کد خبر: ۲۱۰
۱۴۰۱/۰۵/۲۵ ۱۰:۳۲:۰۹

روش تهیه شاه مربای تابستان

یکی از میوه های خوشمزه و پر طرفدار این فصل، انجیر می باشد.انجیر از میوه های بهشتی است که خواص زیادی برای سلامتی دارد. در این میوه فیبر فراوانی وجود دارد و همین فیبر می تواند باعث پاک سازی و دفع کلسترول موجود در دستگاه گوارش شود که در نتیجه باعث می شود کلسترول موجود در بدن کاهش یابد.همچنین فیبر موجود در این میوه آن را قوی ترین ملین طبیعی تبیدل کرده است که به راحتی می تواند حرکات روده را بهبود بخشد و به درمان و پیشگیری از ابتلا به یبوست کمک کند. کسانی که به طور مدوام به یبوست دچار می شوند بهتر است انجیر را در رژیم غذایی خود قرار دهند.

انجیر به دلیل وجود کلسیم و فسفر می تواند استخوان های بدن را تقویت کند و خطر ابتلا به بیماری هایی مثل پوکی استخوان را کاهش دهد.

مصرف انجیر برای کسانی که از اختلالات هشم رنج می برند عالی است و می تواند باعث بهبود هضم شود. علاوه بر این انجیر برای پاک سازی و سم زدایی روده ها بسیار مفید است که این عمل باعث کاهش خطر انواع سرطان ها نیز می شود.

برای اینکه مربا انجیر خوش رنگی داشته باشید بهتر است از انجیر زرد رنگ و یا سبز رنگ استفاده کنید.

 با استفاده از روش زیر می توانید مربای انجیر را به روشی متفاوت برای اعضای خانواده خود تهیه کنید:

مواد لازم:

 انجیر سبز:1 کیلو

شکر :280 گرم

هل :  دو عدد

 چوب دارچین :1 عدد

 آب جوشیده :  یک سوم پیمانه

عصاره وانیل : یک هشتم قاشق چایخوری

 آبلیمو:1 قاشق غذا خوری

 زعفران دم کرده :یک چهارم قاشق غذا خوری

  بهتر است مربای انجیر را با پوست تهیه کنید. بعضی افراد ترجیح می دهند پوست انجیر را بگیرند و مربا تهیه کنند تا مربای انجیر نرمی داشته باشند ولی باعث می شود ظاهر مربا خراب شود و استحکام خود را از دست دهد.

طرز تهیه: برای تهیه مربای انجیر بهتر است از انجیرهای متوسط و به یک اندازه استفاده کنید که نه زیاد نرم و نه زیاد کال باشد.انجیر ها را خوب بشویید و سعی کنید دم آن را انقدر کوتاه نکنید که پوستش باز شود،چون ممکن است انجیر ها له شده و وا رود. انجیر شسته را کاملا خشک کنید.در یک ظرف لعابی تمام شکر را در لابه لای انجیر ها بریزیدو به مدت 7 ساعت در یخچال نگه دارید تا تمام شکر در انجیر حل شود.

نکته: وقتی انجیر هایی که در اختیار دارید به یک اندازه رسیده نیستند ابتدا انجیر های سفت را زودتر در شیره بریزید و اجازه دهید بجوشد و سپس انجیر های رسیده تر را اضافه کنید.

بعد از چند ساعت که انجیر ها با شکر درهم حل شدند آن را روی حرارت متوسط به مدت 15 دقیقه بجوشانید تا پخته شوند. باید مراقب باشید که مربا سر ریز نشود. در این زمان تمام کفی که بالا می آید را با قاشق بردارید تا مربا شفاف شود.

بعد از چند دقیقه که جوشید دارچین و هل را اضافه کنید.احتیاج هم نیست هل را پودر کنید و سپس یک سوم پیمانه آب جوشیده شده را داخل مربای انجیر بریزید و اجازه دهید 15 دقیقه دیگر هم همچنان روی حرارت متوسط بجوشد.

در مرحله ی آخر هم ،آبلیمو و عصاره وانیل را به همراه زعفران دم کرده به مربا اضافه کنید و بگذارید 5 دقیقه به همراه بقیه مواد بجوشند. زمانی که مربا قوام لازم را به دست آورد ، حرارت زیر قابلمه را خاموش کنید و اجازه دهید سرد شود و بعد از سرد شدن در ظرف مخصوص بریزید.

نکات:برای اینکه مربا سیاه و کدر نشود و هم برای اینکه مربا سر نرود به هیچ عنوان درب قابلمه را نگذارید.

 بهتر است مربای انجیر را با پوست تهیه کنید. بعضی افراد ترجیح می دهند پوست انجیر را بگیرند و مربا تهیه کنند تا مربای انجیر نرمی داشته باشند ولی باعث می شود ظاهر مربا خراب شود و استحکام خود را از دست دهد.

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی