کد خبر: ۳۲۵۵
۱۴۰۱/۰۸/۰۵ ۱۲:۰۰:۰۰

لبخند باعث افزایش اعتماد به نفس می شود

بر اساس تحقیقات انجام شده، لبخند به اندازه خنده مسری است و معمولاً به سه نفر منتقل می شود. از سوی دیگر لبخند زدن باعث بهتر شدن حال افراد شده و در نهایت اعتماد به نفس را افزایش می دهد.

نتایج یک نظرسنجی انجام شده از ۲ هزار بزرگسال بریتانیایی که به بررسی میزان گسترش مثبت اندیشی می پردازد، نشان می دهد که از هر چهار نفر سه نفر موافق هستند که یک لبخند ساده از طرف شخص دیگری روز آنها را بهتر و زیباتر می کند.

در واقع، ۲۸ درصد افراد به اندازه ای برای لبخند دیگران ارزش قائل هستند که احساس می کنند لبخند زدن بیشتر از یک هدیه ارزش دارد! به طور مشابه، ۲۶ درصد مردم برای لبخند بیشتر از تشویق شدن در محل کار ارزش قائل هستند.

از هر ۱۰ پاسخ ‌دهنده، ۶ نفر می ‌گویند که لبخند زدن به آن ها باعث می‌شود اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند، در حالی که ۵۲ درصد معتقدند که با دیدن لبخند دیگران  احساس شادی بیشتری دارند.

نزدیک به دو سوم (۶۴ درصد) شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که تأثیر لبخند یک غریبه معادل همان احساس دریافت سه تعریف و تمجید در یک روز است.

گفتنی است پاسخ دهندگان در نتیجه لبخند فروتنانه طرف مقابل ، احساس قدرت کرده و باور دارند که لبخند زدن، حس مثبتی را به دوستان (۵۷%)، خانواده (۵۵%) و حتی غریبه ها (۲۳%) منتقل کنند.

جای تعجب نیست که با نزدیک شدن به روزهای سرد سال، لبخند بیش از هر زمان دیگری مورد نیاز است و ۶۱ درصد اعتراف کرده اند که لبخند زدن دیگران می توانند حس  مثبت بودن را به آن ها القا کند. در این میان از هر چهار نفر سه نفر می گویند که خلق و خوی آنها تحت تاثیر روزهای کوتاه و سردتر ماه های پاییز و زمستان قرار می گیرد.

طی این پژوهش همچنین مشخص شد که ۴۲ درصد افراد در ماه‌ های سردتر احساس تنهایی می ‌کنند، در حالی که ۳۸ درصد معتقدند که کاهش دما تعامل با دیگران را سخت ‌تر می ‌کند.

نکته جالب توجه این است که یک سوم از پاسخ دهندگان احساس می کنند که مردم در ماه های سردتر کمتر لبخند می زنند، اگرچه همین تعداد موافق هستند که وقتی هوای بیرون از خانه دلگیر است، لبخند زدن بسیار ارزشمند تر است.

به گزارش سیناپرس، گابریلا سارجنت، از پژوهشگران این تیم مطالعاتی می‌ گوید: ما معتقدیم که انرژی مثبت می ‌تواند با کوچک ‌ترین رفتارها مانند لبخند، یا عمل محبت آمیز از سوی یک غریبه شروع شود که این موارد همه به گسترش مثبت ‌اندیشی از فردی به فرد دیگر کمک می ‌کنند.

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی