کد خبر: ۶۹۵۳
۱۴۰۱/۰۹/۲۳ ۱۴:۴۶:۰۵

سفر به روستای‌طوله‌سرا

مازندران یکی از استان‌های بسیار زیبای ایران که به واسطه زیبایی‌هایش گردشگران بسیاری را به خودش جلب کرده است. یکی از زیبایی‌های بی‌نظیر این استان روستای طوله‌سرا ست

طوله‌سرا روستایی از روستاهای فریدونکنار که در استان مازندران واقع شده‌است. طوله‌سرا ۲۹۴ نفر جمعیت دارد.

15441744

مشاغل در روستای‌طوله‌سرا شهر فریدونکنار

شغل اصلی مردم روستای طوله سرا کشاورزی از نوع شالیکاری است. در چند سال اخیر با مدیریت صحیح در یک سال دو مرحله شالی (کشت نوع دوم برنج و کشت نوج) کشت می کنند. این امر باعث رونق و پیشرفت اقتصادی روستاها گردیده است.

در مورد کشت دوم و کشت نوج در اخر توضیحاتی داده می شود.

شغل حدود ۹۰ درصد مردم این روستا، کشاورزی است و در تولید برنج نقش بسزایی دارند.

تولید برنج درجه یک فریدونکنار در اراضی شالیزاری به عنوان یکی از مزیت‌های این روستا است. از جمله سوغاتی های روستای طوله سرا شهر فریدونکنار برنج طارم و بینام درجه یک است

15441745

علاوه بر کشاورزی، اهالی روستا برای تامین مایحتاج و خوراک مورد نیاز خود به پرورش دام و طیور مشغول اند و از این بابت به خودکفایی رسیده اند.

اکثریت اهالی روستای طوله سرا شهر فریدونکنار در حیاط منزل شخصی خود انواع مرکبات اعم از پرتقال و نارنگی و انواع درختان سیاه ریشه و میوه های تابستانه مانند شلیل، شبرنگ، هلو، انجیر، آلوچه و سبزیجات مانند ترب، اسفناج، نعناع، شاهی، گشنیز، تره و صیفی جات مانند گوجه، بادمجان، خیار، کدو، کدو سبز، فلفل شیرین و تند کشت می کنند

افرادی که در سطح وسیع به تولید و پرورش این محصولات مشغول اند. این افراد با ایجاد بازارچه های محلی محصولات خود را به فروش می رسانند و درآمد مناسبی را از این راه کسب می کنند. این بازارچه ها بصورت هفتگی در محل مشخصی دایر می شود.

زنان این روستا دوشادوش مردان خود در همه ی زمینه ها یار و یاور همسران خویش هستند.

جاذبه‌های گردشگری روستا

این روستای خوش آب و هوا در منطقه جنوبی شهرستان فریدونکنار قرار گرفته که دارای اب بندان و زمین های کشاورزی فراوانی است. در مجاورت این روستا جنگلی نه چندان بزرگ بنام جنگل جزین وجود دارد که منظره زیبیی به فضای روستا داده است.

وجود آب بندان ها در اطراف و نهال های زیبا و سر به آسمان در روستای طوله سرا شهر فریدونکنار، فضای سبز و دلنشینی را برای گذران اوقات فراغت فراهم می‌کند.

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی