیار باشید که آنها مشتاق هستند تا در اسرع وقت از پوشک کثیف یا خیس خود فرار کنند.

اگر و زمانی که کودک شما نسبت به پوشک بیزاری می کند، با انها برای رفتن به مرحله ی بعدی زندگی خود به خوشحالی بپردازید: این یک فرصت طلایی برای شروع آموزشجداسازی از پوشک است.

 

 

کودک نوپا شما می تواند خودش لباس بپوشد

 

بستن بند کفش‌های خودش به خوبی انجام می‌شود، اما توانایی مقابله با سایر لباس‌ها خیلی زودتر اتفاق می‌افتد. اگر کودک نوپای شما می تواند شلوار و لباس زیر خود را کنترل کند (مانند بالا و پایین کشیدن آن ها)، نشانه ای است که او آمادگی دارد تا روی قصری نیز تمرین کند.

برای اینکه کار را برای او راحت کنید، حتماً شلوارهای کشدار به او بپوشانید و از پوشیدن لباس هایی که به سختی می توان آن ها را پوشید و درآورد، اجتناب کنید.

 

او می تواند به صورت فیزیکی از لگن استفاده کند

 

روند آموزش لگن بسیار فیزیکی است، به این معنی که کودک نوپای شما باید نشان دهد که می‌تواند به حمام برود، لباس‌هایش را باز کند، روی لگن بنشیند و سپس در زمانی که می‌خواهد مدفوع کند همان‌جا بماند. صبوری و توانایی انجام این کارهای سخت، همگی نشانه ای از آمادگی بیشتر برای این تمرین است.

ممکن است به نظر برسد که آموزش لگن برای همیشه طول می کشد، اما بدانید که بازه زمانی برای هر کودک متفاوت است. در حال حاضر، مراقب این علائم آمادگی برای آموزش کوچک باشید تا بتوانید بهترین لحظه را برای کار با نوزاد خود انتخاب کنید و به زودی، پوشک او به گذشته ی شیرین او تبدیل شود.

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی