برای آنهای که به صبحانه خوردن اهمیت می‌دهند/ فریتاتای اسفناج و ژامبون

صبحانه یکی از وعده‌های مهم غذایی است. اما در اکثر وقت‌ها این وعده مهم با تکرار مواجه می‌شود. به طوری که با رپ کردن یک لقمه نان و پنیر سر و ته آن را با یک چایی شیرین هم می‌آوریم و این پروسه تکرار را هر روز طبق عادت ادامه می‌دهیم. اما نباید این نکته مهم را فراموش کنیم که تنوع در وعده‌های غذایی می‌توانند مواد مغذی بیشتری را به بدن ما برسانند.

ستی مولایی؛ این فریتاتای آسان ژامبون و اسفناج می‌تواند یک انتخاب عالی و کم کربوهیدرات برای صبحانه شما باشد. این غذای خوشمزه با پنیر و در کمتر از 30 دقیقه درست می‌شود. فریتاتا مانند کیش یا املت است. همچنین؛ این غذا از پایه تخم مرغ و شیر تهیه می‌شوند. شما می‌توانید هر یک از مواد پرکننده مورد علاقه خود مانند ژامبون، بیکن، اسفناج، قارچ و غیره را اضافه کنید. همه مواد را با هم مخلوط کرده و در قالب ریخته تا بپزد.

مواد لازم:

تخم مرغ: 6 عدد

شیرپرچرب: به میزان لازم

اسفناج: به میزان لازم

ژامبون خرد شده: یک کاسه

پنیر: پنیر چدار به میزان لازم

پیاز: 1 عدد کوچک

سیرتازه: 2 عدد برای طعم دار کردن

روغن زیتون: به میزان لازم

طرز تهیه فریتاتا

تخم مرغ ها را با شیر هم بزنید. سپس سیر و بیبی اسفناج را به یک تابه نچسب 10 اینچی اضافه کنید. تفت دهید تا اسفناج پژمرده شود. در این مرحله؛ ژامبون و پنیر و شیر را اضافه کنید. سپس تخم مرغ‌ها بریزید تا کامل بپزد.

نکته:

  • شیر به سبک و پف دار شدن فریتاتا کمک می‌کند. لبنیات پرچرب بهترین است. در صورت تمایل می‌توانید شیر را با خامه ترش، ماست یا کرم فریش جایگزین کنید.
  • یک ماهیتابه چدنی 10 اینچی یک انتخاب عالی برای تهیه فریتاتا است.
  • فریتاتا افزودنی عالی برای هر وعده غذایی است. این غذا را با سیب زمینی سرخ شده برای صبحانه سرو کنید.

منبع:

https://www.spoonfulofflavor.com/ham-spinach-frittata/

 

 

هم اکنون دیگران می‌خوانند

اخبار مرتبط

دیدگاه

پربازدیدترین

آخرین اخبار

تبلیغات متنی