کد خبر: ۷۰۶۲
۱۴۰۱/۰۹/۲۳ ۱۶:۰۰:۰۰

توگو کجاست؟

توگو هنوز هم به­ طرز جالب و هیجان‌انگیزی خارج از مسیر، از منطقه در ترکیبی از کوه‌ها و باتلاق‌های مه‌آلود، رودخانه‌های پرپیچ‌وخم و مناطق گل‌آلود که همگی توسط گله‌های فیل زیر پا گذاشته می‌شوند، سرازیر می‌شود

توگو تنها یک بخش از غرب آفریقا است. خط زمینی که از اقیانوس اطلس تا اعماق بورکینافاسو را در بر میگیرد. اما اندازه هرگز برای این مکان غنی از لحاظ فرهنگی که بین بنین و غنا بسیار بزرگتر قرار دارد، مسئله ای نبوده است. توگو هنوز هم به طرز جالب و هیجان‌انگیزی خارج از مسیر، از منطقه در ترکیبی از کوه‌ها و باتلاق‌های مه‌آلود، رودخانه‌های پرپیچ‌وخم و مناطق گل‌آلود که همگی توسط گله‌های فیل زیر پا گذاشته می‌شوند، سرازیر می‌شود.

در جنوب، نمک اقیانوس اطلس به سواحل برخورد میکند و تالابهای کوچک همیشه میزبان مردم محلی و ورزش های آبی هستند. لومه پایتخت توگو به هیاهوی انرژی مدرن میپردازد و همچنان به بلوارها و کافه های زیبا به سبک پاریسی خود افتخار می کند. در اعماق شمال، ساوانا غالب است و دهکده های خشتی مرموز کوتاماکو ظاهر می شوند و یک مکان میراث جهانی یونسکو است که مطمئنا ارزش دیدن را دارد!

بیایید بهترین مکان های دیدنی توگو را کشف کنیم:

کوتاماکو

کوتاماکو در شمال توگو که توسط سازمان یونسکو بهعنوان ”سرزمین باتاماریبا“ مورد استقبال قرار گرفت و در سال ۲۰۰۴ بهعنوان میراث جهانی ثبت شد، منطقه‌ای روستایی است که از دیوارهای خشتی و سقف‌های کاهگلی ساخته شده‌ است.

کل منطقه نه تنها نگاهی اجمالی به سنت‌های قوم قبیله‌ای دارد که برای اجتناب از دستگیری در طول سال‌های ساحل برده‌ها به اینجا گریخته‌اند، بلکه مناظری خیره‌کننده از افق‌های بالای کوه، بوته‌های شکافته‌شده از گل و تپه‌های سرسبز مواج را نیز به نمایش می‌گذارد.

همچنین ممکن است منطقهای را که بهعنوان دره تامبرما فهرست شده است ببینید، نگران نباشید آنها یکسان هستند.

15440841

لومه

لومه یک شهر بازاری پر تپش است که با ضرب طبلهای آفریقایی و ریتم بازارهای بیپایان میچرخد.

این شهر بازاری که در دهه ۱۸۰۰ توسط تجار آلمانی و دیگر اروپاییها تأسیس شد، هنوز هم ویژگی تجاری خود را دارد. کافی است به بنادر نگاه کنید، جایی که انبارهای بیپایان کاکائو و محصولات نخل و حتی نفت در تانکرها بارگیری میشود.

توگوویل

به ندرت شهری بهنام خود کشوری را متبرک میکند و حتی نادرتر این است که فقط یک دسته کوچک از زیارتگاههای وودو و کلبههای آجری گلی برای الهام بخشیدن به این نام برای کل ملت باشد.

اما این دقیقا همان چیزی است که در اینجا در شهر کوچک توگو اتفاق افتاده است. در سال ۱۸۸۴ ناچتیگال اعزامی قراردادی را با رئیس سرزمین امضا کرد تا تسلط آلمان به این بخش از غرب آفریقا گسترش یابد.

امروزه بازدیدکنندگان هنوز هم میتوانند نسخههایی از این سند جالب را ببینند، بهشرطیکه از رهبر قبیله به خوبی بپرسند! جاذبههای دیگر شامل کلیسای جامع استعماری زیبا و مجموعهای از سواحل کوچک در امتداد ساحل دریاچه برای قدم زدن است

15440842

آگبودرافو

دومین شهر در ساحل دریاچه توگو که ارزش دیدن را دارد، آگبودرافو بهخاطر هتل تفریحی محبوبش معروف است: هتل لو لاک.

این ترکیب مجلل از استخرهای درخشان روباز و تراس‌های آفتاب‌گیر اما درست تا لبه آب است و اقامتی مجلل را در کنار مرداب معروف این کشور به مهمانان ارائه می‌دهد.

خود شهر همچنین بهدلیل گسترش ورزش‌های آبی معروف است و می‌توان همه چیز را از قایق‌رانی تا جت اسکی در آن یافت.

در سمت دیگر شهر، در جنوب، اقیانوس اطلس قرار دارد که با امواج غلتان و شن و ماسههای آن کامل میشود

15440843

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی