کد خبر: ۶۸۰۱
۱۴۰۱/۰۹/۱۹ ۰۹:۲۶:۱۶

سکته و مرگ خبرنگار آمریکایی در بازی آرژانتین-هلند/ کاری از دست پزشکان قطری بر نیامد؟

گرانت وال، روزنامه‌نگار 48 ساله آمریکایی و خبرنگار شبکه تلویزیونی فاکس پس از سکته قلبی در ورزشگاه لوسیل، جایی که جمعه شب در حال پوشش خبری بازی یک چهارم نهایی جام جهانی بین آرژانتین و هلند بود، درگذشت.

وال در جایگاه خبرنگاران در بالاترین طبقه استادیوم نشسته بود که در وقت‌های اضافه نقش بر زمین شد؛ روزنامه‌نگاران اطراف او صندلی‌ها را برداشتند و درخواست کمک پزشکی کردند.

تیمی از پزشکان وارد شدند و شروع به انجام CPR برای 20 دقیقه بعدی کردند. پس از پایان مسابقه او به بیرون از استادیوم منتقل شد اما کارش دیگر تمام شده و جانش را از دست داده بود.

همسر وال، دکتر سلین گاندر، متخصص بیماری‌های عفونی که در کارگروه کروناویروس جو بایدن خدمت می کرد، در بیانیه ای در توییتر مرگ همسرش را تایید کرد. او نوشت: "من از حمایت خانواده فوتبالی همسرم گرانت وال و بسیاری از دوستانم که امشب کمک کردند بسیار سپاسگزارم. من در شوک کامل هستم."

همچنین ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در توئیتی گفت که ایالات متحده با مقامات ارشد قطری تعامل دارد تا خواسته‌های خانواده‌اش تا حد امکان سریعا برآورده شود.

نکته جالب این که این خبرنگار روز دوشنبه تایید کرده بود که بعد از یک کسالت جزئی به کلینیکی در قطر مراجعه کرده بود. او نوشت: "سه هفته کم خوابی، استرس زیاد و کار زیاد می تواند این کار را با شما انجام دهد.  سرماخوردگی در 10 روز گذشته در شب بازی ایالات متحده و هلند به چیزی شدیدتر تبدیل شد و می‌توانستم احساس کنم قسمت بالای سینه‌ام سطح جدیدی از فشار و ناراحتی را به خود گرفته است.  

من کووید نداشتم (اینجا مرتب آزمایش می دهم)، اما امروز به کلینیک پزشکی در مرکز رسانه اصلی رفتم و گفتند احتمالا برونشیت دارم.  آنها به من یک دوره آنتی بیوتیک و مقداری شربت سرفه سنگین دادند و من چند ساعت بعد حالم کمی بهتر شده است."

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی