کد خبر: ۴۷۲۰
۱۴۰۱/۰۸/۲۳ ۰۹:۰۰:۰۰

رول دارچینی با طعم بهشت/ بفرمایید دهنتان را شیرین کنید

این رول‌های دارچینی با بافت نرم و خوشمزه؛ همان شیرینی‌های دارچینی ما ایرانی‌ها هستند که در ویترین شیرینی فروشی‌ها بارها آن را به خاطر طعم و بوی دلپزیرش انتخاب کرده‌ایم. پس اگر شما هم به دنبال این دستور شیرینی خوشمزه می‌گردید این مطلب را دنبال کنید.

ستی مولایی؛ دارچین دارای خواصی مانند سلامت قلب، بهبود گردش خون و تسکین دردهای عضلانی است. در نتیجه نه تنها یک شیرینی خوشمزه است بلکه یک رول سلامتی است. پس اگر کسی این دستور شیرینی را دنبال کند دیگر سمت هیچ دستور دیگری نخواهد رفت.

مواد لازم:

آرد: 700 گرم

پودر خمیرترش: 10 گرم

شکر: 60 گرم

نمک: یک دوم قاشق چای خوری

تخم‌مرغ: 3 عدد

آب: 125 میلی‌لیتر

شیر: 125 میلی‌لیتر

مارگارین مخصوص کروآسان(کره آریستوکروآسان): 350 گرم

بهبوددهنده: 4 گرم

دارچین: مقداری برای تزیین

مواد میانی:

کرم پاتی‌سیر: 300 گرم

پودر دارچین: دو قاشق مرباخوری

مرحله اول

ابتدا پودر خمیرترش، شیر، تخم‌مرغ‌ها، نمک و شکر را داخل کاسه‌ای گود ریخته و با همزن دستی آنقدر هم بزنید تا مواد یکدست شوند. مخلوط آرد و بهبود دهنده را یکجا به مواد اضافه کنید و با چرخ خمیرزن همزن یا با دست مواد را خمیر کنید.

مرحله دوم

سپس خمیر را چانه کرده داخل کاسه را آردپاشی کنید و گلوله خمیر را داخل کاسه قرار دهید، روی آن را پوشانده و به مدت 15 دقیقه روی میز آشپزخانه استراحت دهید.

مرحله سوم

در این مرحله خمیر را به شکل به علاه برش داده، هر طرف از آن را با وردنه کمی باز کنید. سپس کره را به شکل مستطیل درآورده، وسط خمیر قرار دهید و چهار طرف خمیر را روی آن بر گردانید؛ سپس با وردنه خیلی آرام خمیر را به شکل مستطیل باز کنید. حرکت وردنه در این مرحله باید به شکل بالا وپایین باشد. به هیچ عنوان چپ و راست وردنه نکشید.

مرحله چهارم

خمیر را به شکل سه لایه روی هم تا زده، داخل سینی بگذارید و روی آن را یک حوله خیس پهن کنید و به مدت 30 دقیقه داخل یخچال قرار دهید.

مرحله پنجم

خمیر را از یخچال خارج کرده و دوباره به شکل مستطیلی باز کنید و این بار پنج لایه تا بزنید و 20 دقیقه داخل یخچال استراحت دهید. دوباره حرکت پنج لا تا زدن را تکرار کنید و 20 دقیقه دیگر به آن  استراحت دهید.

مرحله ششم

حال خمیر را باز کرده سه لا تا بزنید و10 دقیقه دیگر در یخچال استراحت دهید. (به این شکل ما کلا خمیر را شانزده بار تا کرده‌ایم.)

حالا خمیر را خیلی نازک به قطر 3 میلی‌متر باز کرده، مواد میانی را با هم مخلوط کنید و  روی یک طرف خمیر با قلمو شیرنی پزی کمی از مواد را پخش کرده و خمیر را لوله کنید.

مرحله هفتم

رول های آماده شده را به شکل رولت بریده در سینی چرب شده بچینید و روی آنها را به تخم‌مرغ زده شده آغشته کنید و دارچین بپاشید و سینی را روی پنجره وسط فر که از قبل با دمای 180 درجه سانتی‌گراد گرم کرده‌ایم قرار داده، و منتظر بمانید تا پخته شود و بافت نرم خود را به دست آورد.

نکته:

(برای زرینه کردن سطح نان‌ها از یک تخم‌مرغ کامل استفاده می‌کنیم.)

منبع:

https://www.ambitiouskitchen.com/best-cinnamon-rolls/

 

 

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی