کد خبر: ۳۶۷۸
۱۴۰۱/۰۸/۰۹ ۲۱:۴۵:۰۰

قیمت فیش حج تمتع بالاخره چند است؟

درحالی که برخی از رسانه‌ها خبر از افزایش نرخ فیش حج تمتع ۱۴۰۲ تا مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان می‌دهند اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که سقف فروش این فیش‌ها به مرز ۸۳ میلیون تومان رسیده است.

در حالی که فروشندگان فیش‌های حج تمتع مبلغ فروش این فیش‌ها برای اعزام در سال آینده را ۸۳ میلیون تومان عنوان می‌کنند برخی رسانه خبر از افزایش قیمت این فیش‌ها تا مروز ۲۰۰ میلیون تومان می‌دهند.

بررسی‌های خبرنگار ایرنا از بازار فروش فیش‌های حج تمتع ۱۴۰۲ نشان می‌دهد سقف فروش فیش‌ها نهایتا ۸۳ میلیون تومان است. یکی از فروشندگان فیش حج تمتع نیز در این باره به خبرنگار ایرنا، گفت که حاضرم بابت اعزام قطعی در سال آینده ضمانت نامه کتبی به خریدار ارائه کنیم زیرا فیش‌های مربوطه متعلق به سال ۱۳۸۵ بوده و هیچ مشکلی برای اعزام در سال آینده ندارد.

برهمین اساس فیش حج تمتع که در سال‌های قبل از شیوع کرونا که منجر به بسته شدن حج برای عموم مسلمان جهان طی دو سال گذشته شد نرخ خرید و فروش فیش حج از حدود ۳۲ میلیون تومان تا قبل از اعزام به حج تمتع ۱۴۰۱ به حدود ۶۰ میلیون تومان افزایش یافت در حالی که این رقم با توجه به برخی نوسانات اقتصادی برای اعزام در سال آینده به حدود ۸۳ میلیون تومان نیز افزایش یافته است.

به گفته فروشندگان فیش های حج تمتع از این رقم مبلغ یک میلیون تومان بایت جابجایی نام از خریدار به فروشنده هزینه خواهد شد و معامله طرفین به صورت توافقعی انجام گرفته و تنها مبلغ کمی به فعالان این عرصه تعلق خواهد گرفت.

فیش حج عمره ۷ میلیون تومان

بر اساس بررسی های به انجام رسیده از بازار خرید و فروش فیش های حج عمره و به رغم اینکه حج عمره در حال حاضر بسته و هیچگونه اعزامی صورت نخواهد پذیرفت فیش ای سفر معنونی حدود ۷ میلیون تومان خرید و فروش می شود.

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت گفت: به رغم پیگیری و مکاتبات ایران با وزارت حج عربستان تاکنون هزینه قطعی سفر به حج ۱۴۰۲ و تعداد اعزام زائران مشخص نشده و منتظر اعلام عربستان برای دعوت از کشورهای مسلمان برای شرکت در نشست تعیین وضعیت حج هستم.

وحید اسکندری اظهار داشت: پس از اعلام عربستان برای برگزاری نشست با نمایندگان کشورهای اسلامی برای تعیین هزینه ها و تعداد سهمیه در نظر گرفته شده میزان هزینه سفر حج برای هر زائر مشخص خواهد.

وی ادامه داد: آنچه که در حال حاضر فضای مجازی در خصوص هزینه حج تمتع و حتی میزان اعزام‌ها عنوان می‌شود تنها بر اساس حدس گمان افراد مختلف صورت گرفته و صحت ندارد زیرا که تاکنون نه میزان هزینه و نه میزان سهمیه کشورهای اسلامی برای حج تمتع ۱۴۰۲ مشخص نشده است.

وی باتاکید بر اینکه وزارت حج عربستان طبق روال هر سال و پس از برگزاری نشست با نماینده کشورهای اسلامی هزینه‌ها و میزان اعزام ها و شرایط کلی را اعلام خواهند کرد، گفت: البته ناگفته نماند ممکن است این نشست با هدف جلوگیری از گسترش کرونا به صورت ارتباط تصویری به انجام برسد که در نهایت تفاوتی نداشته و مراحل خود را طی خواهد کرد.

اسکندری اظهار داشت: در این ارتباط عربستان پیشنهادات خود را در قالب بسته های مختلف به کشورها ارائه داده و پس از مطالعه و اعمال نظر توسط کشورهای اسلامی توافقات لازم به انجام می رسد.

مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت ادامه داد: البته با توجه به شرایط موجود مبنی بر کنترل بیماری کرونا نشست امسال در عربستان پس از ارسال دعوت نامه ممکن است به صورت حضوری برگزار شود که در نهایت قیمت واقعی حج مشخص خواهد شد.

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی