کد خبر: ۴۱۶۱
۱۴۰۱/۰۸/۱۶ ۰۶:۰۰:۰۰

نان پلنگی/ برای یک صبحانه شگفت‌انگیز و خوشمزه

همیشه خلاقیت در آشپزی باعث می‌شود تا اثری هنری را خلق کنیم. اثری که مهمان‌ها همه از خوردن و هم از دیدن آن لذت می‌برند. نان پلنگی هم از آن دست از دستور‌غذاهایی است که در یک مهمانی صبحانه برای همه سوال برانگیز خواهد بود.

ستی مولایی؛ جالب است بدانید در مراحل پخت این نان به جای آب از شیر استفاده می‌شود به همین منظور خمیری نرم و غنی شده خواهید داشت. این نان از سه گلوله خمیر با رنگ‌های متفاوت تشکیل می‌شود و در ظاهر مانند یک نان معمولی به نظر می‌رسد اما زمانیکه آن‌ را برش می‌زنید، شگفت زده خواهید شد. مدت زمان لازم برای آماده سازی این نان 2 ساعت و زمان پخت آن 40 دقیقه است. یک نان راحت و مقرون به صرفه که از خوردن آن سیر نمی‌شوید. برخی از آشپزهای حرفه‌ای اسم این نان خوشمزه را بنا به شکلی که دارد؛ پلنگی با زرافه‌ای گذاشته‌اند. برخی می‌گویند شبیه نان خالدار پلنگی است و برخی دیگر می‌گویند بیشتر شبیه نان زرافه است. شما چی فکر می‌کنید؟!

مواد لازم:

شیر : 250 میلی لیتر

نشاسته ذرت : 25 گرم

کره : 50 گرم

شکر : 70 گرم

مخمر : 10 گرم

آرد : 375 گرم

پودر کاکائو، پوست پرتقال: 20 گرم

مرحله اول

نشاسته ذرت را با 250 میلی لیتر شیر مخلوط کنید وبه هم زدن ادامه دهید تا زمانی که مخلوط مورد نظر به صورت خمیر غلیظی در بیاید. سپس کره را به قطعات کوچک بریده و آنها را به خوبی با هم مخلوط کنید. مواد آماده شده را داخل یک کاسه ریخته و آن را به مدت 30 دقیقه داخل یخچال بگذارید.

مرحله دوم

حالا آرد، شکر و مخمر را به مخلوط اضافه کرده و دوباره آنها را با هم مخلوط کنید و اجازه دهید برای 10 دقیقه در دمای اتاق بماند. خمیر را به مدت 10 تا 12 دقیقه با دست ورز دهید تا کاملاً نرم و یکدست شود و بعد آن را به دو قسمت تقسیم کنید.

مرحله سوم

چند قطره وانیل را به ظرف حاوی یکی از گلوله‌های خمیر بیافزایید. سپس سایر گلوله‌های خمیر را به سه قسمت تقسیم کرده و به آنها 15 گرم کاکائو و 2 قاشق چای‌خوری شیر بیافزایید و آنها را به خوبی با هم مخلوط کنید تا رنگ خمیر قهوه‌ای تیره، نرم و یکدست شود. حالا به گلوله دیگر 5 گرم کاکائو و 1 قاشق چای خوری شیر اضافه کنید تا رنگ خمیر قهوه‌ای روشن شود و بعد بگذارید هرسه گلوله خمیر برای 90 دقیقه در دمای اتاق به حال خود باقی بمانند.

مرحله چهارم

با خمیر، گلوله هایی به رنگ های قهوه ای تیره، روشن و سفید درست کرده و آنها را رول کنید. گلوله‌های خمیر را ابتدا روی سطح صافی با کمک وردنه پهن کرده و بعد آنها را جداگانه رول کنید.

مرحله پنجم

خمیر قهوهای روشن را روی خمیر قهوه‌ای تیره پهن کنید و بعد آن را  را رول کنید. هر خمیر را به سه قسمت بریده و آنها را داخل قالب مخصوص کیک ریخته و روی آنها را با یک پارچه پوشانده و به مدت 1 ساعت و 30 دقیقه در دمای اتاق گذاشته تا حجم خمیر دو برابر شود.

مرحله ششم

از قبل فر را با دمای 200 درجه سانتی گراد گرم کنید. حالا روی خمیرها را با قلم موی مخصوص  شیر بمالید و بعد خمیر را در دمای 170 درجه سانتی گراد، به مدت 35 تا 40 دقیقه داخل فر بگذارید. پس از پخت، بگذارید نان خنک شود و بعد ان را سرو کنید.

نکاتی برای تهیه نان پلنگی:

  • برای اینکه خمیر سفت و خشک نشود، می‌توانید به همراه خمیر، یک کاسه کوچک آب را در طبقه زیرین فر بگذارید.
  • می توانید برای پخت این نان از شیر گاو یا شیر بادام استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که شیر خود را تا 110 درجه فارنهایت گرم کرده‌ باشید.
  • پوست پرتقال، شکر و کره را قبل به آرد خود اضافه کنید.
  • آرد را به آرامی با سرعت متوسط ​​به آن اضافه کنید؛ سپس آن را روی درجه متوسط ​​قرار دهید تا خمیر درست شود.
  • خمیر باید خیلی کم چسبنده و بافت نرم و لطیفی داشته باشد.
  • اول از همه خمیر خود را وزن کرده و به دو نیمه تقسیم کنید.
  • نیمی از آن را کمی آرد پاشیده و در پلاستیک بپیچید و در یخچال قرار دهید. نیمه دوم را بردارید و به طور مساوی به دو نیم تقسیم کنید.
  • بهتر است این نان بسیار لذیذ و مقوی برای صبحانه و به همراه مربا میل شود.

منبع:

https://twocupsflour.com/leopard-milk-bread/

 

 

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی