کد خبر: ۱۹۰۰
۱۴۰۱/۰۷/۱۲ ۱۱:۳۰:۰۰

چه مسائلی را نباید در ازدواج پنهان کرد؟

دروغ و پنهان کاری در ازدواج همیشه مشکل ساز می‌شود و تاثیرات منفی را بر روابط زوجین اعمال می‌کند.

 زمانی که دو نفر با یکدیگر ازدواج می‌کنند، توقع دارند تا زندگی خود را با صداقت شروع کرده و مسائل مهم و تاثیرگذار در گذشته و آینده را از یکدیگر مخفی نکنند. در این میان دروغ گویی و پنهان کاری آرامش زندگی‌شان را برهم می‌زند.

چه چیزهایی را نباید در ازدواج پنهان کرد؟

وقتی شما با فردی ازدواج می‌کنید که قرار است با او زندگی پایداری را بسازید، بهتر است که تا جایی که می‌توانید از پنهان کاری دوری کنید چرا که ممکن است فاش شدن هر رازی آثاری مخرب برای شما و زندگی‌تان داشته باشد. حتی اگر شخص مقابل هم متوجه این رازها نشود شما همیشه آشفتگی و آشوبی دارید که او این موضوع را بفهمد.

شما موظف هستید که هر چه در گذشته یا در حال برایتان رخ داده و تاثیر آن بر زندگی‌تان مشهود است را با شخص مقابل در میان بگذارید و از او پنهان نکنید. اگر این پنهان کاری صورت بگیرد حتی اگر منجر به جدایی نشود نیز بعد از فهمیدن راز توسط شخص مقابل بی اعتمادی و حتی خیانت صورت می‌گیرد که جبران ناپذیر است.

1.مسائل مالی

اصولا مسائل مالی مخصوصا در آقایان مسئله‌ایست که پنهان شده و به شخص مقابل گفته نمی‌شود. وقتی که برای شروع یک زندگی اقدام می‌کنند وضعیت مالی خود را نشان نمی‌دهند و بازگو نمی‌کنند و به طبع اگر وضع شخص مقابل خیلی هم بهتر باشد این پنهان کاری ادامه دارد. تا زمانی که وارد زندگی شوند این مخفی کاری را ادامه می‌دهد و درست وقتی که وارد یک زندگی شدند مسئله مالی که بسیار مهم است باعث تخریب رابطه می‌شود. پس بهتر است وضعیت مالی خود که تاثیر زیادی در ازدواج دارد را از قبل بیان کنید.

2. روابط جدی شما قبل از او

انسان هایی که قبل از او در زندگی شما حضور داشته‌اند و به صورت جدی باهم ارتباط داشتید جزو مواردی است که حتما شریک زندگی شما باید در رابطه با آن اطلاع داشته باشد چراکه ممکن است شخص قبلی به طور خیلی اتفاقی در هر لحظه از زندگی شما حضور پیدا کند و همه چیز خراب شود

3. مسائل جدی در رابطه با خانواده شما

مسائلی که در رابطه با خانوادتان هستند و زندگی شما را هم تحت تاثیر قرار می‌دهند باید حتما به شریکتان گفته شود و اجازه ندهید که بعدها این مسئله در زندگی مشترک شما مشکل ساز شود و روابطتان را تحت تاثیر قرار دهد.

4. بیماری های جدی

شما باید بیماری‌های جسمی و روحی که دارید را با طرف مقابل‌تان در میان بگذارید؛ او قرار است با شما زندگی کند و هر بیماری که در شما وجود دارد زندگی او را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد پس حق دارد که همه چیز را بداند. 

5. اخلاق های خاص

اگر اخلاق‌های خاصی دارید که خودتان می‌دانید شاید برای بعضی از افراد قابل هضم نباشد، سعی نکنید آن را پنهان کنید و برای این که شخص مقابلتان را آزرده خاطر نکنید آن رفتار را انجام ندهید؛ آن اخلاق جزوی از شماست و شاید برای مدتی کوتاه یا بلند آن را نشان ندهید ولی با گذشت زمان دیگر نمی‌توانید به پنهان کردنش ادامه دهید.

6. اعتیاد

اگر به ماده خاصی اعتیاد دارید حتما باید آن را با همسرتان در میان بگذارید. اعتیاد مسئله‌ای نیست که بتوانید آن را برای همیشه پنهان کنید. شاید تصور کنید که می‌توانید بدون اطلاع از همسرتان اعتیادتان را ترک نمایی و کسی هم خبردار نمی‌شود اما باید این را بدانید که ترک اعتیاد به هر گونه مواد مخدر مشکل است و نمی‌توانید بدون کمک دیگران و مشاوره از پس آن بربیایید. ترک خودسرانه موجب بازگشت به مصرف می‌شود و تمام زندگی مشترک و مسئولیت پذیری شما در قبال همسرتان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. 

7. خیانت

خیانت مسئله‌ایست که همیشه سعی برای پنهان کردن آن توسط فردی که انجامش داده وجود دارد. درصد تخریب رابطه شما بعد از خیانت بسیار زیاد است ولی توصیه می‌شود که آن را پنهان نکنید چون ضربه آن برای هر دو طرف بسیار زیاد است. اگر خیانت کرده‌اید ولی نمی‌خواهید دیگر آن را تکرار کنید به صورت منطقی این مسئله را بیان نمایید. 

دروغ

چه چیزهایی را می‌توان پنهان کرد؟

برخی از مسائل هستند که شما می‌توانید آن‌ها را پنهان کنید و با شریک زندگی‌تان در میان نگذارید و مشکلی هم شما و زندگی‌تان را تهدید نمی‌کند پس لزومی ندارد که او چیزی بداند.

1. اشتباهات حل شده

اشتباهاتی که در گذشته‌تان صورت گرفته و شما آن را حل کرده‌اید و قرار نیست هیچ تاثیری در زندگی شما داشته باشد و مطمعن هستید که هیچ وقت باز نمی‌گردد. گفتن این اشتباهات به همسرتان تاثیری در زندگی مشترک‌تان نخواهد داشت. 

2. مسائل مربوط به خانواده شما که تاثیری در زندگیتان ندارد

مسائلی که در خانواده شما رخ داده ولی قرار نیست هیچ ضرر و تاثیری برای زندگی شما داشته باشند و کاملا شخصی هستند. پس لازم نیست راجب آن حرفی به شریک زندگی خود بزنید. 

3. شخصی که در زندگی شما حضور پر رنگی نداشته

اشخاصی ممکن است در زندگی شما حضور یافته باشند ولی تاثیر مهمی نداشتند و شما رابطه عمیقی با آن‌ها نداشتید مثل خواستگارهای سابق‌تان که لازم نیست این اشخاص را برای طرف مقابلتان شرح دهید. خاستگار سابق یک مساله کاملا رایج است و تاثیری هم در زندگی مشترک نخواهد داشت. 

4. بیماری های روحی و جسمی که بهبود یافته

بیماری‌هایی که در شما وجود داشته ولی بهبود کامل پیدا کرده و دیگر اثری از آن‌ها نیست مثل افسردگی که در یک دوره وجود داشته و آن را درمان کردید و قرار نیست که هیچ وقت برگردد پس لازم نیست که گفته شود اما اگر احتمال می‌دهید که این بیماری بازگردد حتما باید شریکتان را در میان بگذارید.

پیامد های پنهان کاری چیست ؟

جدایی و تمام شدن رابطه: بعد از آشکار شدن پنهان کاری احتمال این که روابط ادامه پیدا کند بسیار کم است و در بیشتر موارد به جدایی ختم می‌شود.

ایجاد شک و بی اعتمادی: اگر رابطه بعد از پنهان کاری ادامه پیدا کند پس قطعا  با بی اعتمادی همراه می‌شود و زن و شوهر دیگر نمی‌توانند به هم اطمینان کنند.

دروغ

آسیب های روانی: شخصی که پنهان کاری می‌کند فشار روانی بسیاری را متحمل می‌شود و مدام می‌ترسد که رازش فاش شذه و رابطه‌اش با مشکل مواجه شود و این ترس باعث آسیب‌های روانی می‌شود .

ایجاد احساسات منفی در فرد: شخص دیگر نمی‌تواند کسی را که بسیار دوست داشته دوست بدارد و احساسات بسیار منفی به او پیدا می‌کند.

خیانت: عموما خیانت موردی است که پنهان می‌شود پس ممکن است که شخص مقابل هم برای تلافی این کار را انجام دهد. اگر هم این کار برای تلافی نباشد شخص برای این که از پنهان کاری آزرده شده، برای فرار از این موقعیت خیانت می‌کند.

دروغ

دلایل دروغ و پنهان کاری در ازدواج

پنهان کاری دلایل مختلفی دارد که هیچ کدام توجیه خوبی برای این کار نیستند. شایع‌ترین دلایل دروغ و پنهان کاری در ازدواج به شرح زیر هستند:

1. وجود شخص سلطه گر در رابطه

اگر یکی از طرفین رابطه سلطه گر باشد فرد مقابل برای جلوگیری از این که مورد خشم یا قضاوت واقع شود، پنهان کاری می‌کند. پس بهتر است زوجین دست از سلطه گر بودن بردارند تا پنهان کاری دیگری را به دنبال نداشته باشد.

2. بی اهمیت دانستن موضوع  

ممکن است فرد پنهان کار موضوعی که اتفاق افتاده را مهم نداند و فک نمی‌کند که ممکن است این موضوع آسیب رسان باشد. پس موضوع مورد نظر را به همسر خود نمی‌گوید و آن را پنهان می‌کند. 

3. ترس از دست دادن

در یک رابطه و زندگی مشترک طرفین به دلیل ترس از دست دادن طرف مقابلشان ممکن است دروغ بگویند و پنهان کاری کنند و برای جلوگیری از تخریب زندگیشان مسئله را بیان نکنند.

راز پنهان شده را چگونه بیان کنیم؟

به سرعت مسئله را باز نکنید: یکباره به سراغ اصل مطلب نروید و همه چیز را بیان نکنید. به او بگویید که می‌خواهید راجب موضوعی مهم صحبت کنید و از او بخواهید که برای شما ساعتی را در نظر بگیرد.

مدعی نباشید: طوری رفتار نکنید که انگار مسئله مهمی نیست و حق به جانب رفتار نکنید. آمادگی عذر خواهی کردن را داشته باشید.

از نفر سوم استفاده کنید: اگر می‌خواهید رازی بزرگ را فاش کنید بهتر است یکی از دوستان مشترکتان حضور داشته باشد.

در یک جای مناسب صحبت کنید: هیچ گاه جاهای شلوغ را انتخاب نکنید. بهتر است در جایی صحبت کنید که خلوت باشد و قبلا هم به آنجا رفته‌اید و خاطره‌های خوبی در آن مکان دارید.

 

 

 

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی