کد خبر: ۳۱۳۴
۱۴۰۱/۰۸/۰۳ ۱۲:۴۵:۰۰

کارشناسان روس:‌ این پهپاد ایرانی از موشک کروز هم بهتر است!

از آنجا که این پهپاد در ارتفاع پایین پرواز می‌کند و با مانورهای متعدد تغییر مسیر می‌دهد، ردیابی و هدف قرار دادنش برای سیستم‌های دفاع موشکی دشوار است.

به گفته کارشناسان روس، پهپاد ایرانی آرش ۲ عملا کارایی یک موشک کروز را هم دارد با این مزیت که می‌تواند بالای هدف گشت هم بزند.

به نقل از اوراسین‌تایمز، کارشناسان نظامی روسیه در فضای مجازی درباره پهپاد ایرانی آرش ۲ می‌گویند:‌ «آرش ۲ عملا مانند یک موشک کروز است با این تفاوت که سرعت پایین‌تری دارد و همین ویژگی به پهپاد اجازه می‌دهد که بالای هدف گشت‌ هم بزند.»

آرش ۲ شهریور در رزمایش ارتش جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد و مورد آزمایش قرار گرفت. از این پهپاد جدید اطلاعات زیادی در دست نیست اما آنطور که در مقاله اوراسین‌تایمز آمده است می‌تواند اهدافی را در فاصله دو هزار کیلومتری مورد هدف قرار دهد.

پهپاد ایرانی

 

از آنجا که این پهپاد در ارتفاع پایین پرواز می‌کند و با مانورهای متعدد تغییر مسیر می‌دهد، ردیابی و هدف قرار دادنش برای سیستم‌های دفاع موشکی دشوار است. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این پهپاد با بال دلتا قیمت بسیار کمتر آن نسبت به موشک‌های کروز است.

برای نمونه هر تیر موشک کروز کالیبر روسیه یک میلیون دلار و هر تیر موشک کروز تاماهاوک آمریکا حدود دو میلیون دلار قیمت دارند. این درحالی است که برآورد قیمت هر پهپاد آرش چیزی بین ۱۰ تا ۵۰ هزار دلار است.

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی