کد خبر: ۶۱۷
۱۴۰۱/۰۶/۱۲ ۱۰:۳۸:۱۳

رکورد شکنی تاریخی آیفون در بازار آمریکا

اپل همچنین با در اختیار داشتن 78 درصد از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند بالای 1.000 دلار در این حوزه نیز اول است.

تعداد کاربران آیفون در رکوردی بی‌سابقه طی سه ماهه اخیر برای نخستین بار به سهم بازار بیش از 50 درصد دست یافت و این در حالی است که اپل با فروش 78 درصد گوشی‌های بالای هزار دلار، از نظر سهم بازار جهانی گوشی‌های هوشمند پریمیوم نیز اول است.

 

گفتنی است این گزارش آماری توسط وب‌سایت کانترپوینت تنظیم شده و ارقام آن نه فقط با احتساب فروش‌های جدید، بلکه با احتساب مجموع کاربران فعال به دست آمده‌اند.

فایننشال تایمز نیز در گزارش خود این رکورد را یک نقطه عطف تلقی کرده و گفته پیشی گرفتن اپل از دستگاه‌های اندرویدی در بازار آمریکا این غول دنیای فناوری را نسبت به رقبایش در موضع بهتری قرار داده‌ است.

همچنین در ادامه گزارش آمده سهم 50 درصدی اپل از بازار خانگی‌اش یعنی آمریکا بیشترین میزانی بوده که این شرکت توانسته بود از سال 2007 (زمان عرضه نخستین آیفون) به آن دست یابد، با این حال این شرکت در ماه ژوئن توانست با وجود بیش از 150 دستگاه اندرویدی رقیب، از مرز سهم 50 درصدی بازار نیز عبور کند.

اطلاعات تکمیلی از سهم آیفون در بازار

لازم به ذکر است رشد آیفون در بازار به گونه‌ای بوده که «بن وودز»، تحلیلگر دنیای فناوری از شرکت CSS اینسایت می‌گوید درست است که محموله‌های ارسالی اپل برای خرده‌فروشان طی هر سه ماهه به تیتر خبرها تبدیل می‌شود، اما این کمپانی در واقع با گذشت هر سال بی‌سروصدا سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص می‌دهد.

وی همچنین در ادامه بیان می‌کند کاربران پایه که همیشه مورد تاکید اپل بوده‌اند و از آنها تحت عنوان «نیروی پیشرانه» کمپانی یاد می‌شده، اهمیت بسیار زیادی برای این برند دارند چرا که اپل درآمدش را از طریق کاربران فعلی خود افزایش می‌دهد و نه از طریق کاربران جدیدی که قرار است آیفون بخرند.

علت این امر نیز بدین خاطر است که اهمیتی ندارد کدام مدل قدیمی یا جدید آیفون در دست کاربر است زیرا او به هر حال برای استفاده از آی‌کلود، اپل موزیک، انجام تراکنش به وسیله اپل پی یا سایر خدمات این شرکت به اپل پول پرداخت خواهد کرد.

در پایان باید گفت خدمات این چنینی تنها یک منبع درآمد محسوب نمی‌شوند بلکه سودهای کلانی هم به همراه دارند، برای مثال حاشیه سود کلی اپل حدود 37 یا 38 درصد است اما تخمین زده شده که حاشیه سود خدماتش از میزان 70 درصد هم عبور می‌کند.

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی