کد خبر: ۶۰۸
۱۴۰۱/۰۶/۱۲ ۱۲:۰۸:۲۸

شکست آیفون از شیائومی

دوربین شیائومی 12S اولترا با کسب امتیاز 138 بالاتر از آیفون 13 پرو مکس با امتیاز 137 قرار گرفته است.

نزدیک به دو ماه پیش شیائومی از قدرتمند 12S اولترا رونمایی کرد؛ پرچمداری که به دوربین قدرتمندی مجهز شده و حالا وب‌سایت DxOMark دوربین آن را بررسی کرده است. این گوشی هوشمند با کسب امتیاز 138 بالاتر از آیفون 13 پرو و پرو مکس با امتیاز 137 قرار گرفته است.

دوربین شیائومی 12S اولترا در بررسی DxOMark با امتیاز 138 در رتبه پنجم جدول قرار گرفته و بالاتر از آن گوشی‌هایی مانند آنر مجیک 4 Ultimate و البته شیائومی می 11 اولترا به چشم می‌خورند.

عملکرد دوربین شیائومی 12S اولترا

این گوشی شیائومی در بخش عکاسی موفق به کسب امتیاز 144، در بخش زوم امتیاز 96 و در بخش فیلم‌برداری امتیاز 113 را بدست آورده تا در مجموع امتیاز 138 را به نام خود ثبت کند.

وب‌سایت DxOMark در بررسی پرچمدار شیائومی عملکرد کلی دوربین در تمام شرایط و سناریوها را تحسین کرده است. به گفته این مرجع، دوربین شیائومی 12S اولترا در تمام شرایط نوری از خیلی تاریک تا خیلی روشن، برای عکاسی از مناظر و حالت پرتره نوردهی یا اکسپوژر مناسبی دارد. علاوه بر این، با داینامیک رنج مناسبی برای عکاسی و فیلم‌برداری هم روبه‌رو هستیم.

در این بررسی همچنین دوربین پرچمدار شیائومی توانسته در تمام شرایط نوری فوکوس مناسبی را در عکاسی ارائه کند. از سایر ویژگی‌های مثبت دوربین این گوشی به رندرگیری مناسب رنگ تصاویر و همچنین کیفیت مناسب عکس‌ها در تصاویر تله‌فوتو اشاره شده است.

دوربین شیائومی 12 اس اولترا کمبودهایی هم دارد. برای مثال در برخی شرایط و رندرگیری HDR مشکلات اکسپوژر به چشم می‌خورد. علاوه بر این، پرچمدار شیائومی برای تصاویر HDR و همچنین عکاسی در شرایط نوری ضعیف با مشکل شاتر لگ (Shutter Lag) دست‌وپنجه نرم می‌کند.

از سایر ضعف‌های دوربین این پرچمدار می‌توان به نویز در صحنه‌های با کنتراست بالا حتی در شرایط نوری مناسب، مشکلات فوکوس در دوربین تله‌فوتو و همچنین کنتراست پایین در برخی تصاویر اشاره کرد. با وجود تمام این کمبودها، شیائومی 12S اولترا توانسته امتیازی بالاتر از پرچمدارهای اپل کسب کند؛ موضوعی که البته با معرفی سری آیفون 14 در چهارشنبه همین هفته، به احتمال زیاد تغییر می‌کند.

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی