کد خبر: ۵۹۱۴
۱۴۰۱/۰۹/۰۹ ۰۶:۳۰:۳۹

آیا خاصیت آب هویج بعد از نگهداری در یخچال از بین می رود؟

آب هویج از خواص بسیار بالایی برخوردار است و می تواند مقداری از نیازهای روزانه بدن انسان را تامین کند اما نگهداری آن به مدت طولانی در یخچال، از ارزش هایی غذایی آب هویج می کاهد.

آب هویج با طعم شیرین و رنگ نارنجی روشن به شما کمک می کند تا میزان سبزیجات کافی مورد نیاز روزانه بدن را، تامین کنید ،آب هویج می تواند این نیاز را تامین کند. یک فنجان هویج خام و خرد شده لازم است تا نصف فنجان آب هویج گرفته شود، که نصف فنجان سبزیجات به حساب می آید با وجود اینکه آب هویج سرشار از مواد مغذی است

آب-هویج-در-یخچال

مواد مغذی آب هویج:

برای اینکه از مواد مغذی آب هویج بیشترین استفاده را ببرید ، آن را به صورت تازه در خانه تهیه کنید و سریع مصرف کنید.آماده کردن آن به میزانِ نیاز روزانه ، زمان نگهداری را کاهش می دهد و بنابراین ارزش تغذیه ای آن نیز از بین نمی رود. نصف فنجان آب هویج، 52 کالری در هر وعده، 1.2 گرم پروتئین، کمتر از نیم گرم چربی و بیشتر از 6 گرم شکر دارد.با وجود اینکه، هویج به طور طبیعی سرشار از فیبر است، فیبر در جریان آبگیری از بین می رود. هویج منبع خوبی از ویتامین های ضروری به خصوص ویتامین های A,Eو K است همچنین حاوی پتاسیم و کلسیم نیز است.

قرار گرفتن آب هویج در معرض هوا هم از خاصیت آن کم می کند

برخی از ویتامین های موجود در آب هویج به هوا حساس هستند و اگر برای مدت طولانی در معرض هوا قرار گیرند، از بین می روند.ویتامین های A,E و C به هوا حساس هستند، به این معناست که هر چقدر بیشتر از آب هویج نگهداری کنید ، احتمال از بین رفتن این ویتامین ها بیشتر است.فرآیند آبگیری نیز این مواد مغذی را در معرض هوا قرار می دهد، و حتی اگر آب هویج در ظرف دربسته در یخچال نگهداری شود، هنوز در داخل ظرف و زمانی که درب آن را برای نوشیدن باز می کنید ، با اکسیژن درتماس است.

قرار گرفتن در معرض نور یخچال خواص آب هویج را کاهش می دهد:

قرار گرفتن در معرض نور نیز باعث کاهش ویتامین های خاصی می شود. ویتامین های A,E,k,B6 همگی مانند ریبوفلاوین در غذاهای مایع و آب هویج به نور حساس هستند. با وجود اینکه وقتی در یخچال بسته است ، داخل آن تاریک است ولی با هر بار باز شدن در، آب هویجی که در طرف شفاف نگهداری می شود، در معرض نور قرار می گیرد و این ویتامین ها از بین می روند.

خواص-آب-هویج

قرار گرفتن آب هویج در معرض گرما:

آب هویج تازه تهیه شده، از نوع کارخانه ای آن مواد مغذی بیشتری دارد. آب هویج کارخانه ای ، پاستوریزه شده است و به این معناست که در معرض حرارت بالا قرار گرفته است، که این می تواند به ویتامین های حساس به گرما ،آسیب برساند. ویتامین A، فولات، تیامین و ویتامین C همگی در آب هویج موجودند و اگر در برابر حرارت بالا قرار بگیرند، از بین می روند. تهیه آب هویج در خانه تماس با گرما را کم می کند و مقدار بیشتری از این ویتامین ها را حفظ می کند ، اگرچه استفاده از آب میوه گیری برای مقادیر بالا باعث گرم شدن دستگاه می شود ،که این گرما نیز می تواند باعث کاهش ارزش غذایی شود. برای حفظ بهینه مواد مغذی، مقدار کمی آب هویج تهیه کنید و آن را تازه مصرف کنید تا بیشترین میزان ویتامین ها و خواص آن را دریافت کرده باشید.

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی