کد خبر: ۳۰۶۸
۱۴۰۱/۰۸/۰۳ ۰۹:۰۰:۰۰

سوپ قارچ و خامه/غذای خوشمزه برای فصل بیماری‌ها

اگر به دنبال طعم خانگی یک سوپ خوشمزه می‌گردید باید بگوییم که سوپ قارچ و خامه بهترین گزینه است. سوپ خامه‌ای کاملاً طعم‌دار است و درست کردنش آنقدر آسان است که دیگر سراغ سوپ‌های دیگر نمی‌روید.

ستی مولایی؛ پاییز فصل آنفولانزا و سرما خوردگی‌های سخت است پس بهتر است قابلمه سوپتان همیشه به راه باشد تا سلامتی و بهبود خود را تضمین کنید. یک کاسه سوپ بسیار خوشمزه گرم با طعم قارچ و خامه به همراه کمی سیر و سبزیجات می‌تواند شما را سر حال کند.

مواد لازم:

جو پرک:1 پیمانه

 قارچ: 400 گرم

 پیاز: 1 عدد کوچک

 کره: 100 گرم

 آب مرغ: 3 پیمانه

 خامه:1 پیمانه

 نمک و فلفل:  به میزان لازم

 جعفری (سبزی معطر): به میزان لازم

 شیر:1 پیمانه

مرحله اول

قارچ‌های کوچک دکمه‌ای برای این دستور غذایی عالی هستند. ابتدا پیاز را خرد کنید و در تابه سرخ نمایید. در تابه جداگانه کره را آب کرده سپس قارچ را خرد نمایید، یا به صورت دکمه‌ای آنها را با کره تفت دهید.

مرحله دوم

آب مرغ و جعفری خرد شده را به پیاز سرخ شده اضافه کنید. جو پرک و قارچ تفت داده شده را نیز به مواد اضافه کنید و در ظرف را نیمه باز  به مدت 20 دقیقه بگذارید تا جو پرک به خوبی بپزد و مزه قارچ به سوپ داده شود.

مرحله سوم

در این مرحله شیر را به همراه نمک و ادویه به قابلمه اضافه کرده و  پس از جوش آمدن شیر، خامه را اضافه کرده و بگذارید 5 دقیقه روی حرارت بماند، تا سوپ شیر شما غلیظ شود.

نکته:

  • آویشن و جعفری بهترین گزینه از سبزیجات برای این سوپ خوشمزه هستند. البته، اگر این سبزی ها را دوست ندارید، می‌توانید از رزماری، پونه کوهی، ترخون، پیازچه یا گشنیز نیز استفاده کنید.
  • سعی کنید از خامه غلیظ برای پخت سوپ استفاده کنید تا سوپ خوشمزه‌تر و کرمی‌تری داشته باشید.
  • اگر می‌خواهید سوپ‌تان قوام پیدا کند حتما در جوش آخر به آن آرد اضافه کنید.  

منبع:

https://cafedelites.com/creamy-mushroom-soup/

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی