کد خبر: ۱۲۶۰
۱۴۰۱/۰۷/۰۱ ۱۹:۲۱:۲۵

ازدواج با مردان خسیس و آسیب های آن/ با چه راهکارهایی می‌توان با شوهر خسیس زندگی کرد؟

خسیس بودن یک ویژگی اساسی است که در تمام شخصیت فرد نفوذ می کند و باعث آسیب رساندن به رابطه ها می شود.

ازدواج با مرد خسیس فقط به خساست در پول ختم نمی شود. به طور کلی خساست با پول شروع می شود و به خساست در مهربانی، احترام و مراقبت متقابل و… تبدیل می شود.

یکی از ویژگی های شوهر خسیس این است که همیشه در حال محاسبه هستند به همین دلیل  احساس محرومیت و فقدان همدلی را تجربه می کنند که باعث می شود آنها به سمت احساساتی مثل ناامنی، بدگمانی، ناامیدی تمایل پیدا کنند.

در ابتدای روابط، مردان خسیس اغلب این ویژگی منفی خود را پنهان می کنند. اما زمانی که رابطه عمیق تر می شود خسیس بودن با شدت بالایی ظاهر می شود. آنها دیگر تحمل این را ندارند که پشت نقاب فرد معمولی یا ولخرج پنهان شوند و ویژگی های اصلی آنها ظاهر می شود.

ازدواج با مرد خسیس به هر دو طرف آسیب می رساند. زنانی که ازدواج با مردان خسیس را تجربه کرده اند اغلب افرادی افسرده و گوشه گیر هستند که به شدت از مردان متنفر شده اند.

ازدواج با مرد خسیس و زندگی با او آسیب روحی و روانی زیادی را برای زن به ارمغان می آورد. شما باید در انتخاب خود دقت کنید و بفهمید آیا مرد مورد نظرتان توقع و انتظارات شما از زندگی را به درستی پاسخ می دهد و یا طرز فکر متفاوتی در مورد آنها دارد.

اگر نتوانستید خسیس بودن مرد را تشخیص دهید می توانید ازیک مشاور یا روانشناس خانواده برای فهمیدن این موضوع کمک بگیرید. حواستان باشد صرفه جو بودن با خساست فرق دارد. اگر شوهر صرفه جویی دارید پس او را یک فرد خسیس و بخیل خطاب نکنید. 

خساست-شوهر

خساست چیست؟

خساست از نظر زبانی، جمع آوری پول و خرج نکردن آن به بهانه ترس از آینده است. این یک ویژگی بد است که فرد را از پول خرج کردن در سطح مادی یا خرج کردن احساسات، حمایت و تشویق دیگران در سطح اخلاقی باز می دارد.

شوهر-خسیس

یک مرد خسیس چه ویژگی هایی دارد؟

یک مرد «خسیس» کسی است که پول دارد، اما تمایلی به جدایی از آن ندارد. به شدت بخیل است و حتی دوست ندارد برای خودش یا دیگران  پول خرج کند. حتی تمایلی به صرف پول برای چیزهای ضروری نیز ندارد.

قبل از اینکه با مرد خود ازدواج کنید، توجه قابل توجهی به دنیای درونی او داشته باشید. اعمال او را تجزیه و تحلیل کنید و سعی کنید بفهمید که آیا او یک فرد خسیس است یا نه. شاید برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که مرد خسیس را چگونه بشناسیم؟

39618722018624198231238391191258619147232

خصوصیات مرد خسیس چیست؟

او هرگز برای شما هدیه نمی خرد

شوهر خسیس همیشه از شرایط ناله می کند

مردان خسیس وقتی خوشحال اند که از آنها پول نخواهید

خرج کردن برای خودش سخت است

مرد خسیس در مورد پول شما کنجکاو است

آنها مردانی را که برای همسرشان خرج می کنند، مسخره می کنند

برای خانواده اش خرج نمی کند

صورتحساب رستوران را تقسیم می کند

انتظارات شما را برآورده نمی کند

 

چه راهکارهایی میتوان برای شوهر خسیس داشت؟

1. انطباق با شرایط سخت و سازگاری

اگر شما به عنوان همسر فردی که خسیس است در کنار او هستید قطعاً باید پیش از ازدواج به این بینش دست پیدا میکردید که او خسیس است اما من با این صفت مشکلی ندارم. بنابراین امروز در این شرایط باید بپذیرید که اگر هر نشانه ایی که پیش از ازدواج دیده بودم، نادیده نمیگرفتم قطعاً امروز احساس بهتری نسبت به انتخاب خود داشته ام.

با تمام این توضیحات اگر فرد پس از ازدواج با همسری خسیس مواجه شد، باید انعطاف پذیری خود را بالا ببرد و بداند او مسئول سازگاری با چنین شرایطی است که بتواند ادامه زندگی خود را سخت تر و نا امید کننده تر از این نکند.

2. ایجاد منبع مالی برای خودمان

اگر فردی شوهر خسیسی دارد قطعاً باید در مواردی به توانایی های خود و دستاوردهای خود اتکا کند. ایجاد یک منبع مالی و کسب میزانی درآمد باعث میشود در زندگی بتوانیم بسیاری از هزینه های جانبی خود را خود متقبل شویم.

مثلاً اگر در ماه مایل هستیم دو بار به آرایشگاه و یا سینما برویم میتوانیم خودمان برای خودمان هزینه کنیم و از شرایط ایجاد شده لذت ببریم.

قطعاً هیچ کسی نمیتواند فرد خسیسی را راغب به خرج کردن پول هایش بکند، بنابراین نشستن و گلایه کردن از همسر خسیس هیچ دستاوردی به غیر از ایجاد احساس ناخوشایند بیشتر برای هیچ کسی ندارد اما ایجاد فرصتی برای به دست آوردن میزانی از درآمد میتواند شرایط را بسیار بهتر از قبل کند.

3. داشتن مبلغ مشخصی به عنوان خرجی

اگر شوهر فردی خسیس باشد، میتوانند با توافقی ضمنی مبلغ مشخصی را به عنوان خرجی در نظر بگیرند و آن را به همسر خود بدهد.

این پول کم یا زیاد قطعاً فقط برای خود او است و میتواند به هر نحوی که بخواهد و مایل باشد آن را خرج کند. از این رو فرد میداند که در طول یک ماه به چه میزانی پول دارد و چگونه میخواهد پول خود را خرج کند و به همان میزان بحث ها بر سر خساست و یا خرج نکردن کمتر میشود.

خسیس

خساست شوهر احساس ناامیدی را ایجاد میکند

زمانی که فردی شوهر خسیسی داشته باشد، نه تنها برای برآورده نشدن بسیاری از خواسته های خود احساس ناخوشایندی دارد، بلکه در بیشتر موارد احساس ناامیدی از بی توجهی و کم ارزشی حاصل از خساست طرف مقابل میتواند او را آزار بدهد.

پیش از هر تصمیم مهم و قطعاً پیش از ازدواج باید نشانه هایی برای ایده آل های خود در نظر بگیرید و مسئولیت انتخاب خود را خودتان به عهده داشته باشید که پس از ازدواج تماماً درگیر چالش هایی از این دست نشوید.

راه حل های علمی موضوع شوهر خسیس

اگر برای شما خرج کردن همسرتان مهم است پس قبل از ازدواج این موضوع را باید بررسی کنید.

در صورتی که خساست به مرحله ای رسیده است که فکر می کنید خود فرد هم آسیب می بیند حتماً فرد خسیس باید به روانشناس مراجع کند.

به متخصص زوج درمانی مراجعه کنید.

 

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی