کد خبر: ۷۳۷۴
۱۴۰۲/۰۲/۱۹ ۱۲:۳۷:۱۹

فواید میوه کاکتوس چیست؟

میوه کاکتوس سرشار از مواد مغذی موردنیاز برای سلامتی بدن است.

 

میوه کاکتوس سرشار از مواد مغذی از جمله اسیدهای آمینه، اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان‌های مفید مانند بتاآلانین، پلی‌فنول‌ها و فلاونوئیدها برای بدن است. در ادامه این مطلب با برخی از مهم‌ترین فواید سلامتی کاکتوس آشنا می‌شویم.

۱. کمک به سلامت قلب و عروق

بسیاری از افراد مبتلا به دیابت نوع دوم به‌خاطر بالابودن سطح تری گلیسیرید و کسترول بد خون، در معرض خطر بیماری‌های قلبی عروقی قرار دارند. مصرف میوه کاکتوس با تزریق آنتی‌اکسیدان‌های مفید به بدن، به‌قدر چشم‌گیری سطح تری گلیسیرید و کلسترول مضر خون را پایین آورده و خطر ابتلاء به بیماری قلبی را کاهش می‌دهد.

۲. تقویت سیستم گوارش

کاکتوس به‌خاطر محتوای بتاآلانین و پتاسیم بالا می‌تواند عملکرد سیستم گوارش و فرایند هضم را تقویت کند. بتاآلانین‌ها به‌عنوان آمینواسیدهای غیرضروری اثر ضدالتهابی در ناحیه دستگاه گوارش دارند و پتاسیم باعث جذب بهتر غذا می‌شود.

۳. مدیریت و تنظیم قندخون

یکی دیگر از مزایای احتمالی میوه کاکتوس، کمک به مدیریت قندخون و پیشگیری از عوارض دیابت است. مطالعات نشان می‌دهند این میوه می‌تواند سطح قند خون ناشتا و سطح انسولین پس از صرف غذا را در بزرگ‌سالان سالم و افراد مبتلا به دیابت نوع دوم کاهش دهد.

۴. کمک به کاهش وزن

یک عدد میوه کاکتوس متوسط حدود ۳ گرم فیبر و مقدار ناچیزی کالری دارد. این محتوای فیبر به چربی رژیم غذایی وصل می‌شود و اجازه جذب آن‌ها را نمی‌دهد؛ در واقع دفعشان را راحت‌تر می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد حتی مصرف مکمل‌های فیبر کاکتوس نقش مؤثری در کاهش وزن افراد ایفا می‌کنند.

۵. درخشش پوست و مو

برخی از ترکیبات و مواد مغذی این میوه شامل ویتامین سی و رنگ‌دانه‌های بتاآلانین، اثرات ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی دارند و از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از استرس اکسیداتیو، التهاب و پیری ناشی از نور آفتاب محافظت می‌کنند. از طرفی اسیدهای چرب اشباع‌نشده به‌طرز چشمگیری در سلامت پوست و مو نقش دارند.

۶. بهبود سلامت کبد

میوه کاکتوس از گذشته برای درمان مشکلات کبد تجویز و مصرف می‌شد. امروز یافته‌های تحقیقاتی فایده این میوه برای سلامت کبد را اثبات می‌کند. ترکیبات آنتی‌اکسیدانی کاکتوس جلوی التهاباتی که به کبد آسیب می‌رسانند را می‌گیرد و با کاهش استرس اکسیداتیو، احتمال ابتلا به کبد چرب را کم می‌کند.

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی