کد خبر: ۱۳۱۰
۱۴۰۱/۰۶/۲۹ ۲۱:۰۰:۰۰

خطاهای آرایشی که زشت‌تان می‌کند!

برخی از ما از اشتباهات آرایشی که هر روز انجام می‌دهیم بی‌اطلاع هستیم. پیدا کردن سایه‌ها و لوازم‌های آرایشی که مناسب صورت شماست در وهله اول یک کار دشوار است. آگاهی نسبت به تکنیک‌های مناسب برای آرایش صورت بسیار مهم است اما دانستن اشتباه‌هایی که چهره‌تان را زشت می‌کند هم کم‌اهمیت نیست!

ستی مولایی؛ درواقع بزرگ‌ترین عاملی که سبب زشت شدن صورت می‌شود، آرایش غلیظ است. اینفلوئنسر زیبایی ممکن است آرایش کردن را ساده جلوه دهند، اما حقیقت این است که آرایش کردن کار آسانی نیست. اما این بدان معنا نیست که باید دست از تمرین کردن بردارید. ما در اینجا هستیم تا روش‌های رایج آرایش مصنوعی را که باید از آن اجتناب کنید را توضیح دهیم. این به شما کمک می‌کند تا بایدها و نبایدها را بفهمید و مطمئن شوید که آرایش‌تان خوب به نظر می‌رسد. از این اشتباهات ساده و رایج در آرایش اجتناب کنید تا به شما کمک کند آرایش خود را به درستی انجام دهید.

1.شستن بیش از حد صورت

پاکسازی یا شستن صورت اولین و مهمترین مرحله در آرایش است. هر خانمی نوع پوست متفاوتی دارد و با افزایش سن، پوست ما دستخوش تغییرات زیادی می‌شود. اما هنگامی که کرم پودر را استفاده می‌کنید و متوجه پوست خشک و پوسته پوسته می‌شوید، نشانه آن است که باید شستشوی بیش از حد صورت خود را متوقف کنید.

2. آرایش کردن روی پوست خشک یک اشتباه است

آرایش کردن روی پوست خشک یکی از بزرگترین اشتباهات آرایشی است که می‌تواند چهره را کدر، ترک خورده، پیر و خسته نشان دهد. بنابراین، قبل از آرایش، اطمینان حاصل کنید که صورت شما به خوبی هیدراته شده است.

3. کاربرد آرایش در نورپردازی اشتباه

هنگام خرید لوازم آرایش حتما تست آن را در نور مناسب انجام دهید، تا به خوب یا بد بودن آن اصمینان حاصل کنید. وقتی آرایش را در نور غیرطبیعی امتحان کنید، متوجه خواهید شد که آنطور که انتظار داشتید جذاب به نظر نمی‌رسد. پس در بهترین نور ممکن آنچه را که برای شما مناسب است انتخاب کنید.

4. سایه نزنید!

برای رفتن به محیط کار، دانشگاه و... نیازی به استفاده از سایه نیست؛ چراکه باقی ماندن آثار سایه‌ای که صبح زده‌اید چشم را در طول روز بی‌روح می‌کند. حتی انتخاب اشتباه رنگ سایه هم شادابی و برق چشم‌های‌تان را می‌گیرد. برای این‌که در طول یک روز شلوغ‌ کاری یا در دانشگاه، با پخش شدن سایه مدارا نکنید، بهتر است سراغ رنگ‌های ملایم و سایه‌های مات بروید. حتی می‌توانید به‌جای خط چشم از یک سایه با تم دودی (فقط روی خط پلک) استفاده کنید.

5. ترکیب اشتباه

ترکیب‌های اشتباه می‌تواند منجر به فاجعه آرایشی شوند. آرایش کردن فراتر از زدن رژگونه یا سایه چشم است. حتی اگر یک سایه ساده را به اشتباه بزنید، غیر طبیعی و نامناسب به نظر می‌رسد.

6. زیاد ریمل نزنید!

اگر اهل ریمل زدن باشید، حتما بعد از چند بار خرید ریمل‌های مختلف دستت‌تان آمده چه سبک (حجم‌دهنده یا بلندکننده) ریملی مناسب مژه‌های شماست. بدترین حالت ریمل زدن، زمانی است که مژه‌ها به هم بچسبد. برای جلوگیری از این مسئله، مرحله به مرحله ریمل بزنید. برای پر شدن مژه‌ها با ریمل، بعد از هر بار ریمل زدن صبر کنید تا خشک شود و سپس مجدد برس را روی مژه‌ها بکشید. منتها فراموش نکنید ریمل زدن با حجم زیاد، شما را زیبا می‌کند.

7. استفاده از رژ گونه حدی دارد!

برس مناسبی برای رژ گونه تهیه کنید. رژ گونه زدن کاملا بستگی به فرم صورت و حالت گونه‌های‌تان دارد. استفاده بیش از حد یا انتخاب رنگی نامناسب، سن شما را بیشتر نشان می‌دهد. بهتر است رژ گونه را محو کنید. برای این کار می‌توانید با پد پنکک یا برس، رژ گونه را محو کنید.

8. اجازه دهید پوست‌تان نفس بکشد!

هرچند وقت یک‌بار کرم‌پودر یا پنکک می‌خرید؟ اگر زیاد از این محصول آرایشی استفاده می‌کنید توجه به کیفیت آن از دیگر لوازم‌آرایشی مهم‌تر است. وجود لایه‌ای ضخیم از کرم‌پودر یا پنکک برای آرایش روزانه نه‌تنها شما را زیباتر نمی‌کند، بلکه نتیجه معکوس هم می‌دهد! فقط زمانی که در مهمانی شرکت می‌کنید مجاز به استفاده بیشتر از کرم‌پودر یا کرم گریم هستید. بنابراین پوست‌تان را با انواع کرم سنگین نکنید و اجازه دهید کمی نفس بکشد!

9. از خط خارج نشوید!

 برای استفاده روزانه از این محصول آرایشی لطفا از خط خارج نشوید! اگر می‌خواهید لب‌هایی بزرگ‌تر داشته باشید برای مهمانی‌های شب و مراسم‌های مختلف می‌توانید فقط کمی از خط خارج شوید که باز هم محدوده‌ای مشخص دارد! البته اگر لب‌هایی باریک دارید، بعد از زدن رژ لب، خط لب را درست روی خط لب‌ها بکشید و سپس از یک رژ مایع حجم‌دهنده استفاده کنید.

نکته‌ها

ریمل؛ بعد از هر بار ریمل زدن صبر کنید تا خشک شود و سپس مجدد برس را روی مژه‌ها بکشید.

پدهای گرد؛ این پدهای گرد آرایشی بیشتر برای گریم مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این پدها به‌صورت ضربه‌ای برای زدن رژ گونه یا ایجاد سایه‌روشن روی صورت استفاده می‌شود. البته نمونه‌هایی با بافت ضخیم‌تر این پدها برای زدن اسکراب هم کاربرد دارد.

رژ لب؛ رژهای مات و ملایم بهترین انتخاب برای آرایش روزانه است.

مرطوب‌کننده زیر کرم‌پودر؛ برای زیرسازی آرایش حتما از کرم مرطوب‌کننده مناسب استفاده کنید تا کرم‌پودر یا پنکک بهتر روی پوست‌تان بخوابد.

منبع:

https://www.stylecraze.com/articles/most-common-makeup-mistakes-you-usually-commit/

 

دیدگاه

ناشناس
ارسالی در ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
2
3
خوب بود بسیار خوب

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی