کد خبر: ۶۲۵
۱۴۰۱/۰۶/۱۲ ۱۳:۴۴:۲۶

کیالک چیست؟

از گیاهان دارویی پرمصرف می‌توان به کیالک اشاره کرد. خواص کیالک بسیار است و برای همین در درمان بیماری‌های زیادی آن را توصیه می‌کنند. همچنین خواص عرق کیالک نیز دست کمی از خود کیالک نداشته و می‌توانید به عنوان جایگزین استفاده کنند.

میوه و برگ و گل های کیالک حاوی خواص دارویی بوده و میوه گیاه کیالک دارای اسانس روغنی، پکتین، تانن‌ها، ویتامین C، اسید های آلی و مجموعه ویتامین های خانواده B هستند. متخصصان طب سنتی این میوه را برای درمان میگرن، کم خوابی، درمان ناراحتی‌های قلبی و تنظیم فشار خون تجویز می‌کنند.

عرق کیالک دارای خواص درمانی فراوانی مانند درمان نارسایی قلبی، مشکلات گوارشی، فشارخون بالا تقویت دیواره‌های عروق خونی، محافظت از بدن درمقابل حمله قلبی و بیماری‌های عروقی است.

vitamins-supplements-herbs_herbs_hawthorn_1440x1080_494439090-1024x768-compressed

خواص عرق کیالک در طب سنتی

متخصصان طب سنتی بر این باورند که طبع عرق کیالک سرد و خشک است. طب سنتی خواص فراوانی برای عرق کیالک در نظر می‌گیرد که از این خواص می‌توان به مواردی مانند تنظیم قند خون و عملکرد انسولین خون، تصفیه خون، تنظیم وزن و گلوکز خون، کاهنده غلظت خون، تنظیم فشار خون، تنظیم ضربان قلب و جلوگیری از ضربان شدید، تقویت قلب، تقویت معده، کاهش التهاب، کمک به درمان روماتیسم، مفید برای افراد مبتلا به ورم روده، ادرار آور، درمان قطره قطره آمدن ادرار، مفید در درمان سرطان و چاقی، جلوگیری از تصلب شرایین و سخت شدن رگ‌ها، موثر در درمان صدای گوش، افزایش کیفیت و ازدیاد شیر مادران شیرده، موثر در درمان ناراحتی‌های گوش، مفید در کاهش صفرا و افراد صفراوی مزاج، مفید در درمان اختلالات عصبی از جمله نگرانی، بی‌خوابی، سرگیجه، مفید در درمان اسهال خونی و درمان اگزما و خارش بدن اشاره کرد. در ادامه به بررسی برخی از خواص عرق کیالک می‌پردازیم.

دیابت

عرق کیالک تاثیر قوی در کاهش و تنظیم قند خون دارد. عرق کیالک منبعی غنی از آنتی اکسیدان‌ها است و از این طریق موجب کاهش سطح قتد خون بالا و کمک به کنترل دیابت می‌شود.

 

 درمان کلسترول بالا

کلسترول بالا می‌تواند موجب گرفتگی عروق و بسیاری از مشکلات دیگر شود و سلامت بدن را خطر بیاندازد. عرق کیالک می‌تواند موجب کاهش سطح کلسترول بد خون و یا LDL شود. علاوه بر این سرکه کیالک بهترین روش کاهش کلسترول و تری‌گلیسیرید در بدن است.

 

حفظ سلامت قلب

یک گزینه درمانی گیاهی مناسب برای برطرف کردن مشکلات قلبی خفیف عرق کیالک است‌. عرق کیالک موجب افزایش انقباض قلبی و ضربان قلب می‌شود. به درد‌های عرق کیالک باعث افزایش ناحیه قفسه سینه که به دلیل عدم دریافت خون مملوء از اکسیژن توسط قلب است، درد‌های آنژینی می‌گویند. عرق کیالک موجب افزایش گردش و جریان خون به قلب و اکسیرن رسانی می‌شود و از این طریق درد‌های آنژینی را تسکین می‌کند.

 

 تعدیل فشار خون

بهترین دارو و درمان گیاهی برای تعدیل فشار خون گیاه کیالک و عرق کیالک است. عرق کیالک موجب کاهش فشار خون بالا می‌شود. عرق کیالک مدر است و با افزایش ادرار به کاهش سطح فشار خون کمک می‌کند. عرق کیالک منیگبعی غنی از آنتی اکسیدان‌ها است که تاثیر مثبت و مفیدی بر سلامت قلب دارند.

 

درمان بی‌خوابی و استرس

عرق کیالک یک داروی گیاهی کاربردی برای مشکلات عصبی است. عرق کیالک موجب تقویت جریان خون شده و عواملی که در برابر جریان خون مقاومت می کنند را کاهش می‌دهد و از این طریق موجب تعدیل فشار خون و کاهش استرس می‌شود. علاوه بر این عرق کیالک برای افزایش زمان خواب بسیار مفید و موثر است.

-1-e1562503180128

 گیاهی از آنتی اکسیدان‌ها

عرق کیالک سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی مانند پروآنتوسیانیدین‌ها، آنتوسیانیدین‌ها، فلاوونوئیدها و غیره است. این آنتی اکسیدان‌ها موجب افزایش جریان خون به سمت قلب می‌شوند و از بیماری‌های کرونر قلبی پیشگیری می‌کنند. افرادی که به طور منظم از عرق کیالک استفاده می‌کنند احتمال وقوع سکته قلبی در آن‌ها کاهش پیدا می‌کند.

 لاغری

یکی از خواص بی نظیر عرق کیالک داشتن خاصیت چربی سوزی است. عرق کیالک موجب تسهیل و تسریع چربی سوزی در بدن و در نتیجه از بین رفتن کالری اضافی موجود در بدن می شود. بنابراین عرق کیالک می‌تواند موجب کاهش وزن و دست‌یابی به تناسب اندام شود.

با وجود خواصی که کیالک برای لاغری دارد، نمی‌توان تنها با مصرف کیالک توقع داشت به وزن ایده آل برسیم. به همین دلیل لازم است از یک رژیم غذایی اصولی پیروی کنیم که به ما کمک کند با روشی ایمن و مطمئن به تناسب اندام برسیم.

طریقه مصرف عرق کیالک

برای بهره‌مندی از خواص شگفت انگیز عرق کیالک باید این عرق گیاهی را به اندازه یک لیوان پیش از غذا و یا پس از غذا مصرف کنید. برای اثر بخشی بیشتر عرق کیالک و تسریع عملکرد آن می‌توان مقدار مساوی از عرق کیالک را با عرق شاه‌تره مخلوط کرده و مصرف کنید.

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی