کد خبر: ۳۶۰۰
۱۴۰۱/۰۹/۱۲ ۰۸:۰۰:۱۶

چگونه با مردان صحبت کنیم تا به حرف هایمان گوش دهند؟

برای رسیدن به این که شوهر را راضی به انجام کاری کنیم ، لازم است یاد بگیریم چطور با همسرمان حرف بزنیم و هر صحبتی را در چه شرایطی و با چه ادبیاتی بیان کنیم. در غیر این صورت هیچ نتیجه ای نخواهیم گرفت.

یکی از مشکلات و گله های زن و شوهرها این است که نمی دانند چطور با همسرشان حرف بزنند و یا مسئله خاصی را چطور بیان کنند، بدون اینکه دعوا و بحثی پیش بیاید. خیلی از اشخاص برای حل این مشکل به دنبال راه حل ها و مهارت هایی هستند که چطور صحبت کردن را یاد بگیرند، درحالیکه در بیشتر مواقع مشکل ما در شیوه بیان کردن جملات است.

106579

با ما باشید تا در چند مرحله بتوانید شیوه صحبت کردن خود را عوض کرده تا هم مطلب دلخواه خود را بیان کنید و هم همسرتان را مجبور به گوش دادن حرفهایتان کنید.

طرز صحبت با مردان

در یک زمان مناسب با همسرتان گفتگو کنید

خانم‌هایی که از آشپزخانه، پشت سر هم حرف می زنند و می‌خواهند همه‌ مسائل را کنار هم و به طور پشت سر هم به گوش همسرشان برسانند و مردانی که مقابل بازی فوتبال یا اخبار تلویزیون، حواسشان جای دیگری است و چند لحظه یک‌بار فقط سرشان را تکان می‌دهند و خیلی زود هر دو از این اوضاع خسته می‌شوند.

در نهایت خانم به این نتیجه می‌رسد که شوهرش شنونده‌ خوبی برای صحبت‌های او نیست و به این صورت دیگر تلاش نمی‌کند با او صحبت کند یا همیشه به جای گفتگو کارشان به بحث می‌کشد و گلایه و شکایت که : تو به صحبت های من گوش نمی‌دهی و جواب که : تو خیلی حرف می‌زنی. من خسته از سر کار می‌آیم و تازه باید حرفهای تو را گوش دهم.

یادتان باشد وقتى مرد از شما دور مى‌ شود، زمان خوبى براى گفتگوى با او براى نزدیک‌تر شدن به او نیست. بگذارید فاصله بگیرد. پس از مدتى بر مى ‌گردد. وی باز هم عاشقانه و دلسوز خواهد بود و به صورتی عمل خواهد کرد که انگار هیچ اتفاقى نیفتاده است. آن وقت زمان حرف زدن با او خواهد بود.

q1

گله و شکایت ممنوع!

ما زن‌ها هم باید یاد بگیریم با لحنی دلنشین، جذاب و دوست داشتنی با همسرمان صحبت کنیم و همیشه گله و شکایت نداشته باشیم در غیر این صورت کنترل ذهن همسرمان خیلی زود کانال را تغییر می دهد و دیگر صحبت‌هایمان را نمی‌شنود حتی اگر سرش را به نشان تایید تکان دهد.

 

شیوه بیان خواسته با مردان  

راه کار 1 برای جذب مردان پیش از حرف زدن با همسرتان به او بگویی صحبت درباره چه موضوعی است و چه توقعی از او دارید.

q3

مثلا: «رضا، می خوام درباره رابطه خودمان باهات حرف بزنم. 6 ماهه که ما نامزد شدیم و فکر می کنم زمانش رسیده که نکات قوت و ضعف رابطه مان را بررسی کنیم. فکر می کنم از این راه می توانم، حس امنیت بیشتری داشته باشم و بفهمم که در کدام یک از مسائل احتیاج به سعی بیشتری داریم.» 

با زبان مخصوص یکدیگر، حرف بزنید

درست است که زن و شوهر باید با هم صحبت ولی با زبان مخصوص یکدیگر. ما زن‌ها می‌توانیم با یکدیگر در یک ساعت درباره 10 موضوع کاملاً نامربوط صحبت کنیم و لذت ببریم ولی مردها این طور نیستند. آن‌ها از این شاخه به آن شاخه پریدن و طول و تفسیر زیاد درباره به یک مسئله را دوست ندارند. باید نحوه صحبت کردنمان را عوض کنیم تا همسرمان قدم قدم یاد بگیرد به احساسات ما گوش دهد.

q5

دوری از عذرخواهی

زنان بیشتر از مردان تمایل به معذرت خواهی دارند. حتی زنانی که اعتماد به نفس دارند، بعضی اوقات در حرف هایشان ناآگاهانه از چنین ابزارهایی استفاده می کنند. یکی از راه های شیوه حرف زدن با مردان این است که چنانچه چیزی برای گفتن دارید به خاطر به زبان آوردنش معذرت خواهی نکنید. گاهی در زیر پرچم عذرخواهی امکان دارد قصدهای نهانی زیر وجود داشته باشند:

q4

شروع و دنبال کردن صحبت ها

اغلب قبل از آغاز صحبت کردن و در آخر صحبت کردن امکان دارد ابزار عذرخواهی به کار برده شود.

شیوه حرف زدن با مردان: به این شکل عباراتی که بعد از معذرت خواهی به زبان می آورید ارزش و تاثیر زیادی نخواهد داشت. مثلا درباره این مموضوع اطمینان ندارم،ولی...»دنبال کردن: اضافه کردن عبارتی اصلاحی در آخر جمله ای که به زبان می آورید: برای مثال:«باید کاری بکنیم، این طور نیست» و عباراتی مثل:«آیا شما این طور فکر نمی کنید؟» یا «آیا درست نمی گویم؟» می توانند جملاتی باشند که حرفهایمان را با آنها پایان می دهیم و تاثیر آنچه گفته ایم را کم می کند.

q1

لحن سوالی

چطور با مردان حرف بزنیم: لحن سوالی هم از آن مواردی است که تاثیر آنچه به زبان آورده ایم را کم می کند. به این صورت به شنونده اعلام می کنیم که درباره آنچه گفته ایم اعتماد و اطمینان کافی نداریم. آنچه شنونده از لحن سوالی ما می فهمد این است که «آیا با من موافق نیستی؟» یا بدتر از آن «خواهش می کنم سریع موافقت را اعلام کن تا متوجه شوم آنچه گفته ام ارزش کافی دارد.» این بهترین نوع حرف زدن با مردان است؟

اگر به آنچه می گویید اعتماد ندارید چگونه می توانید از دیگری انتظار داشته باشید به شما اعتماد کند؟ به خودتان گوش بدهید یا از دوستی قابل اعتماد بپرسید که آیا اینگونه اید، اگر متوجه شدید که این عادت مخرب در شما وجود دارد، همین حالا برای رهایی از شر آن آماده شوید. البته کنار گذاشتن این عادت به کوشش احتیاج دارد، ولی سبب می شود نوع حرف زدن با مردان از قدرت تاثیرگذاری کافی برخوردار باشد. فراموش نکنید که آگاهی، اولین گام در تغییر رفتارهای نادرست است.

q2

طرز صحبت با مردان

کلمات بی معنی

بهترین نوع حرف زدن با مردان به کار نبردن کلمات بدون معنی است که مکث های سکوت را پوشش می دهند. از این صداها زمانی استفاده می کنید که در حال فکر کردن برای به زبان آوردن جمله یا کلمه بعدی هستید. کلمات بی معنی زیادی وجود دارند، ولی سه کلمه ای که متداول تر از بقیه است در زیر آورده ام:

واقعاً: برای مثال: «واقعا می خواهیم این اتفاق رخ بدهد».

مثلا: برای مثال: «آیا می خواهید این اتفاق، مثلا رخ بدهد؟»

اوم: برای مثال: «اوم... فکر می کنم بهتر است....»

بهتر است از سکوت برای تاثیرگذاری بیشتر جملات بعدی تان استفاده کنید. از قدرت مکث و سکوت برای چگونگی شیوه حرف زدن با مردان استفاده کنید لازم نیست هر لحظه از وقتی که برای صحبت کردن به شما داده شده را با کلمه یا صوتی پر کنید.

ac95c5e5-ba4a-42b5-8ac5-e28d3fd6dd3d

از نشان دادن هیجانات و احساسات دوری کنید

نشان دادن احساسات و هیجاناتی مانند گریه کردن در مذاکرات می‌تواند به آسانی جایگاه‌تان را به خطر بیندازد. مردان در جامعه یاد گرفته‌اند کمتر از زنان احساسات‌شان را نشان دهند. شاید مردان بیش از اندازه خشک و جدی هستند. این بحث دیگری است که فکر می‌‌کنم بهتر است در اینجا به آن نپردازیم. نوع تربیت و شخصیت زنان به نوعی دیگر است. زنان براساس پژوهش‌های دانشگاه مینه‌سو تا چهار برابر گریه می‌کنند.

همینطور بهتر است در محل کار هم زیاد احساساتی نباشید و هیجانات‌تان را بروز ندهید. شخصی که گریه می‌کند، به دنبال اظهار همدردی از طرف شنونده است. گاهی فردی که اشک می‌ریزد همینطور این پیام نهانی را به شنونده می‌دهد که توانایی انجام کاری را ندارد.

گریه کردن، کسانی را که احساسات‌شان را سرکوب کرده‌اند ناراحت و عصبانی می‌کند. چنانچه این افراد دوست ندارند با احساسات خودشان روبه‌رو شوند، حتما از رویارویی با احساسات و هیجانات دیگران هم ناراحت می‌شوند. مردان گاهی حس می‌کنند زنانی که گریه می‌کنند. در حال فریب دادن‌شان هستند. چنانچه حس می‌کنید که احتیاج به گریه کردن دارید، می‌‌توانید جلسه‌ مذاکره را برای مدتی ترک کنید، به دستشویی بروید و گریه کنید. زمانی که گریه‌تان تمام شد. آبی به سر و صورت‌تان بزنید، ‌نفس عمیقی بکشید و مجددا به جلسه‌ مذاکره برگردید.

درصورتیکه عادت به گریه کردن دارید، تلاش کنید این رفتارتان را عوض کنید. نفس‌های عمیق می‌تواند آرام‌تان کند یا نوشیدن چای بابونه می‌تواند آرامش را مجددا به شما برگرداند و شما را برای ادامه‌ جلسه مذاکره آماده کند. 

14-11

 

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی