کد خبر: ۵۶۲۹
۱۴۰۱/۰۹/۰۶ ۰۸:۰۰:۰۰

لقمه بوریتو مکزیکی/ یک صبحانه مقوی و خوشمزه، پیچیده شده در نان

بوریتو یک غذای گیاهی سالم و معروف مکزیکی است که بیشتر برای وعده صبحانه مورد استقبال قرار می‌گیرد. این لقمه‌ها بسیار مقوی و خوشمزه است و می‌تواند شما را در طول روز سیر نگاه دارد.

ستی مولایی؛ این لقمه‌ها نه تنها در برای صبحانه در خانه، بلکه برای میان وعده های کودکان در مدرسه پیشنهاد عالی به نظر می‌رسد. فقط دقت داشته باشید اگر این لقمه را برای کودکان درست می کنید سس سالسا را از آن حذف کنید.

مواد لازم

نان پیتا (نان گرد کوچک): 6 عدد

روغن کانولا: 2 قاشق چایخوری

پیاز قرمز کوچک خرد شده: 1 عدد

فلفل دلمه ای قرمز: 1 عدد خرد شده

لوبیا سیاه پخته شده: به میزان لازم؛ ترجیحا یک فنجان

فلفل چیلی:  1/4 قاشق چایخوری

نمک و فلفل سیاه تازه آسیاب شده: به میزان لازم

تخم مرغ: 4 عدد

پنیر خامه‌ای: 1/3 قالب

خامه ترش بدون چربی: 1/4 فنجان یا 2 درصد ماست یونانی ساده

سس سالسا: 1/4 فنجان

گوجه فرنگی بزرگ خرد شده: یک عدد

آووکادوی کوچک خرد شده مکعبی: 1 عدد

مرحله اول

روغن کانولا را در یک تابه نچسب بزرگ روی حرارت متوسط رو به بالا گرم کنید. سپس؛ پیاز و فلفل را بپزید تا نرم شود و فلفل‌ها را کمی کبابی کنید و  لوبیا سیاه و فلفل قرمز را به آن اضافه کنید و 3 دقیقه دیگر بگذارید تا در قابلمه بمانند تا گرم شود. در آخر آن را با نمک و فلفل مزه‌دار کنید و به ظرف دیگری منتقل کنید.

مرحله دوم

تخم‌مرغ‌ها و سفیده‌های تخم‌مرغ را با همزن بزنید و سپس پنیر را با آن مخلوط کنید. ماهیتابه را چرب کنید و دوباره روی حرارت متوسط قرار دهید. حرارت را کم کنید و تخم مرغ ها را به آن اضافه کنید و حدود 3 دقیقه هم بزنید تا کاملا بپزند.

مرحله سوم

هر نان را با 1 قاشق غذاخوری خامه ترش (یا ماست) و سالسا بمالید، سپس با 1/4 مخلوط لوبیا سیاه، 1/4 تخم مرغ همزده، مقداری گوجه فرنگی خرد شده و 1/4 آووکادو پر کنید. سپس لقمه را به سبک بوریتو رول کنید و سرو کنید.

نکته:

این لقمه های سالم شامل: پروتئین، فیبر، ویتامین A، ویتامین C، ریبوفلاوین، ویتامین B6، فولات، ویتامین K، کلسیم، ید، آهن، پتاسیم، سلنیوم است.

منبع:

https://www.foodnetwork.com/recipes/ellie-krieger/breakfast-burrito-recipe-1953146

 

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی