کد خبر: ۲۰۹
۱۴۰۱/۰۵/۲۵ ۱۰:۳۱:۰۲

همه فوت و فن های مربای طالبی

یکی از میوه های خوش طعم و خوش عطر این فصل طالبی است. با این میوه خوشمزه هم می توانید مربای دلچسب و لذیذ درست کنید. طالبی سرشار از مواد مغذی است و برای بدن بسیار مفید می باشد و تهیه مربای آن هم بسیار ساده می باشد.

 طالبی سرشار از پتاسیم است که باعث می شود تا فشار خون کنترل شود و ضربان قلب منظم کار کند. پتاسیم برای مقابله با سدیم بدن عملکرد بالایی دارد.

همچنین ویتامین( آ و سی) موجود در این میوه  کمک می کند مقاومت بدن انسان را در برابر رادیکال های آزاد و سایر عوامل آسیب رسان افزایش یابد.

ویتامین آ موجود در طالبی باعث افزایش بینایی می شود. طالبی منبع خوبی از ویتامین ب کمپلکس می باشد که شامل نیاسین، تیامین، پانتوتنیک و پیریدوکسین می باشد.

طالبی دارای مقدار زیادی از کلسیم و روی می باشد، این میوه همچنین آهن زیادی دارد و مس و منگنز و فسفر نیز در آن یافت می شود. آهن موجود در طالبی باعث انتقال اکسیژن در سراسر بدن می شود. منگنز موجود در این میوه باعث تقویت سوخت و ساز بدن شده و سطح قند خون را تنظیم می کند.

مواد لازم مربای طالبی:

 طالبی خرد شده  500 گرم

  شکر  500 گرم

  آب  2 پیمانه

 آبلیمو 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه:برای تهیه این مربای خوش طعم ابتدا طالبی کوچک و سفتی را انتخاب کنید و پوست آن را جدا کنید و دانه های آن را به طورکامل خارج کنید و طالبی را برش های ریزی بزنید و کنار بگذارید. سپس شکر و آب را درون قابلمه ای مناسب بریزید و مخلوط کنید و روی شعله قرار دهید و منتظر شوید تا قوام پیدا کند و وقتی به قوام مناسبی رسید طالبی های خرد شده را اضافه کنید. از آنجائی که این میوه کاملاً نرم است نیاز زیادی به جوشیدن در شهد قوام آمده ندارد.

بنابراین توجه داشته باشید، زمانی میوه را به شهد مربا اضافه کنید که کاملاً قوام آمده باشد تا میوه پس از اضافه کردن به آن، زیاد بجوشد و له نشود.

در انتهای پخت مربا، آبلیمو را اضافه کنید و بعد از 2 دقیقه شعله را خاموش کنید و منتظر شوید تا مربا سرد شود و سپس آن را درون ظروف شیشه ای مناسبی ریخته و در جای خنک نگهداری کنید.

 در یک کاسه بزرگ آب بریزید و جوش شیرین را داخل آن بریزید و مخلوط کنید تا حل شود. طالبی‌های خرد شده را داخل آب بریزید، به صورتی که آب روی آن‌ها را بگیرد. باید پنج ساعت در محلول جوش شیرین و آب بماند تا طالبی‌ها کمی آهکی و سفت شود.

روش دیگری هم برای تهیه این مربا وجود دارد: در این روش ابتدا طالبی را برش بزنید. قسمت نرم رویی را برش بزنید و کنار بگذارید و قسمت سفت طالبی را پوست بگیرید و به اندازه دلخواهتان خرد کنید.

در یک کاسه بزرگ آب بریزید و جوش شیرین را داخل آن بریزید و مخلوط کنید تا حل شود. طالبی‌های خرد شده را داخل آب بریزید، به صورتی که آب روی آن‌ها را بگیرد. باید پنج ساعت در محلول جوش شیرین و آب بماند تا طالبی‌ها کمی آهکی و سفت شود.

بعد از پنج ساعت با آب فراوان طالبی‌ها را بشویید و در قابلمه مورد نظر بریزید و شکر و دو لیوان آب روی آن بریزید و روی اجاق بگذارید تا مربا آماده شود. وقتی مربا شروع به حباب زدن کرد، آبلیمو را اضافه کنید و ده دقیقه دیگه هم بجوشانید و از روی اجاق بردارید.

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی