سیگنالی که دلار به طلا داد/ وضعیت بازار سکه در روزهای آینده چیست؟

 هرگرم طلای ۱۸عیار دیروز در بازار تهران با افزایش ۰.۸۵ درصدی، یک میلیون و ۳۵۴ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد. هر مثقال طلا نیز افزایش ۰.۸۸ درصدی را تجربه کرد و به قیمت ۵ میلیون و ۸۶۶ هزار تومان افزایش یافت.

این در شرایطی است که سکه امامی در بازار، با افزایش ۱۰۱ هزار تومانی، ۱۵ میلیون و ۷۴ هزار تومان نرخ‌گذاری شد. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم هم ۱۴ میلیون و ۴۹ هزار تومان معامله شد که ۴۲ هزار تومان رشد را تجربه کرده است. نیم‌سکه بهار آزادی نیز در قیمت ۸ میلیون و ۲۳۵ هزار تومان معامله شد که قیمت آن ۳۵ هزار تومان رشد یافت.

همچنین ربع‌سکه به قیمت ۵ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان رسید که ۲۰ هزار تومان گران شد. در عین حال، هر سکه گرمی به قیمت ۳ میلیون و ۶۰ هزار تومان معامله شد که قیمت آن ۱۰ هزار تومان گران شد.

بنا به این گزارش، افزایش قیمت طلا و سکه در بازار در حالی رخ داده که در حال حاضر این بازار در رکود خرید و فروش قرار دارد، اما تحلیلگران معتقدند که دلار تأثیر خود را روی بازار طلا و سکه گذاشته است.

کارشناسان عنوان می‌کنند در حال حاضر قیمت اونس جهانی طلا در وضعیت باثباتی قرار دارد و به نظر می‌رسد قیمت دلار نیز با توجه به تلاش‌های دولت، نوسان زیادی نداشته باشد و به‌تبع قیمت طلا هم با ثبات خواهد ماند.