کد خبر: ۶۲۴۲
۱۴۰۱/۰۹/۱۲ ۱۴:۳۰:۱۷

ویدئو/ مشاهده یک شهاب سنگ بزرگ دیگر در آسمان آمریکا

کمتر از دو هفته پس از آنکه یک گلوله آتشین درخشان از فراز "دریاچه‌های بزرگ"(The Great Lakes) گذر کرد، شهاب سنگ دیگری ناظرین آسمان را در شمال شرقی ایالات متحده تحت تاثیر قرار داد.
تعداد بازدید : 3

صدها نفر مشاهده‌ی یک گلوله آتشین درخشان را در آسمان شمال شرقی ایالات متحده آمریکا گزارش دادند.

به گزارش اسپیس، بیش از ۷۰۰ نفر خبر از مشاهده شهاب‌سنگی درخشان در آسمان ایالات متحده آمریکا دادند.

کمتر از دو هفته پس از آنکه یک گلوله آتشین درخشان از فراز "دریاچه‌های بزرگ"(The Great Lakes) گذر کرد و سنگ‌ریزه‌هایی فضایی در سواحل آنها پراکند، شهاب سنگ تماشایی دیگری ناظرین آسمان را در شمال شرقی ایالات متحده تحت تاثیر قرار داد.

رگه‌ای از نور که در روز پنجشنبه(اول دسامبر/۱۰آذر) حوالی ساعت ۷:۳۰ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی(۰۴:۰۰ بامداد جمعه به وقت ایران) از آسمان گذر کرد و توسط دست کم ۷۳۷ شاهد در سراسر ایالت‌های میشیگان، ایندیانا، اوهایو، نیویورک، پنسیلوانیا، ویرجینیا، مریلند، تنسی، و کارولینای جنوبی و شمالی مشاهده شد. مشاهدات در استان انتاریو کانادا نیز گزارش شده است.

تعداد کمی از دوربین‌های خانه‌ها و همچنین شهاب‌دوربین‌ها که برای ثبت لحظه گذر این گلوله‌های آتشین در آسمان فعالیت می‌کنند، تصاویری از این شهاب ثبت کرده‌اند.

یکی از کاربران توییتر با نام جف گیل(Jeff Gill) مدت کوتاهی پس از این رویداد در توییتر نوشت: همین الان گذر سبز و نارنجی زیبایی را به سمت شرق زمین تماشا کردم. از شما کسی امشب شهاب‌سنگ را در شرق اوهایو دیده است؟

توییت او واکنش‌های بسیاری را از سایر شاهدان خوش‌شانس به دنبال داشت.

فیل حداد(Phil Haddad) از پیتسبورگ از او هم خوش شانس‌تر بود زیرا دوربین درب خانه‌اش تصویری از این توپ آتشین ثبت کرده است.

او با به اشتراک گذاشتن این فیلم در توییتر نوشت: من اغلب چیزی توییت نمی‌کنم، اما وقتی این کار را انجام می‌دهم به این دلیل است که گذر یک شهاب را بوسیله دوربین درب خانه‌ام ثبت کردم.

یکی دیگر از کاربران توییتر به نام رابرت تینی(Robert Tinney) از کلیولند، با به اشتراک گذاشتن فیلمی از دوربین خانه خود به این توییت پاسخ داد.

هیچ اطلاعات اضافه‌ای در مورد ماهیت این سنگ فضایی که  انجمن شهاب سنگ آمریکا آن را "۹۵۷۹-۲۰۲۲" نامیده است، در دسترس نیست و هنوز مشخص نیست که آیا ممکن است بخشی از آن به زمین برسد یا خیر.

در روز ۱۹ نوامبر، قطعات یک سنگ فضایی سه فوتی(یک متری) در منطقه‌ای مشابه در سواحل دریاچه انتاریو سقوط کرد. اخترشناسان آن سنگ فضایی را سه ساعت قبل از ورود به جو زمین شناسایی کردند و توانستند محل برخورد آن با زمین را محاسبه کنند. این سنگ ششمین موردی بود که پیش از برخورد به سیاره ما کشف شد.

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی