کد خبر: ۶۲۴۱
۱۴۰۱/۰۹/۱۲ ۱۳:۵۸:۴۲

دادگاه فائزه هاشمی برگزار شد/ اتهامات دختر آیت‌الله هاشمی چیست؟

وکیل فائزه هاشمی از برگزاری نخستین جلسه دادگاه موکل خود در روز جاری خبر داد. او در صفحه اختصاصی خود نوشت: "نخستین جلسه دادگاه سرکار خانم فائزه هاشمی؛ متهم به اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور، فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی و اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی".

مسعود ستایشی؛ سخنگوی قوه قضائیه 19 مهرماه در نشست خبری با خبرنگاران گفته بود: "اتهامات جدید فائزه هاشمی در شعبه‌ای از شعبات دادسرای امنیت در حال رسیدگی است که شامل اخلال در نظم عمومی، اجتماع و تبانی و فعالیت تبلیغی علیه نظام می‌شود و در صورت تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست در دادگاه رسیدگی خواهد شد."

وکیل فائره هاشمی

به گزارش تسنیم، فائزه هاشمی در زمان حاضر در بازداشت به‌سر می‌برد. او به‌موجب دادنامه ششم بهمن ماه 1399 شعبه 36 دادگاه انقلاب اسلامی تهران به تحمل 15 ماه حبس و دو سال مجازات تکمیلی محکوم شده است همچنین در دادنامه دیگری در تاریخ 21 آذر ماه سال 1400 در دادگاه تجدیدنظر استان تهران به یک سال حبس تعزیری و دو سال مجازات تکمیلی و منع خروج از کشور محکوم شده است. در تاریخ 19 اردیبهشت سال جاری هم در مرحله تجدید‌نظر در شعبه 36، فائزه هاشمی از سوی مرجع قضائی به‌اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به 15 ماه حبس، منع عضویت در احزاب و فعالیت مجازی و رسانه‌ای محکوم شده است.

بر اساس قانون باید یک مجازات برای محکوم در نظر گرفته شود و دادگاه تجدیدنظر در خصوص اتهامات قبلی، وی را به تحمل 15 ماه حبس محکوم کرده است.

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی