کد خبر: ۷۱۹۳
۱۴۰۱/۱۰/۱۹ ۱۴:۱۰:۰۷

قاتل مرده زنده شد / 29 سال همه اسناد مرگش را تایید می کرد !

مرد جوان که ۲۹ سال قبل مرتکب قتل شده اما با ثبت‌نام خود در سیستم متوفیان سازمان ثبت‌احوال زندگی مخفیانه‌ای شروع کرده بود سرانجام شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ حسین ترکیان، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در این خصوص اظهار داشت: شامگاه 24 فروردین سال 1372 در پی تماس تلفنی شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر وقوع قتلی در خیابان بزرگمهر شهر اصفهان، مأموران اداره تجسس کلانتری 14 و تشخیص هویت بلافاصله در محل حضور یافتند.

 

در تحقیقات اولیه کارآگاهان مشخص شد مقتول یک جوان 23 ساله است که پس از درگیری با یک جوان 22 ساله دیگر بر اثر ضربات چاقو توسط او به قتل رسیده است بنابراین کارآگاهان اقدامات خود را برای دستگیری قاتل که از صحنه متواری شده بود از همان شب حادثه آغاز کردند، اما چون این فرد هیچ ردی از خود برجا نگذاشته بود به همین دلیل تلاش‌های کارآگاهان به نتیجه نرسید. جست‌و‌جو برای یافتن متهم ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان دریافتند مشخصات فردی با هویت مشابه قاتل در سامانه ثبت‌احوال به عنوان متوفی ثبت شده است.

 

سرهنگ ترکیان افزود: با اینکه تمام قرائن و شواهد از فوت شدن قاتل حکایت می‌کرد، اما با وجود این پرونده این قتل همچنان باز و معمای آن برای کارآگاهان هنوز حل نشده باقی مانده بود. رئیس پلیس اگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: سال‌ها از این ماجرا گذشت تا اینکه کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی استان اصفهان با اشراف و هوشمندی خود قاتل فراری را که با هویت جعلی در یکی از استان‌های جنوبی کشور به‌عنوان جوشکار مشغول کار بود شناسایی کردند و با دستگیری وی به 29 سال زندگی مخفی متهم پایان دادند.

 

سرهنگ ترکیان خاطرنشان کرد: با شناسایی مخفیگاه متهم، مأموران طی هماهنگی با مرجع قضایی در یک عملیات ضربتی او را دستگیر و به پلیس آگاهی استان اصفهان منتقل کرده و تحقیقات تخصصی از او را انجام دادند. وی ادامه داد: متهم که در برابر مدارک و مستندات مستدل و محکم پلیس قرار گرفته بود به ناچار لب به اعتراف  گشود و عنوان کرد، شب حادثه در خیابان بزرگمهر با دوستم مشغول قدم زدن بودم که متوجه شدم جوانی بی‌جهت به ما خیره شده است. من به سمت او رفتم و با او درگیری لفظی پیدا کردم و کار ما به فحش و ناسزا کشید.

 

در این بین من چاقویی را که همیشه همراهم بود در آورده و چند ضربه به پهلو و سینه او زدم، مرد جوان روی زمین افتاده بود و خون زیادی از او می‌رفت، حسابی ترسیده بودم من اصلاً قصد کشتن او را نداشتم و فقط می‌خواستم به او گوشمالی بدهم، اما نمی‌دانم چرا کار به اینجا کشیده شد. دوستم که این صحنه را دید گفت: بیا زود از اینجا برویم ،چند نفری که آن حوالی بودند مسافتی را به دنبالمان آمدند، اما ما توانستیم از دستشان فرار کنیم. همان شب وسایلم را جمع کرده و به یکی از استان‌های جنوبی رفتم و بعد هم یکی از دوستانم اسمم را به عنوان فرد فوت شده در سامانه ثبت‌احوال ثبت کرد و در تمام این سال‌ها با هویت جعلی زندگی جدیدی را برای خودم درست کرده بودم و اصلاً فکر نمی‌کردم که روزی توسط پلیس شناسایی شوم تا اینکه بالاخره بعد از 29 سال کارآگاهان پلیس به‌سراغم آمدند. بعد از اعتراف متهم به قتل جوان 23 ساله در سال 1372 وی برای انجام اقدامات قانونی و رسیدگی به جرم خود تحویل مراجع قضایی شد.

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی