کد خبر: ۳۳۰۰
۱۴۰۱/۰۸/۰۵ ۱۵:۰۰:۰۰

۵ علامت اصلی تخمک گذاری

فرآیند تولیدمثلی زنان که در آن تخمک بالغ از تخمدان ها آزاد می شود و برای تلقیح به لوله های فالوپ منتقل می شود، تخمک گذاری نامیده می شود. هر ماه، حدود دو هفته پس از شروع قاعدگی، یک تخمک آزاد می شود.

افزایش میل جنسی، به ویژه در اواسط چرخه، یکی از علائم شایع تخمک گذاری است.اگر بتوانید علائم رایج تخمک گذاری ذکر شده در زیر را تشخیص دهید، می تواند به شما در پیش بینی زمان احتمالی تخمک گذاری کمک کند.

ممکن است در نیمی از چرخه سینه ها کمی درد داشته باشید که می تواند نشانه ای از تخمک گذاری باشد.

دمای پایه بدن شما ممکن است در طول تخمک گذاری به دلیل افزایش هورمون های پروژسترون، به خصوص در هنگام استراحت، حدود 0.5 درجه افزایش یابد. ردیابی دمای پایه هر روز صبح می تواند به شما در تعیین بارورترین روزهای ماه کمک کند.

شما ممکن است علائم مرتبط با تخمک گذاری را در تخمدان های خود تجربه کنید، مانند درد خفیف تا گزگز درد شدید. ممکن است از شرایطی به نام میتل اشمرز رنج ببرید که در آن تخمک گذاری را به صورت کمردرد یک طرفه یا ناحیه حساس تجربه می کنید. این احساس می تواند از چند دقیقه تا چند روز ادامه داشته باشد.

20221027_110737

در روزهای تخمک گذاری، تغییراتی در ترشحات واژن یا مخاط دهانه رحم ایجاد می شود. این تغییرات ناشی از افزایش سطح استروژن در بدن است که برای آزادسازی تخمک لازم است.

تخمک گذاری و نمودارهای تقویم ممکن است کامل نباشند، اما ممکن است نسبتا دقیق باشند. اگر در مورد آخرین قاعدگی خود مطمئن نیستید یا سیکل های نامنظم دارید، نتایج ممکن است نادرست باشد. ماشین حساب ها می توانند تخمینی از محتمل ترین زمان تخمک گذاری ارائه دهند. ترکیب آنها با علائم تخمک گذاری ممکن است مفید باشد.این ابزارها بر اساس میانگین ها هستند و حتی اگر به طور دقیق پریودهای خود را ترسیم کنید، طول چرخه و تاریخ تخمک گذاری ممکن است در هر سیکل متفاوت باشد. این ابزارها مخصوصاً در صورت داشتن پریودهای نامنظم مفید هستند زیرا میانگین طول چرخه را محاسبه می‌کنند و به آنها یک پنجره باروری گسترده‌تر برای باردار شدن می‌دهند.

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی