کد خبر: ۵۴۰۶
۱۴۰۱/۰۹/۰۲ ۱۱:۰۰:۰۰

بلو اسکای باواروا / دسری به اسم آسمان آبی

اگر به دنبال یک دسر خوشمزه برای تولد کودکان می‌گردید این دسر بهترین انتخاب است. بلواسکای به معنای آسمان آبی در واقع نوعی از طعم و رنگ در صنعت امروزه دسر و به خصوص بستنی و ژله است که با طعم وانیل و نوعی رنگ آبی که می‌توان به آن آبی آسمانی تیره گفت تهیه می‌شود.

ستی مولایی؛ این دسر خوشمزه به  دلیل رنگ و مزه‌ای که دارد بیشتر برای کودکان مناسب است. معمولا اکثر رنگ‌های آبی رنگی تمایل به فیروزه‌ای دارند. سیروپ شکلات در روند ساخت این دسر خوشمزه به ما کمک می‌کند تا این رنگ را به رنگ اصلی بلواسکای تبدیل کنیم. 

مواد لازم:

زرده تخم‌مرغ: 6 عدد

شیر: 400 میلی‌لیتر

خامه صبحانه: 300 گرم

شکر: 250 گرم

پودر ژلاتین: 4 قاشق سوپخوری

آب سرد: 2/1 پیمانه

رنگ آبی خوراکی: چند قطره

سیروپ شکلات: 2 قاشق سوپخوری

وانیل: 2/1 قاشق چایخوری

مرحله اول

ابتدا شکر، زرده‌های تخم‌مرغ و وانیل را داخل قابلمه‌ای لعابی یا استیل ریخته با همزن دستی آنها را مخلوط کنید؛ سپس شیر را آرام آرام ریخته و هم بزنید و مواد را روی حرارت ملایم گذاشته و مجدد آن را هم بزنید؛ تا کرم به جوش آید

مرحله دوم

وقتی به نقطه جوش رسید فورا آن را از روی حرارت بر دارید و کنار بگذارید تا سرد شود. خامه را داخل کاسه‌ای گود ریخته، با رنگ آبی و سیروپ شکلات مخلوط کنید و کرم را آرام آرام به خامه اضافه کرده و با همزن دستی به هم بزنید تا مواد صاف و یکدست شود.

مرحله سوم

پودر ژلاتین را روی آب سرد ریخته و آن را روی حرارت ذوب کنید و داخل کرم بریزید. همیشه به این نکته دقت کنید که کرم و ژلاتین هیچکدام نباید داغ باشند. بهترین زمان اضافه کردن موقعی است که ژلاتین و کرم هر دو حرارت خود را از دست داده باشند. کرم را از صافی گذرانده و داخل قالب بریزید. بهتر است برای این کار قالب را حتما با اسپری روغن چرب کنید.

نکته: (قالب شما می‌تواند یک لیوان یا یک قالب تزیینی باشد.)

برای سرو

دسر آماده شده را به مدت 6 ساعت داخل یخچال بگذارید، تا خودش را بگیرد.

منبع:

https://www.sidechef.com/recipes/2251/heisenbergs_blue_sky/

 

 

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی