کد خبر: ۳۳۴۹
۱۴۰۱/۰۸/۰۵ ۲۱:۴۱:۵۴

ویدئو/ دیشب و امروز در مهاباد چه گذشت؟

خبرگزاری تسنیم روایتی از اتفاقات دیشب و امروز این شهر که با تخریب اموال عمومی و خصوصی و چند نفر کشته همراه بوده است، منتشر کرده است.
تعداد بازدید : 2

در گزارش خبرگزاری نزدیک به سپاه از مهاباد درباره اتفاقاتی که شب گذشته و امروز در این شهر رخ داده، آمده است:

چهارشنبه شب 4 آبان به مناسبت مراسم چهلم مهسا امینی در محله پشتپ مهاباد یک تجمع صورت می‌گیرد که عده ای ‌برای چندمین بار در میدان ملاخلیل می‌خواهند ‌یک کلانتری را تصرف کنند ولی با حضور نیروی انتظامی‌ ناکام می‌مانند و غائله ختم می‌شود تا اینکه از ساعت 12 شب به بعد کانال های ضدانقلاب با انتشار یک تصویر ار فردی به اسم اسماعیل مولودی 35 ساله ادعا می‌کنند که این فرد در اغتشاشات و درگیری‌ها کشته شده است.

 

‌این در حالی است که طبق بررسی‌های صورت گرفته از نیروهای امنیتی و انتظامی، هیچ‌کدام این موضوع را تایید نکردند و اعلام شد که در هیچ تجمعی نیروی انتظامی‌ تیراندازی نکرده و ‌از گلوله جنگی استفاده نمی‌کنند‌ و در برخی مواقع که از اسلحه ساچمه ای استفاده می‌‌شود هم نیروهای انتظامی ‌بسیار مماشات می‌کنند.

‌پرس و جوی خبرنگار تسنیم از شاهدان عینی و برخی مسئولان محلی در خصوص کشف جناره این جوان حاکی است، که ‌جنازه در چند کیلومتری تجمعات پیدا شده، یعنی دقیقا در شمال مهاباد در کوی هجار که هیچگونه تجمعی در آنجا نبوده‌ و اغتشاشات در جنوب شهر و در محله پشتپ اتفاق افتاده ‌است.

این جنازه توسط یک فرد کشف و بیمارستان منتقل می‌شود که پس از انجام عملیات احیا، این فرد زنده نمی‌ماند و فوت می‌کند. به گفته برخی شاهدان، این فرد با ‌گلوله از پشت مورد اصابت قرار گرفته است.

گزارش ها حاکی است، در ساعت 2 شب یک عده از مردم در منزل این فرد در محله گمرک نزدیک فرمانداری تجمع می‌کنند و ‌‌شروع به سردادن شعارهای ساختارشکانه می‌کنند و در اینجا پروسه پروژه کشته‌سازی دوباره زنده می‌‌شود. این در حالی است که چندی پیش هم پروژه کشته‌سازی در مهاباد را برای یک خانم معلول اجرایی کردند ولی در صحبتی که با این خانم صورت گرفت ‌وی اعلام کرد که من گلوله نخورده‌ام بلکه کسی به سر‌ من سنگ ‌زده است. 

 

بررسی ها نشان می دهد، مرگ این جوان هم مشکوک است چرا که اولا در محلی که اغتشاشات نبوده ‌این اتفاق‌ رخ ‌داده و دوما با گلوله جنگی کشته شده و از پشت مورد اصابت قرار گرفته است.

صبح امروز هم که عده ای از مردم برای تشییع پیکر این فرد به قبرستان می‌روند پس از انجام خاکسپاری، گروهی در حدود چند صد نفر به سمت منزل این فرد حرکت می‌کنند و با توجه به اینکه منزل این مرحوم در نزدیک فرمانداری قرار دارد برخی در این میان سوءاستفاده می‌کنند و در مسیر حرکتشان هر اداره و ‌نهادی را که می‌بینند مورد حمله و سنگ‌پراکنی قرار می‌دهند‌ و اموال عمومی را تخریب می‌کنند‌.

اغتشاشگران در ادامه ‌جلوی فرمانداری تجمع می‌کنند که ‌با حضور نیروهای نظامی و امنیتی حجم زیادی از جمعیت متفرق می‌شوند اما باز دوباره یک عده که فضا را مناسب می‌بینند در نبود نیروی انتظامی به سمت مرکز شهر حرکت می‌کنند و‌ در مسیر حرکت اقدام به خسارت زدن به ‌کمیته امداد، ثبت احوال و ... می‌کنند. یک فروشگاه کوروش در مسیر را هم غارت می‌کنند.

گزارش خبرنگار تسنیم حاکی است، این افراد در ادامه به سمت شهرداری حرکت می‌کنند و با توجه به اینکه نیروی انتظامی در شهرداری حضور داشته است نمی‌تونند کاری کنند و مسیرشان را به سمت کلانتری 11 در خیابان طالقانی مشرف به میدان ملاجانی در مرکز شهر مهاباد تغییر می‌دهند‌ و بعد اینکه نمی‌توانند کلانتری را تصرف کنند به ‌سمت مامو‌ران و کلانتری سنگ‌پراکنی می‌کنند.

گروه اغتشاشگر دوباره ‌مسیر حرکت خود را به سمت بانک رفاه در نزدیکی کلانتری تغییر می‌دهند‌ و این بانک را آتش می‌زنند که متاسفانه در این حادثه خسارت فراوانی می‌بیند. بنا بر اعلام مسئولان مربوطه، اینکه می‌گویند ساختمان فرمانداری تسخیر شده، اصلا صحت ندارد و دروغ است.

اغتشاشگران در ادمه به سمت میدان استقلال حرکت می‌کنند و در مسیر اماکن دولتی، مغا‌زه‌ها و خودروهای مردم را تخریب می‌کنند و یک شعبه بانک سپه را به آتش می‌کشند و این درگیری‌ها‌ تا ساعت 13:30 ادامه داشت.

 

بنابر گزارش برخی شاهدان عینی، در خیابان ایران‌پیما یک خانم که قصد دیدن اغتشاشات را داشته است در بالای ساختمان دو طبقه مورد اصابت ‌گلوله جنگی‌ قرار می‌گیرد و فوت می‌کند و یک دسته از اغتشاشگران از این موضوع سوء‌استفاده کرده ‌و با سرد دادن شعارهای ساختا‌رشکنانه او را به سمت بیمارستان منتقل می‌کنند و این آغازی‌ برای دومین کشته‌سازی در یک روز از سوی معاندان می‌شو‌د.            

 این در حالی است که نیروی انتظامی نه از سلاح جنگی استفاده می کند و نه دلیلی دارد که بخواهد به سمت ساختمان مردم و افرادی که هیچ نقشی در اغتشاشات ندارند،  تیراندازی کند.

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی