کد خبر: ۶۳۹۵
۱۴۰۱/۰۹/۱۴ ۱۳:۴۵:۰۰

عکس/ مرگ تلخ پرندگان عکاس ایرانی را برنده مسابقه عکاسی محیط زیست کرد

مهدی محبی پور عکاس ایرانی برای تصویر «مرگ تلخ پرندگان» برنده جایزه عکاس محیط زیست سال ۲۰۲۲ شد.

تصاویر برنده جایزه عکاس محیط زیست سال ۲۰۲۲ منتشر شد و برنده کلی این دوره از رقابت‌ها مهدی محبی پور با عکسی از مرگ تلخ پرندگان معرفی شد.

تصاویر برنده عکاس محیط زیست سال ۲۰۲۲ به همان اندازه که تکان دهنده هستند قدرتمند هستند.

برنده جایزه کلی مهدی محبی پور عکاس ایرانی برای تصویر «مرگ تلخ پرندگان» که در سال ۲۰۲۱ گرفته شده است، پرندگانی را نشان می‌دهد که در تالاب میانکاله ایران به دلیل کمبود آب و آلودگی تلف شده اند. در این عکس کارگران محیط زیست در حال جمع آوری اجساد حیوانات برای جلوگیری از گسترش بیماری هستند.

مرگ تلخ پرندگان

این عکس تنها سه پرنده از هزاران پرنده‌ای را به تصویر می‌کشد که در تالاب میانکاله ایران به دلیل آلودگی و کمبود آب تلف شده اند و نشان دهنده تلاش محیط بانان برای جمع آوری اجساد برای جلوگیری از شیوع بیماری است. این عکس به دلیل تصویری سورئال از طبیعت دایره‌ای زندگی بین انسان‌ها و حیات وحش به عنوان عکس برنده انتخاب شد؛ و همچنین ترکیب قدرتمند آن از انتقال مسائل زیست محیطی واقعی که سیاره ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد، در حالی که از رنگ‌های تند و متضاد برای ایجاد یک عکس بصری جذاب استفاده می‌کند.

مهدی محبی پور در واکنش به برنده شدن در این دوره از رقابت‌ها گفت: دنیا برنده این جایزه معتبر شده است، زیرا عکاسی از آب و هوا و نمایش آسیب‌های وارده، بزرگترین اولویت من در زندگی است. من می‌خواهم مردم در سراسر جهان از این رویداد غم انگیز مرگ پرندگان بدانند، زیرا اگر در سبک زندگی خود تجدید نظر نکنیم و مراقب کره زمین نباشیم، به زودی این اتفاق در کشور‌های دیگر رخ خواهد داد.

مسابقه عکاس محیط زیست اکنون در پانزدهمین سال خود است و به هدف خود برای نمایش برخی از الهام بخش‌ترین عکاسی محیطی جهان ادامه می‌دهد. هیئت داوران بین المللی بیش از ۳۰۰۰ تصویر از تقریبا ۱۶۰۰ عکاس دریافت کرد. ۱۱۷ منطقه مختلف در سراسر جهان با عکاسان از ۷ تا ۹۰ سال در این مسابقه شرکت کردند.

برای اولین بار در سال جاری، این مسابقه همچنین یک پنل اخلاقی را به منظور بهبود پاسخگویی و شفافیت در انتخاب عکس معرفی کرد. این برای ارائه راهنمایی در مورد قوانین مسابقه و همچنین بررسی هر عکسی که نگرانی‌های اخلاقی را ایجاد می‌کند طراحی شده است. هر عکسی که به نظر می‌رسید استاندارد‌های اخلاقی مسابقه را برآورده نمی‌کند توسط هیئت مورد بحث قرار می‌گرفت و از عکاسان درخواست می‌شد اطلاعات بیشتری را ارائه دهند تا هیئت تصمیم آگاهانه بگیرد./ فرارو

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی