کد خبر: ۶۷۸۵
۱۴۰۱/۰۹/۱۹ ۲۰:۰۰:۰۰

تیلاکنار؛ خیره‌کننده‌ترین جنگل عباس‌آباد

مازندران یکی از استان‌های بسیار زیبای ایران که به واسطه زیبایی‌هایش گردشگران بسیاری را به خودش جلب کرده است. یکی از زیبایی‌های بی‌نظیر این استان جنگل تیلاکنار است که یکی از زیباترین مکان‌های دیدنی این استان است.

تیلاکنار،روستایی است از روستاهای عباس آباد از توابع بخش سلمانشهر که در استان مازندران واقع شده است.این روستا در دهستان کلارآباد غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۱۶ نفر بوده‌است.

جنگل تیلاکنار از زیباترین جنگل‌های استان مازندران است که با پوشش سرسبز خود در دامنه رشته‌کوه البرز و در جنوب سلمان شهر (متل قو) قرار دارد. تیلاکنار در انتهای خیابان دریا گوشه واقع شده است؛ در ابتدای این خیابان، شهرک‌ها و ساختمان‌های مدرنی را مشاهده می‌کنید که با دیدن آن‌ها ممکن است تصور کنید مسیر را اشتباه آمده‌اید؛ اما در صورتی‌که مسیر را ادامه دهید، ابتدا به روستای تیلاکنار و سپس به جنگل زیبای آن خواهید ‌رسید.

15440391

مسیر دسترسی به جنگل تیلاکنار

برای دسترسی به جنگل تیلاکنار ابتدا باید به سلمان شهر (متل قو) بروید. دسترسی به سلمان شهر از مسیرهای جاده چالوس، هراز و آزادراه قزوین-رشت امکان‌پذیر است. در هر یک از این مسیرها پس از رسیدن به متل قو، می‌توانید از خیابان دریا گوشه به جنگل تیلاکنار بروید.

اگر قصد سفر از مسیر جاده چالوس را دارید، پس از رسیدن به این جاده زیبا، می‌توانید از مسیر جاده ساحلی سیاهکلرود-مازندران، خود را به عباس‌آباد و سپس به سلمان شهر برسانید.

اگر جاده هراز را برای سفر انتخاب کنید، ابتدا باید به‌سمت محمودآباد و سپس چالوس رهسپار شوید و از آنجا به‌سوی متل قو حرکت کنید. متل قو در مسیر ارتباطی چالوس به تنکابن و رامسر قرار دارد.

از آزادراه قزوین - رشت، مسیری از شهرهای زیبای رشت، لاهیجان، رامسر، تنکابن و در انتها سلمان شهر (متل قو) را پیش رو خواهید داشت

15440392

مناسب‌ترین زمان سفر به جنگل تیلاکنار

جنگل تیلاکنار دارای آب‌وهوای معتدل و مرطوب است و تابستان‌های گرم و زمستان‌های سردی دارد؛ ازاین‌رو، بهتر است در فصل بهار و اواخر تابستان به این منطقه سفر کنید؛ البته در جنگل به‌دلیل پوشش گیاهی انبوه و درختان سربه‌فلک‌کشیده حتی در تابستان نیز نسیم خنکی می‌وزد. معمولا اواسط اردیبهشت برای سفر به متل قو و جنگل تیلاکنار پیشنهاد می‌شود؛ زیرا علاوه بر هوای دل‌پذیر منطقه، می‌توانید از عطر روح‌نواز شکوفه‌های بهار نارنج نیز لذت ببرید.

فصل‌های گرم سال فرصت مناسبی برای شنا و تفریحات آبی به شمار می‌رود و جنگل تیلاکنار و سواحل متل قو، در این زمان بسیار شلوغ و پرتردد است؛ اگر از سفرهای آرام و به‌دور از هیاهو لذت می‌برید، بهترین زمان سفر به این منطقه در ماه‌های سرد سال است.

متل قو در زمستان هوای بسیار سرد و گاهی همراه با بارش برف شدید و یخبندان دارد؛ اما در پاییز با وجود هوای سرد جنگل، تماشای رنگ‌های زیبای پاییزی خالی از لطف نخواهد بود.

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی