کد خبر: ۳۲۶۶
۱۴۰۱/۰۸/۰۵ ۱۱:۰۰:۰۰

سوشی سبزیجات/معروف‌ترین غذا‌ی ژاپنی؛ که خیلی‌ها دوستش دارند

این دستور سوشی گیاهی بدون شکستن رژیم غذایی، هوس شما را برآورده می‌کند.

ستی مولایی؛ سوشی غذای سالم ژاپنی است که خیلی‌ها آن را عاشقانه دوست دارند و از خوردنش لذت می‌برند. سوشی دارای انواع و طعم‌های مختلفی است که برای هر سلیقه ای مناسب است. رایج‌ترین نوع سوشی، سوشی سبزیجات است. این سوشی بدون نیاز به ماهی سالمون یا ماهی تن درست می‌شود و طعمی گیاهی دارد و صد البته برای گیاه‌خواران گزینه مناسبی برای انتخاب است. پخت این غذا آسان و در عین حال سریع است.پس اگر شما هم به این غذای ژاپنی علاقه‌مند هستید این رسپی را از دست ندهید. 

آب : ½1 پیمانه

برنج :½1 پیمانه

سرکه سفید : ⅓ پیمانه

هویج : یک عدد

خیار : یک عدد

پیازچه : یک دسته

فلفل دلمه ای زرد : یک عدد

جلبک دریایی : 4 ورقه

آووکادو:½ عدد

نمک : یک قاشق چای خوری

شکر : یک قاشق مرباخوری

سس سویا : به مقدار لازم برای سرو

واسابی: به میزان لازم

مرحله اول

ابتدا برنج را با زیاد پخته تا نرم شود؛ یا با پشت قاشق آن را له کنید. سپس نمک ، شکر و سرکه را باهم مخلوط کنید و خوب هم بزنید. بعد این مخلوط را به برنج اضافه کنید و هم بزنید. به مدت 30 دقیقه برنج را پوشانده تا مخلوط و برنج با هم به خوبی ترکیب شوند.

مرحله دوم

همانطور که از نام غذا پیداست؛ سوشی سبزیجات است. پس باید در این مرحله سبزیجات را آماده کرد. هویج و خیار را پوست کنده و به همراه فلفل دلمه، پیازچه و آواکادو به صورت نازک و عمودی کات کنید.

مرحله سوم

در این مرحله ما به یک حصیر سوشی (حصیر بامبو) برای رول کردن سوشی احتیاج داریم. این حصیر را می‌توانید از فروشگاه ها تهیه کنید. آن را پهن کرده و روی آن یک ورق کاغذ روغنی پهن کنید. برنج له شده را 4 قسمت کنید و یک قسمت آن را روی کاغذ روغنی پهن کنید. به طوری که 2 سانتی متر از ورقه جلبک بزرگتر باشد.

مرحله چهارم

بعد جلبک‌ها را طوری که قسمت براق آن به برنج بچسبد روی برنج قرار دهید .سپس سبزیجات خرد شده را هم به 4 قسمت تقسیم کنید و یک قسمت از آنها را به طور طولی روی ورق جلبک بچینید

مرحله پنجم

دستانتان را خیس کرده و سوشی را از سمت خودتان به آرامی با کمک حصیر رول کنید. اگر احیانا برنج به کاغذ روغنی چسبید با دست خیستان آن را هم در کنار بقیه مواد رول کرده و بقیه مواد و جلبک‌ها را هم به همین ترتیب رول کنید. سوشی را هنگام سرو با کمک یک چاقوی تیز و نمناک به 4 قسمت برش بزنید و هر 4 قسمت را برای یک نفر به همراه سس سویا سرو کنید.

نکته:

  • دقت کنید سبزیجات را نباید به لبه جلبک نزدیک کنید؛ چون در هنگام رول کردن ممکن است سبزیجات از داخل آن  بیرون بریزد.
  • تا قبل از سرو سوشی آن را با حوله ای نمناک بپوشانید.
  • سوش را به همراه سس سویا، واسابی و ترشی زنجبیل سرو کنید.
  • از انگشتان خود برای نگه داشتن فیلینگ در جای خود استفاده کنید.
  • حصیر سوشی به حصیر بامبو هم شهرت دارد.
  • حصیر بامبو را در اطراف رول فشار دهید تا یک رول سوشی سفت داشته باشید.

منبع:

https://tasty.co/recipe/veggie-sushi-4-ways

 

 

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی