کی‌روش: از هیچکسی در ایران کینه ندارم

ظهر امروز کارلوس کی‌روش سرمربی جدید تیم ملی با حضور در جلسه رسمی برای نخستین بار رودرروی مدیران فوتبال ایران نشست و در دیداری با مهدی تاج و مهدی محمدنبی اولین حرفهای خود در مورد آینده کارش در تیم ملی را به زبان آورد.

او در ابتدای صحبتهایش گفت: بسیار خوشحالم که دعوتم کردید. جناب تاج و من سوابقی داریم که به لحاظ سن و سال ماموریت هایمان را متوجه می شویم. برگشته‌ام و چشم داشتی ندارم و فقط به دلیل اینکه خاطره ای خوش برای مردم به یادگار بگذارم، در ایران هستم.

وی در ادامه افزود: چالش را دوست دارم تا جایی که به موفقیت تیم ملی ختم شود. هیچ کینه از کسی ندارم و از اینکه مذاکراتی را با مهدی تاج درباره سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران داشتم و قبول کردم، از ایشان بسیار تشکر می‌کنم. در واقع رییس فدراسیون فوتبال با دعوت از من، بزرگی خودشان و خدمت به فوتبال کشورشان را نشان دادند. باید دست به دست هم داده و کارهای زیادی را انجام دهیم. با تمام توان خود ،در ادوار جام جهانی حضور داشته و امیدوارم مثمرثمر باشیم. با اعتمادی که رئیس فدراسیون و هیئت رئیسه کردند، وظایف من بسیار سنگین‌تر است. تجربه کافی دارم و نباید با رسانه‌ها بجنگیم، باید آنقدر خوب عمل کنیم که همگی از ما دفاع کنند.

کی روش با اشاره به گروه تیم ملی در جام جهانی اظهار داشت: در جام جهانی در گروهی هستیم که علاوه بر رسانه های داخلی، بسیاری از رسانه‌های خارجی به ما می پردازند. لذا نظم و انضباط در این راستا بسیار مهم است. از نظر فوتبالی در گروه خاصی هستیم و از نظر اجتماعی و سیاسی می‌دانم که فدراسیون فوتبال چه انتظاری از من دارد. در رابطه با اینکه گفته اند کی‌روش به فدراسیون فوتبال دستور می دهد، باید بگویم بین من و رئیس توافق صورت می گیرد و این گونه نیست.

سرمربی تیم ملی در پایان گفت: پس از صحبت با مسئولین فدراسیون، مطالعه و تحقیقاتی را انجام داده و کل لیگ فوتبال ایران و بازیکنان را زیر نظر داشتم. حال آمده ام تا همه را از نزدیک ببینم، همچنین بازی با روسیه را بررسی می‌کنیم و پس از برنامه ریزی دقیق، نظراتم را در مسیر جام جهانی قطر خواهم گفت.