خوراک گوشت گوساله و سیب زمینی با رزماری تازه/ وعده غذایی شیک و مقوی

ستی مولایی؛ نکته کلیدی این غذا این است که سیب زمینی‌ها را از قبل در فر بپزید تا فرآیند پخت غذا سریع‌تر شود. مدت زمان پخت این غذا 30 دقیقه است و در دسته غذاهای سریع قرار می‌گیرد.  

 مواد لازم:

گوشت گوساله: 200 گرم

سیب زمینی کوچک نصف شده: 6 عدد

رزماری: 3 شاخه

پیاز متوسط خرد شده: 2 عدد

پوره گوجه فرنگی: 1 قاشق غذاخوری

گوجه فرنگی خرد شده: 400 گرم

چوب دارچین: 1 عدد

زیره: 1 قاشق غذاخوری

پودر فلفل و یا فلفل خشک شده و نمک: به میزان لازم

هل: 3 عدد

زردچوبه: به میزان لازم

حبه سیر: 3 عدد

روغن مایع: 3 قاشق غذاخوری

طرز تهیه :

مرحله اول

ابتدا در یک قابلمه کمی روغن ریخته و پیازها را در آن طلایی کنید و به آن کمی ادویه زده و گوشت هایتان را که از قبل خرد کرده‌اید را به آن اضافه کنید و در روغن و پیاز به خوبی تفت دهید. هنگامی که رنگ گوشت‌ها تغییر کرد به آن آب اضافه کرده و در قابلمه را تا زمانی که گوشت ها به صورت کامل بپزد ببندید.

مرحله دوم

همان طور که گفتیم سیب زمینی‌ها برای پخت سریع‌تر باید در فر قرار دهید. اما راه دیگری هم برای پخت آنها وجود دارد. به همین منظور؛ در قابلمه دیگر سیب زمینی‌ها را قرار داده و بگذارید تا پخته شود. آنها را آبکش کرده و پوستشان را با یک چاقوی اره‌ایی بگیرید. هنگامی که گوشت‌ها کاملا پخت آنها را درون آبکش ریخته و 2 لیوان از آب گوشت را نگاه دارید.

مرحله سوم

در تابه گود دیگر کمی روغن ریخته و 1 عدد پیاز خرد شده را درون آن تفت دهید وقتی که پیاز کمی طلایی شد کمی زرد چوبه، زیره، پودر فلفل، نمک، رزماری و سیرها را را اضافه کنید و به آرامی آنها را در پیاز تفت دهید. سپس گوشت آماده شده را به همراه سیب زمینی های پخته شده درون تابه ریخته و کمی آب گوشت که از قبل داشتید را بر آن اضافه کنید. چوب دارچین و هل را درون آب گوشت بگذارید. در تابه را گذاشته و بگذارید تا با شعله کم این مواد با هم مخلوط شوند و گوشت گوساله را مزه دار کنند. 

برای سرو

پوره گوجه فرنگی را به همراه گوجه فرنگی‌های خرد شده با کمی روغن زیتون تفت دهید و هنگام سرو غذا بر روی خوراک بریزید تا رنگ و مزه بهتری به خود بگیرد.

منبع:

https://www.tasteofhome.com/recipes/skillet-beef-and-potatoes/