کد خبر: ۱۸۳۱
۱۴۰۱/۰۷/۱۲ ۱۲:۲۱:۳۰

چیزکیک کارامل و کره بادام زمینی/دسر محبوب کافه‌ها را چطور درست کنیم؟

چیزکیک‌ها همان شیرینی‌های پنیری پرطرفداری هستند که این روز‌ها در منو تمامی کافه‌ها به چشم می‌خورند و در دسته شیرینی‌های آسان قرار دارند. شیرینی های که با دستور راحت و پخت سریع در دسته راحت‌ترین‌ها هستند.

ستی مولایی؛ جالب است بدانید که قدمت این دسر‌های محبوب به بیش از ۴۰۰۰ سال پیش باز‌میگردد، اگر دوست دارید این شیرینی پرطرفدار و خوشمزه را در منزل تهیه کنید و یا درباره نحوه تهیه آن کنجکاو هستید در این دستور غذایی با ما همراه باشید تا با هم یک چیز کیک حرفه‌ای کارامل و  کره بادام زمینی درست کنیم.

مواد لازم برای خمیر چیزکیک:

پودر بیسکویت کرم‌دار وانیلی: 450 گرم

پودر بادام: 100 گرم

کره ذوب شده: 100 گرم

موز له شده: یک عدد

مواد لازم برای رویه چیزکیک:

پنیر خامه‌ای: 400 گرم

خامه فرم گرفته: 400 گرم

مغز بادام‌زمینی تست شده: 200 گرم

کره بادام زمینی: 3 قاشق غذاخوری

پودرشکر: 100 گرم

ژلاتین: 10 ورق

شکر برای کارامل: 300 گرم

آب‌جوش: یک فنجان

روش تهیه:

ابتدا تمامی مواد خمیر را با یکدیگر مخلوط کرده، هم بزنید و مخلوط حاصل را در قالب کمربندی که از قبل کف آن سلفون کشیده‌اید پهن کنید؛ آن‌ها فشرده کرده و به مدت 30 دقیقه داخل یخچال قرار دهید.

روش تهیه رویه چیزکیک:

مرحله اول

شکر را با مقدار خیلی کمی آب سرد در حدی که فقط شکر خیس شود روی حرارت قرار دهید تا کاراملی شود. پس از این‌که به رنگ مقداری مطلوب درآمد یک فنجان آب‌جوش را با احتیاط به مواد اضافه کرده و روی حرارت با همزن به هم می‌زنیم تا سس کارامل ما آماده شود.

مرحله دوم

 پنیر، خامه فرم‌گرفته، کره بادام‌زمینی و بادام‌زمینی خرد شده و پودرشکر را با همزن برقی خوب مخلوط می‌کنیم و حدود یک‌سوم از سس کارامل را داخل مواد ریخته و به هم می‌زنیم تا یکدست شوند.

مرحله سوم

ورق ژلاتین‌ها را داخل آب سرد گذاشته، وقتی که نرم شدند روی بخار آب آن‌ها را ذوب کرده و به مواد اضافه کنید. نیمی از مواد حاصل را روی خمیر پهن کرده و روی مواد سس کارامل سرد شده بریزید و بقیه مواد را روی آن ریخته و با پالت روی آن را صاف کنید. پس از 6 تا 8 ساعت که کرم کاملا خودش را گرفت آن را از قالب و سلفون جدا کرده و روی آن را با خامه، سس کارامل و مغزها تزئین کنید.

منبع:

https://www.philly.com.au/recipe/peanut-butter-and-caramel-cheesecake-with-brittle/

 

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی