کد خبر: ۶۰۳۸
۱۴۰۱/۰۹/۰۹ ۱۴:۱۵:۰۰

زارع‌پور: بازی ایران-امریکا، رکورد ترافیک اینترنت داخلی را شکست!

زارع‌پور اعلام کرد در جریان بازی شب گذشته ایران و آمریکا، رکورد ۶ ترابیت بر ثانیه در ترافیک اینترنت داخلی کشور به ثبت رسیده است.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیئت دولت به رکوردشکنی در ترافیک اینترنت کشور هم‌زمان با پخش زنده بازی ایران و آمریکا اشاره کرد: «شب گذشته ترافیک تولید و مصرف شده در داخل کشور به‌اندازه ۶ ترابیت بر ثانیه بوده است که برای اولین‌بار شاهد چنین ترافیکی در شبکه کشور هستیم.»

به گفته وی بخش قابل‌توجهی از این ترافیک به پلتفرم تلوبیون اختصاص داشته است: «تلوبیون شب گذشته ۲.۵ ترابیت بر ثانیه ترافیک مصرفی داشته که یک دستاورد بزرگ محسوب می‌شود. هیچ پلتفرمی در داخل کشور تاکنون چنین ترافیکی نداشته است.»

زارع‌پور با بیان اینکه وظیفه اصلاح مهندسی ترافیک شبکه کشور بر عهده وزارت ارتباطات گذاشته شده است، گفت: «تا پیش از این، بیش از ۹۵ درصد ترافیک کشور در تهران بود. به‌طور مثال اگر کاربری در سیستان و بلوچستان قصد مشاهده فیلم یا استفاده از سرویسی را داشت، ترافیک او به تهران می‌آمد و باز می‌گشت. ما از پارسال شروع به کار کردیم تا در ۸ نقطه، دیتا و سرویس‌های پرمخاطب را به شکل محلی در اختیار مردم قرار دهیم. شب گذشته و هم‌زمان با بازی ایران و آمریکا در مسابقات جام جهانی، ۴ مرکز استان مشهد، اهواز، تبریز و شیراز برای اولین‌بار زیر بار رفتند و بیش از ۱۵ درصد از ترافیک موردنیاز مردم برای تلوبیون و سرویس‌های پرمخاطب دیگر از همان نواحی تقدیمشان شد.»

او این مهم را نتیجه تلاش‌های چند ماه گذشته همکاران خود در وزارت ارتباطات دانسته است که زیرساخت‌ها را آماده کرده‌اند: «مردم تجربه کاربری خوبی با این توزیع ترافیکی داشتند. این رکورد نشان می‌دهد هم زیرساخت‌های ارتباطی کشور آماده است و هم پلتفرم‌هایمان آماده پذیرایی از میلیون‌ها کاربر با ترافیک بالا هستند.»

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی